Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Det är inte möjligt att segla två veckor över Atlanten med en tävlingsbåt utan några som helst kostnader.
Kostnaderna måste betalas, men det finns inget som säger att dessa kostnader måste betalas av sponsorer.
Greta och pappa Svante säger att sponsorerna inte betalar kostnaderna för hennes resa.
Alltså är det någon annan som slantar upp.
Berätta nu vad du har för belägg för att Greta och pappa Svante ljuger.
Om en person kommer med uppenbart orimliga eller motstridiga påståenden, typ "Jag ärvde tio miljoner dollar i förra veckan men jag har glömt av vem, det är därför jag har så mycket stålar nu", så är det helt rimligt att förutsätta att denne person ljuger och döljer något.
Citat:
Jag tror ingenting. Jag ställde frågor.
Men vem finansierar då den monegaskiska klubben? Är det furstefamiljen som är finansiärer?
Greta vill ju stå helt fri från kommersiella intressen, vilket är svårt med hennes resande etc.
Finns det en mecenat bakom fenomenet Greta?
Greta har haft hjälp av professionella PR-människor och medieproffs från första dagen av sin skolstrejk. Sponsorer och backers har hon (dvs de) väl skaffat sig på vägen. Den här atlantseglingen har naturligtvis inte bara ramlat ner i knät på Greta från någon vänlig själ, det finns uppenbarligen starka sponsorer med bakom draperiet.