2019-08-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så enda kopplingen mellan Extinction Rebellion och Jonathan Pye är ett Facebook-inlägg?

Jag känner inte till Extinction Rebellion i detalj, men läser man deras hemsida så verkar det i alla fall inte vara en uttalad vänsterextrem organisation:

Däremot kan jag tänka mig att organisationen drar till sig många vänstermänniskor. Men officiellt så välkomnar de även högermänniskor.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...otest-i-london

Citat:
Brittisk polis har gripit nästan 300 personer efter klimatprotesterna i London på måndagen, då några av stadens mest berömda och trafikerade gator blockerades.

De flesta har gripits för störande av allmän ordning och för att ha blockerat vägar, och fler polisingripanden är att vänta. (…) Bland de gripna finns tre män och två kvinnor som misstänks för skadegörelse vid oljebolagets Shells kontor. Där har fönster krossats och graffiti sprejats på väggarna.

Enligt polisen har trafiken på 55 busslinjer ställts in och omkring en halv miljon resenärer har påverkats.

Även i andra europeiska städer har demonstrationer genomförts, bland annat i Stockholm där ett hundratal klimataktivister tillhörande Extinction Rebellion blockerade riksdagen vid lunchtid på måndagen genom att spela döda.

Samma proteströrelse väckte uppmärksamhet tidigare i april, då den genomförde en halvnaken protest i det brittiska underhuset. Under en av rörelsens första större aktioner i oktober höll den svenska aktivisten Greta Thunberg ett bejublat tal.

Själv tänker jag på kravallerna i Göteborg år 2001. Också "fredliga" organisationer som säkert välkomnade även högermänniskor (på pappret iaf).

Tyvärr har sådana aktiviströrelser en benägenhet att spåra ut. Det kan knappast Greta veta vid sin späda ålder. Men hennes vuxna rådgivare borde begripa bättre. Hon borde sett till att ha ryggen fri och inte låta sig förknippas med dem.

Kan föreställa mig hur det låter runtom köksborden:

"Skolstrejka? I helvete heller. Är det den där jävla kommunistungen Greta med sin jävla PK-morsa som lurat er till det? Först skrämde hon er med att det är skamligt att flyga och jorden kommer gå under. Och nu DETTA! Över min döda kropp att hon ska bestämma över våran familj."
2019-08-05, 13:54
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Så enda kopplingen mellan Extinction Rebellion...

Det finns fler betydligt fler kopplingar mellan Extinction Rebellion och extremvänstern än så men det är en helt annan diskussion...

Dessutom kvarstår det faktum att Greta med både kläder och högst tvivelaktiga samrören, både direkt och indirekt, tagit politisk ställning som självklart väcker frågor om hennes seriositet och trovärdighet likväl öppnar upp tanken om en potentiellt bakomliggande politisk agenda...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2019-08-05 kl. 13:57.
2019-08-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Det finns fler betydligt fler kopplingar mellan Extinction Rebellion och extremvänstern än så men det är en helt annan diskussion...

Dessutom kvarstår det faktum att Greta med både kläder och högst tvivelaktiga samrören, både direkt och indirekt, tagit politisk ställning som självklart väcker frågor om hennes seriositet och trovärdighet likväl öppnar upp tanken om en potentiellt bakomliggande politisk agenda...

/ Tiberius

Så är det. Någon som har påpekat detta för BMW?
Tvivlar på att ett så stort företag går in som sponsor för vänsteraktivister, ja, om de är medvetna om det.
2019-08-05, 14:27
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Så är det. Någon som har påpekat detta för BMW?
Tvivlar på att ett så stort företag går in som sponsor för vänsteraktivister, ja, om de är medvetna om det.

Deras rygg är fri eftersom de tagit bort loggorna, och kan hävda att det avstånd
2019-08-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

Hon har asberger. Inget fel med det men jag hade en vän med asberger och det kan vara jävligt påfrestande och krävande när det kickar igång.

Jag tycker hon låter bortskämd och påspädd pga. sin kändismorsa, och alla krav på sin familj låter lite sjukt i min mening.. Inget jag heller bryr mig om. Men det är riktigt rolig läsning att följa denna cirkus. Hon "tvingade" ju den där segelbåten att plocka ned alla sponsorlogorna under resan.
2019-08-05, 14:36
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelseende
Hon har asberger. Inget fel med det men jag hade en vän med asberger och det kan vara jävligt påfrestande och krävande när det kickar igång.

Jag tycker hon låter bortskämd och påspädd pga. sin kändismorsa, och alla krav på sin familj låter lite sjukt i min mening.. Inget jag heller bryr mig om. Men det är riktigt rolig läsning att följa denna cirkus. Hon "tvingade" ju den där segelbåten att plocka ned alla sponsorlogorna under resan.

Ursäkta en fåkunnig men vad är "asberger"?
2019-08-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Deras rygg är fri eftersom de tagit bort loggorna, och kan hävda att det avstånd
Gissa om BMW kommer att marknadsföra sina elbilar med att de sponsrar båten som förde Greta™ över Atlanten?
2019-08-05, 15:14
Medlem
Hej, dum fråga men såg på tv. Har inte ungen skolplikt? Segla till Bshsmas.. Sen att BMW sponsrat kalaset. Mmmm. My 2 cents. Det skall maximeras. Säkert någon bakom som coachar.
2019-08-05, 15:34
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmetro
Hej, dum fråga men såg på tv. Har inte ungen skolplikt? Segla till Bshsmas.. Sen att BMW sponsrat kalaset. Mmmm. My 2 cents. Det skall maximeras. Säkert någon bakom som coachar.

Hon gick väl ut 9:an nu?
Vad jag fattar har hon sabbatsår.
Ett stort misstag att ge sig ut på denna kräkmaskin till båt, ingen lek och miljöpåverkan från tillverkning av den och hela apparaten runt har större miljöpåverkan änatt flyga 20 varv runt jorden.
2019-08-05, 15:44
Medlem
Julskinkatos avatar
Vill bara påpeka att det som Greta förmodligen har heter Asperger. Asp.
Inte aspberger, asberger eller aschberger. Det sista är en annan form av psykopati.
2019-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Den här segelbåten är EJ en vanlig segelbåt, utan en flygsegelbåt med bärplansvingar! Den går väldigt fort, det sprutar mängder med kallt vattenskum på den hela tiden, den både vibrerar och bullrar mycket i den höga farten. Greta medger nu till slut, även i en intervju, att hon är orolig både för att bli sjösjuk och blöt! Båten har en öppen cockpit, så det finns inga skyddsluckor baktill. Båten är bara till för tävlingar och inget man kan ha en trivsam tur på sjön med. Ingen komfort till Greta, nästan inga matlagningsmöjligheter, bara en hink till toalett, samt bara primitiva hängkojer! En båt som är bäst lämpad för självplågare, som elitidrottsmän ju ofta är!

Hela den här grejen att hon ska sitta på en specialtillverkad tävlingsbåt i kolfiber i 14 dagar som är som att sitta i en torktumlare medans någon slår på en plåt med slägga är helt absurd.
Hon kommer inte att klara det varken fysiskt eller mentalt. Det hela är idioti och visar enbart att de inblandade inte är friska.
2019-08-05, 16:12
Medlem
Citat:
Kommer de att få två nobelpris var? Eller hur tänkte du?

Greta var ju skolans bästa elev med toppbetyg (A) i 14 ämnen av 17 möjliga (B i övriga 3 ämnen). Greta låg skyhögt över skolans snitt.

Flera av dem kommer antagligen fastna i en ICA-kassa eller på ett lager eller jobba i en pizzeria. Medan Greta åker runt och besöker statschefer mm.

Men snälla lilla du det är ju extrem populism och hjärntvätt att hon är nominerad till ett nobelpris, lyteskomik faktiskt. Obama fick det också utan att ha gjort någonting, han skämdes för det också.
Sen så satte Obama rekord i att var den president som suttit på makten när USA varit inblandad i 7 konflikter/krig samtidigt, han är ju värre än vad alla belackare sa om Trump.

De flesta människor skrattar ju år detta, dessutom så ligger en kommunist/vänsterdåre i Norge bakom
hennes nominering.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-08-05 kl. 16:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in