Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-05, 00:25
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Var passar jag in då? Som mest varit förbryllad att varför har Greta rätt att skolka för miljön? Att hur många ungdomar i generationer har inte velat göra det men blivit förbjudna? Samt att är jag en usel mamma som förbjudit mina barn att skolka för att strejka för miljön och vad de brinner för? Okej, en dag men dagar, veckor, månader och nu skall hon ut och segla istället för att gå i skolan(en segeltur hon inte betalar själv?). Samt att hon är minderårig och ändå får man skriva en evighetstråd om henne här på Flashback? Sen att hon ser ut som hon vore 9-11 år gör det hela ännu mer förbryllande....

Att varför är just Greta utlyft att vara "så speciell"? Jag fattar inte och vet därför inte heller hur jag skall förklara för mina barn varför de inte är lika speciella.

Inte betalar hon väl segelresan själv heller- den som skolkar-den får gratis... Vem/vilka betalar den?
Greta är speciell för hon är en kamphund. När hon väl går till attack är det inte över förrän antingen hon är död eller problemet hon såg framför sig är besegrat. Det är en ultimat ledaregenskap.

Därför är hon farlig. Men också lätt att manövrera. Det är bara att ge henne ett nytt problem att angripa.

Tänk dig Greta som överbefälhavare. Det är handling och inga ord som gäller och hon går antingen vinnande ur striden eller inte alls.

Greta är användbar. Du kan sätta en "Great Greta" på vilket problem som helst och vara bombsäker på att hon gör allt i sin makt för att lösa det... ända in i graven om så behövs. Få människor har haft den egenskapen i ett fördelaktigt syfte.

Entusiasmen och immersionen inför uppgiften smittar och inspirerar. Överallt där hon drar fram släpper folk vad de har i sina händer, ser upp mot Greta och börjar följa henne i hennes kamp. Tillsammans är de till sist ostoppbara, för det finns inga motståndare kvar i världen.
Senast redigerad av ModerRota 2019-08-05 kl. 00:34.
2019-08-05, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nu var ju förstås Elvis begåvad och hade allt det som Greta saknar. Karisma, sångröst och attraktivt yttre. Att jämföra dessa två är en skymf. Jag tror att Gretas f.d klasskamrater kommer gå längre än klimataktivisten själv. Dom går i skolan och är normala förmodligen.

Det är bara sånt här larvigt skit i hela den här tråden. Som de som sitter och kommenterar hennes bilder på Instagram med "varför åker du bil på denna bilden och inte tåg"? När Greta påverkar miljön betydligt mindre än vad de gör. Nästan så man vill sätta borderlinediagnos på sådana människor. Sickening.

Greta fick toppenbetyg, vi kan väl BÖRJA DÄR!
2019-08-05, 01:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nu var ju förstås Elvis begåvad och hade allt det som Greta saknar. Karisma, sångröst och attraktivt yttre. Att jämföra dessa två är en skymf. Jag tror att Gretas f.d klasskamrater kommer gå längre än klimataktivisten själv. Dom går i skolan och är normala förmodligen.

Kommer de att få två nobelpris var? Eller hur tänkte du?

Greta var ju skolans bästa elev med toppbetyg (A) i 14 ämnen av 17 möjliga (B i övriga 3 ämnen). Greta låg skyhögt över skolans snitt.

Flera av dem kommer antagligen fastna i en ICA-kassa eller på ett lager eller jobba i en pizzeria. Medan Greta åker runt och besöker statschefer mm.
2019-08-05, 01:30
Medlem
Hursomhelstings avatar
Stackars barn!
2019-08-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Var i studien står det att autism inte medför empatistörning och defekter på hjärnan?

Autism = defekt hjärnstruktur = defekt resoneringsförmåga kring moral och empati

Du får nog visa hur autism påverkar hjärnans empatikomplex i så fall. Begreppet "defekt hjärnstruktur" säger ingenting.
2019-08-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Drottning Great(Greta) av Jorden.

Det är väl bara att acceptera den nya kungligheten inför framtiden.

Ju tidigare desto mindre huvudbry.

Hon kommer diktera vad vi alla ska göra och det finns inget vi kan göra åt det.

Själv tycker jag denna bild är rätt kul, som någon länkade till här för längesen.
https://imgur.com/a/W9OPurP
2019-08-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför blev Elvis Presley så speciell men inte hans skolkamrater?

Ibland så blir det bara så.

En kombination av saker som sammanträffar.

Elvis kunde sjunga.
2019-08-05, 01:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Elvis kunde sjunga.

Det är många som kan sjunga.
2019-08-05, 01:54
Medlem
Citat:

Fast vid eftertanke så vet väl ingen av oss om hon kan sjunga? Sedan kan jag, trots att jag ifrågasätter "Varför just hon?" ändå protestera mot ditt inlägg med att förmodligen har hon väl just KARISMA som sticker ut- fast t.ex. jag inte fattar varför?- samt att uttala sig om hennes yttre är ju svårt då hon ser ut som ett barn. Hon kommer säkert i kapp och blir sållad som vacker.
2019-08-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är många som kan sjunga.

Och många som inte kan sjunga.
Kan Greta det?

Nä, men jag undrar VARFÖR JUST GRETA?
2019-08-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Greta är speciell för hon är en kamphund. När hon väl går till attack är det inte över förrän antingen hon är död eller problemet hon såg framför sig är besegrat. Det är en ultimat ledaregenskap.

Därför är hon farlig. Men också lätt att manövrera. Det är bara att ge henne ett nytt problem att angripa.

Tänk dig Greta som överbefälhavare. Det är handling och inga ord som gäller och hon går antingen vinnande ur striden eller inte alls.

Greta är användbar. Du kan sätta en "Great Greta" på vilket problem som helst och vara bombsäker på att hon gör allt i sin makt för att lösa det... ända in i graven om så behövs. Få människor har haft den egenskapen i ett fördelaktigt syfte.

Entusiasmen och immersionen inför uppgiften smittar och inspirerar. Överallt där hon drar fram släpper folk vad de har i sina händer, ser upp mot Greta och börjar följa henne i hennes kamp. Tillsammans är de till sist ostoppbara, för det finns inga motståndare kvar i världen.

Är du säker på det? Samt är det ett beteende som skall belönas så man får segla till USA istället för att gå till skolan? Samt vad har alla andra rebeller i tidigare tonårskullar varit enligt dig? Pudlar? Samt menar du att Greta kan bli farlig om man säger "nej" till henne? Att det är därför just hon får fortsätta för att alla är rädda för henne och ingen vågar säga ifrån? Det verkar ju mer idiotiskt än någonting.
2019-08-05, 02:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Och många som inte kan sjunga.
Kan Greta det?

Nä, men jag undrar VARFÖR JUST GRETA?

Många faktorer på samma gång. T.ex:

- Hennes föräldrar (kända, med kontakter och en fot inne i PK-världen)
- Hennes Asperger (stark förmåga till fokusering och specialintresse)
- Hennes intelligens
- Hennes utseende (hon ser yngre ut än hon är)
- Det är rätt i tiden
- Media ville satsa på detta

Just kombinationen av hög intelligens och ett utseende som en 12-åring är nog ett vinnande koncept.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in