2019-07-31, 19:14
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jösses hur kan det vara relevant. Kan du nämna en person som inte skulle frukta att en kniv kan finnas, i en sån konflikt med arga bråkiga Afghaner.

Visste Asap att killen var Afghan ?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jösses hur kan det vara relevant. Kan du nämna en person som inte skulle frukta att en kniv kan finnas, i en sån konflikt med arga bråkiga Afghaner.
Detta är av yttersta relevans, annars, inget nödvärn. Har du inte följt med i rättegången?

Nu tror jag inte man köper den förklaringen, då skulle den kunna användas vid alla misshandelsfall.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
När kom dom plötsligt på att iraniern ev och kanske kunde burit på en kniv ?

Det har vi förklarar i tiotals inlägg och båda åtalade berättade det vid rättegången igår. Vid exakt samma tillfälle i händelsen uppfattade dom det som att målsäganden kunde vara beväpnad. Och det är när dom ser att livvakten blöder kraftigt.

Har skrivit det hur många gånger som helst. Otroligt om du missat det.
Citera
2019-07-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, Jafari går till attack med sina hörlurar men livvakten blir ju inte skadad. Varför skulle man slösa resurser genom att ta upp detta till tinget menar du?

Av flera skäl, därför att videobevisen uppriktigt sagt bokstavligen uppfyller lagens rekvisit om såväl ofredande som ringa misshandel. Än så länge tror jag inte att det finns någon som motsäger faktumet att Jafari har kontinuerligt ofredat och förföljt sällskapet. Videobevisen är ju ärligt talat extremt tydliga när det gäller detta, ASAPs sällskap säger om och om igen att de inte vill ha problem och att Jafari ska lämna dom ifred. Vilket han bevisligen inte lyssnar till.

Efter att ha blivit bortmotad går han efter ett tag till attack, han slår med ett rappt slag med hörlurarna över vaktens ansikte. Med ringa misshandel avses en fysiskt attack som har bifogat fysisk smärta, t ex. en lättare smäll/örfil en kraftig knuff eller som i ovan nämnda fall ett slag med ett par hörlurar/kabel över ansiktet.

Det här är alltså tillgängligt för ALLA i hela världen att se, trots att bevisen är omotstridiga väljer alltså åklagaren att blunda för detta. Det är genuint trams att hävda nödvärn på grund av motandet av Jafari som vakten utfärdade, eftersom det handlade om ett värn för att bli av med en ofredande person. Hur man än vrider och vänder på det så är det Jafari som har inlett konfrontationen, att sedan hävda att det är nödvärn när han blir bortmotad är ärligt talat vansinne på gränsen till att åklagaren är direkt olämplig att utföra sitt yrke.
Citera
2019-07-31, 19:15
Medlem
Citat:

Han visste i alla fall att han inte är svensk.
Citera
2019-07-31, 19:16
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Ah. Vad tror du om den här åklagarens synpunkter? https://mobile.twitter.com/malmspene...48836744110081

Kan vara ett tecken på att andra utredningar är bristfälliga, inte att denna är för omfattande
Citera
2019-07-31, 19:16
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Och det är när dom ser att livvakten blöder kraftigt.

Eh, va?
Citera
2019-07-31, 19:17
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Det räckte med att se att det var två små påtända ligister, som var ute efter att bråka.
Citera
2019-07-31, 19:19
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Nuförtiden går 13åringar runt med knivar på sig. Men du är modig du, tänker generellt
att arga bråkiga personer inte har kniv på sig. Våghalsig eller bara korkad är frågan.
Det är inget nytt att visa går på stan med kniv, men så länge inget knivhot av något slag framförts finns inget skäl att anta att kniv finns.

Som i det här fallet, Rocky blev knivskuren i ansiktet för inte så länge sen vilket skulle kunna förklara en ökad rädsla. Man tog även upp Lindh och Palme, vilket känns extremt långsökt.
Citera
2019-07-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Om man skär någon så illa med en trasig flaska borde det räknas som mordförsök, eftersom man då riskerar att skära en artär vilket leder till att personen förblöder till döds på några minuter.

Nej. Därför att det krävs ett uppsåt för detta. Alltså att hela tanken är att medvetet avse att döda någon. Sedan orkar jag inte bemöta det hela vidare eftersom retoriken är uppriktigt sagt på en ytterst låg nivå.

Jag förväntar mig inte en djuplodande juridisk diskussion, däremot så förväntar jag mig nog att folk ändå har en grundläggande juridisk förståelse.

Alla har ju förvisso rätt till sin åsikt, men är man vis så väljer man vad man uttalar sig om. Jag sitter t ex. inte och argumenterar om avancerad medicin, kemi, matematik eller kvantfysik med pålästa människor i ämnet.
Citera
2019-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Kan vara ett tecken på att andra utredningar är bristfälliga, inte att denna är för omfattande

GW ..har han löst fallet?
Tänkte på det han "jobbat"på i någon dag nu!
Inte vem som misshandlade någon..tänkte på viktigare saker!(enligt honom)

Jo,om denne person hade betalt för lurarna!
Hade han betalt dom eller stulit dom ,eller fått dem?

Jo,en snus kan jag rulla i TV,..å imponera(fast jag ej snusar)

Nån som hört nått?I detta viktiga ärende?
Citera
2019-07-31, 19:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är inget nytt att visa går på stan med kniv, men så länge inget knivhot av något slag framförts finns inget skäl att anta att kniv finns.

Som i det här fallet, Rocky blev knivskuren i ansiktet för inte så länge sen vilket skulle kunna förklara en ökad rädsla. Man tog även upp Lindh och Palme, vilket känns extremt långsökt.

Lindh och Palme var mest för att poängtera att det finns en risk oavsett vart man är i världen och att det är därför kändisar alltid ska ha med sig livvakter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in