2019-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Läser man en mening till blir metaforen tydligare: ”Hon var barnet, vi var kejsaren. Och vi var alla nakna.” Men det är ju roligare att misstolka så att man kan utmåla dem som knäppskallar...
Du störs inte av de devota hyllningarna till Sankta Greta? Fallet kommer att bli långt och framför allt hårt, den dagen som den här flickan är bortglömd. Mamma Malenas karriär lyfte ju aldrig som hon hade hoppats på, vilket hon nu försöker kompensera genom att klimatprostituera sin dotter. Men vad händer med Greta och resten av familjen när ingen längre är intresserad? Skall de försöka köra en Anna Book-karriär, eller vad kommer att återstå?
2019-07-31, 19:52
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
I Malenas bok skriver hon att Greta är en av de få som kan se våra koldioxider med blotta ögat. Jag kan också se koldioxid med blotta ögat. När koldioxiden är i fast form vill säga.

För mig räcker det med att koldioxiden är flytande för att jag ska se den.
2019-07-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du störs inte av de devota hyllningarna till Sankta Greta? Fallet kommer att bli långt och framför allt hårt, den dagen som den här flickan är bortglömd. Mamma Malenas karriär lyfte ju aldrig som hon hade hoppats på, vilket hon nu försöker kompensera genom att klimatprostituera sin dotter. Men vad händer med Greta och resten av familjen när ingen längre är intresserad? Skall de försöka köra en Anna Book-karriär, eller vad kommer att återstå?

Nej, varför skulle jag gå runt och reta mig på sånt?

Dina fantasier om familjen Ernman-Thunberg lämnar jag därhän.
2019-07-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
För mig räcker det med att koldioxiden är flytande för att jag ska se den.
Eeh. Hur ofta ser du koldioxid i flytande tillstånd? Det har jag faktiskt aldrig gjort.

Vad gäller den planerade seglatsen summerar RWU saken mycket väl:
https://uvell.se/2019/07/31/det-finn...Fjp8IsRg0nM-e8
2019-07-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Nej, varför skulle jag gå runt och reta mig på sånt?

Dina fantasier om familjen Ernman-Thunberg lämnar jag därhän.
Fantasier? Jag retar mig på Malena Ernman sedan lång tid tillbaka. Långt innan stackars Greta knuffades ut i rampljuset. Ernman hade mage att försöka höja sig själv, genom att tala illa om Birgit Nilsson. Jag förstår att Malena är avundsjuk. Operadirektörerna på La Scala och The Metropolitan bönföll La Nilsson om att komma och gästspela. (Ernmans internationella karriär kan man skriva ner på baksidan av ett frimärke.) När jag hör Birgit Nilsson sjunga får jag ståpäls, när jag hör Malena Ernman, meh. Hon kanske kan platsa i kören. Och den här mediokra människan har mage att försöka höja sig själv genom att tala illa om La Nilsson? Så det är kanske inte så konstigt att hon säljer ut sin dotter nu. Vissa människor saknar moraliska spärrar. Ernman saknar dessutom någon talang att tala om. Men hon är förstås världsberömd i hela SVT!
2019-07-31, 20:24
Medlem
Det är ju uppenbart att det finns mycket tragedi inom familjen Thunberg, barnen lider av psykiska problem och så även Malena:

Malena Ernman: "Jag fick min diagnos som vuxen"

Citat:
Malena ber maskören stänga av radion. Hon är trött i huvudet
Citat:
Malena tittar ner på händerna i knäet, säger att det var "otroligt jäkla apjobbigt att skriva boken". Familjelivet är kom*plicerat.
Citat:
– Föräldrar till barn med NPF har ett helvete, det är bara så. Andra föräldrar kan gnälla över bråk om att tömma diskmaskinen, för oss handlar det om att få ett barn att gå upp ur sängen eller överhuvudtaget känna att livet har mening.
Citat:
Krisen började för fyra år sedan, äldsta dottern Greta skulle börja femman och mådde inte bra. Hon grät sig till sömns, grät på lektionerna. Slutade prata. Slutade äta. Gick ner i vikt. Allt stannade. *Panik. Där satt Malena och Svante. Rådslag. Väggarna slöt sig om dem, taket liksom sänkte sig. Vad skulle de göra? Så bestämde de sig. Allt fick vänta. Greta måste få hjälp. Malena la ner operan.
– Det var inte bara Greta, jag var klar med operan. Jag hade tagit operan så långt det gick, hade fått göra allt jag velat.
Citat:
Den sista operaföreställningen minns hon inte. Xerxes i konsthallen Artipelag i Stockholms skärgård, 2 november 2014. Kungen och drottningen satt i publiken, och 900 andra människor. Precis innan Malena Ernman ska in faller hon ihop, kan inte andas. Föreställningen skjuts fram tio minuter. Sedan går hon in, sjunger så tonerna dansar, gör sitt jobb. Efteråt är det blankt. I taxin hem gråter hon.
Citat:
Familjen börjar vingla sig upp från avgrunden. Då bryter Beata ihop. Hon som var yngst, som fått stå tillbaka. Beata var arg, skitarg. Skrek till sin mamma att hon var en jävla horjävel, kastade dvd-filmer på henne. Svante och Beata åker till Italien för att göra något kul, men det blir inte bra. Det blir för mycket för Beata. Hon får en panikattack, vill bara hem. Efter många möten på Bup får Beata *diagnosen ADHD, med drag av asperger, OCD och trotssyndrom.

Som Malena säger, hela familjen hade (psykiska) problem, men vad gör dem då? Försöker de hitta en lösning? Nej det börjar istället alla fokusera på...miljöfrågan och att jorden kommer gå under.
Citat:
– Det lättade lite ett tag. Greta hade blivit intresserad av miljökrisen så familjen samlades kring det, läste allt vi kom över, och insåg: hela världen håller på att gå under. Vi fick ett gemensamt projekt.
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...nos-som-vuxen/

Nu fattar man familjen Thunbergs behov att fokusera på miljöfrågan, de har massa psykiska problem som de inte vill eller kan lösa.

Gissar på att Greta kommer gå in i väggen innan hon fyllt 20.
Senast redigerad av krystian 2019-07-31 kl. 20:27.
2019-07-31, 20:38
Medlem
Nu börjar Gretas image spricka sönder, tre misstag på raken.
Först uppmaningen till fackförbunden att strejka, det blev kalla handen. Folk blev mest förbannade.
Sen stödet till vänsterextremister och gröna terrorister.
Uppskattas inte av det stora flertalet svenskar.
Nu sist seglingen på en sponsrade tävlingsbåten, sponsorerna är BMW och diverse lyxmärken.

Kritiken har börjat att komma ifrån flera håll, imagen börjar spricka.
Nu har inte Gretasekten råd med så många misstag till före det att det kraschar helt.
2019-07-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Nu har inte Gretasekten råd med så många misstag till före det att det kraschar helt.
Tror jag inte sker så lätt dock, hela media håller på med henne okritiskt men du kanske har rätt och vad händer med Gretas psykiska hälsa då...
2019-07-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Tror jag inte sker så lätt dock, hela media håller på med henne okritiskt men du kanske har rätt och vad händer med Gretas psykiska hälsa då...
Här kommer en artikel från Expressen, nästa omöjlig bara för ett par månader sedan.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...u-svarar-hon-/
2019-07-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack osynlige man för att du orkar stå emot de lättmanipulerade stackarna på ett så tålmodigt och övertygande sätt

De hopplösa fallen är nog helt hopplösa fall och bemöter dig bara med påhopp och selektiva svar. Det hoppas jag du tar som en komplimang

Tror dock vi är väldigt många fler som verkligen vill lära oss lite mer och uppskattar dig och ytterligare ett ganska stort ”gäng” här på FB som verkligen ger er tid att dela med er av era kunskaper.

Men han kan ju inte ett dyft, inte i jämförelse med Greta. 🙄
Sarc.off
Jag uppskattar också osynlige mannens inlägg, verkar som att han är väldigt kunnig och påläst!
2019-07-31, 20:47
Medlem
ModerRotas avatar
Lill tösen som borde gå i skolan kommer spy och må skitdåligt större delen av resan över havet i segelbåt. Dessutom är det inte alls bekvämt att samsas om ett pyttelitet utrymme med ett gäng gubbar som luktar svett, skit, blod och tårar.

Men visst är det ett häftigt världsjippo att följa "Sagan om lilla Greta och det stora läskiga".

Sen kan hon tatuera in "Jag klarade att resa med liten segelbåt över atlanten" på arslet.

Hennes minne av händelsen kommer vara blött toapapper, kisslukt och spyor.
Kanske även skeppsbrott och nära döden upplevelse med regnstorm, orkan och unket havsvatten.

Bortser hon från detta så visst, det är ett jättehäftigt äventyr i klass med månlandningen. Sändning i realtid och över hela världen via satellit.
Senast redigerad av ModerRota 2019-07-31 kl. 20:50.
2019-07-31, 21:02
Medlem
Det blir som jag trodde frystorkad pulvermat, precis som astronauternas pulvermat, på Gretas båt. Toaletten på båten visar sig vara en Grönlandstoalett, dvs. en hink! Det blir tufft för Greta! Se mer om detta på https://www.lonelyplanet.com/news/20...riendly-yacht/
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-07-31 kl. 21:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in