Citat:
Ursprungligen postat av
Livsstilsparasit
Inte heller är det så farligt för henne rent fysiskt att åka med båten över Atlanten. Förutom att besättningen är hyperprofessionell och det kommer att bli en ren transport, kan sponsorerna inte associeras med något olycksfall med en så högprofilerad passagerare som Greta.
För hennes skull hoppas jag att det mesta är den överdiagnostisering som har varit så poppis på BUP de senaste åren. Om inte riskerar hin definitivt ett psykiskt sammanbrott den närmaste tiden. Särskilt hennes fixa idéer som omgivningen gödslar hela tiden.
Asperger/autism är ju uppenbart att hon har, och ätstörningarna har hon ju berättat om själv, så nog är det sant.
Men autism kan man ju lära sig hantera och leva rätt väl med. Jag tänker mig 10 år framåt, då har hon blivit vuxen och mognat, vill kanske ha ett vanligt normalt liv men hur ska hon kunna backa bandet efter denna hysteri.
Det är därför jag inte förstår hur föräldrarna kunnat exponera sina barn så hårt med böcker och intervjuer om deras innersta och privata detaljer. Förstår de inte att de fläkt ut sina döttrars liv för all framtid, och att om döttrarna som vuxna skulle önska normala liv tvingas de gå på ICA och handla mjölk och veta att alla de möter vet allt om deras barndomar och psykiska problem. Fy fan vad jobbigt!