Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag lägger ingen värdering i vilka som eventuellt står bakom henne eller vad hon säger. Faktum är att jag knappt läst nåt hon sagt (nåt om att dra ner på icke förnyelsebara energikällor va?). Tycker det är ointressant i sammanhanget.
Däremot är det intressant att ett barns åsikter i denna fråga väcker sån vrede hos vuxna människor så att de inte bangar för att skriva de mest nedriga saker om just ett barn.
Givetvis måste man ha synpunkter på när någon påstår sitta inne med sanningen i en extremt komplex fråga.
Att inte ifrågasätta tyder på svårigheter att tänka kritiskt och att ha förmåga att tänka i flera steg.
Greta mal på om att vi måste ha panik och sänka CO2 utsläppen drastiskt. Annars väntar undergången.
Budskapet är enfaldigt, direkt kontraproduktivt och felaktigt.
Men individer likt dig isolerar det till att folk är kritiska pga att Greta är en sen tonåring.( barn skulle jag inte kalla henne med tanke på att hon över 16 år gammal).
Det är inte poängen, utan den är hennes budskap och den omotiverat stora uppmärksamhet budskapet får.
Samtidigt ser allt fler att Greta inte driver sin kampanj själv utan har en stab av vuxna professionella bakom sig.
Nu har Greta börjat ta ställning för vänsterextremism och grön terrorism. Det gör kritiken och granskningen av Greta än viktigare.