Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Jag vet inte riktigt vad som ligger bakom valet av tröja, men hon kanske tänkte att en anti-fascistisk tröja är en "god" tröja och inget som förknippas med våldsvänstern.
Och för den stora massan är det ju så. Men för dem som är lite mer politiskt insatta så skickar detta förstås andra signaler. Men förstod Greta detta? Jag vet inte.
Hon vill ju förena alla människor i sin kamp för klimatet. Såväl höger som vänster. Så ur den synvinkeln är ju inte tröjan ett bra val. Därför verkar det konstigt att hon medvetet skulle ha gjort detta val.
Hon visste inte bättre, helt enkelt? Eller?
Ibland glömmer folk att hon bara är 16 år.
Hon kan klimatet bra, men det är inte säkert att hon kan politik lika bra.
Just eftersom hon bara är 16 år är det skrämmande att hon omges av så förbannat dåliga rådgivare.
Det mötte stor sympati så länge folk hade intrycket att hon ”bara” ville kämpa för en renare miljö och minskad konsumtionshets. Gulligt och helt utan politiska undertoner.
Men på 1 maj demonstrerade hon mot nazism och jag tänkte ”varför frågar ingen journalist henne varför hon inte demonstrerar mot kommunismen samtidigt, som ju har skördat tiotals miljoner fler dödsoffer?”
Nu inbillar hon sig att LO-medlemmar som i stor utsträckning sympatiserar med SD ska ut och strejka för hennes skull. Eller arbetstagare i länder som t.ex Frankrike, Tyskland, Italien där högern vinner alltmer mark.
Sorry men nu har hon nog skitit rejält i det blå skåpet. I saw it coming. Hon borde ha spelat sina kort lite smartare, när hon faktiskt hade så mycket medvind.