2019-08-10, 21:06
Medlem
Greta sa i intervjun, att hon inte var rädd, därför att hon har med sig professionella seglare på båten, som hon sa att hon litar på!
2019-08-10, 21:07
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta sa i intervjun, att hon inte var rädd, därför att hon har med sig professionella seglare på båten, som hon sa att hon litar på!
Hur många proffsseglare är det med på resan?
2019-08-10, 21:09
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Mera info om Gretas besök hos de tyska berömda trädkramarna!
https://www.google.com/amp/s/amp.the...hambach-forest
Greta var ledsen över kolgruvorna men kärnkraft vill hon inte ha.
2019-08-10, 21:32
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta var ledsen över kolgruvorna men kärnkraft vill hon inte ha.

Hon borde förstå att kärnkraften behövs så länge vi inte hittar ersättande kraft. Fasas ut långsamt skall den göra!
2019-08-10, 21:35
Medlem
Det är tyvärr bara två (2) proffsseglare med på båten, och många menar att detta innebär att de är för få, vilket innebär en klar säkerhetsrisk. Autopiloten kan lägga av, eller någon av de två kan bli sjuk eller skadad! Greta säger i intervjun, att hon får lära sig vad man kan göra och inte kan göra på en båt! Tycker att Greta här har för mycket av tonåringars vanliga svar, Det löser sig! Har varnat Greta för att havet inte förlåter misstag, så jag är ännu orolig. De som liksom Greta är väldigt intelligenta, överskattar ofta sin egen förmåga att lösa problem!
2019-08-10, 21:37
Medlem
En bra analys av Engellau:
https://detgodasamhallet.com/2019/08...att-splittras/
Om Greta™ på allvar tar ställning för Exctinction Rebellion så är hon fullständigt rökt. Frågan är om hennes PR-firma har förstått det? (För er som tror att Greta™ agerar på egen hand så har jag dåliga nyheter. Hon är en kommersiell produkt, inget annat.)
2019-08-10, 21:38
Medlem
Greta måste nu väldigt snabbt lära sig grunderna i navigation och kommunikation!
2019-08-10, 21:43
Medlem
Citat:
Greta måste nu väldigt snabbt lära sig grunderna i navigation och kommunikation!

Vet du om hon reser hem till Sthlm nu efter Lausanne eller åker direkt och får seglingsinstruktioner o.dyl närmare avresehamnen?
2019-08-10, 21:44
Medlem
Greta är mycket angelägen om att hålla ihop sin miljörörelse FFF, men hon gör nu mer försiktiga uttalanden!
2019-08-10, 21:47
Medlem
Vad jag vet, så tänker Greta inom kort åka direkt till båten, för att de ska börja med utrustningskontrollen, som hon sa.
2019-08-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ja, det räcker ju med en snabb genomgång för att lära sig behärska det, eller hur? Jag är lite fundersam. En båt som är designad för en besättning med fem mycket erfarna tävlingsseglare skall nu bemannas av två mycket erfarna tävlingsseglare och tre fullständiga landkrabbor. Det här fungerar inte riktigt med min logik. Inte ens i lugn takt och bra väder. Själv tror jag mer på att båten under större delen av överfarten kommer att vara bemannad av fem mycket erfarna tävlingsseglare. Men då och då kommer de tre landkrabborna att transporteras över från följebåten för lite filmupptagning. (Den som tror något annat kan gärna kontakta mig angående tomtmark i Florida. Vattennära med spännande djurliv. Bra pris för dig kompis.)
2019-08-10, 22:07
Medlem
Citat:
Vad jag vet, så tänker Greta inom kort åka direkt till båten, för att de ska börja med utrustningskontrollen, som hon sa.

Tack för snabbt svar! Vi är nog väldigt många som ser fram emot fler rapporter så allt tas tacksamt emot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in