Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du frklara vad du menar med "konkret hndelse" ?
Vad menar du sjlv att du har kunnat frutse, som vi andra inte frutsg?
Citera
2017-11-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad menar du sjlv att du har kunnat frutse, som vi andra inte frutsg?
Ehh, jag fattar inte, r det ngon annan som beskrivit hur vederbrande frutsett ngot i trden, d har jag missat det

Har du kunnat rkna ut saker som r sannolika, jag menar allts inte exakt hndelse utan mer om hur en gruppp som troligen r involverad kommer agera
Citera
2017-11-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ehh, jag fattar inte, r det ngon annan som beskrivit hur vederbrande frutsett ngot i trden, d har jag missat det

Har du kunnat rkna ut saker som r sannolika, jag menar allts inte exakt hndelse utan mer om hur en gruppp som troligen r involverad kommer agera
Du skrev tidigare:

Nr man brjar kunna frutse vad som kommer hnda s har man troligen rtt

Vad r det som du menar att du brjar kunna frutse?
Citera
2017-11-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev tidigare:

Nr man brjar kunna frutse vad som kommer hnda s har man troligen rtt

Vad r det som du menar att du brjar kunna frutse?

Hur olika grupper jobbar, vad fr tgrder de stter in. Med det menar jag inte exakta datum och vad som hnder exakt d utan mer att som "de kommer fortstta fr att n det mlet" dr mlet kan vara ngot som inte uttalas i media. Ta Jemen, de hller givetvis tyst om varfr de r s brutala mot de som bor dr.
Jag kan sjlvklart inte frutsett exakt ml de kommer bomba eller liknande, det man kan frutse r att de kommer fortstta bomba och frstra landet, hlla dem p mattan. Det som hindrar dem frn att slakta befolkningen kan vara saker som att de inte vill f negativ publicitet, kanske dyrt. Det behvs inte agera s hrt. Det kanske rcker med att frstra tillrckligt s de fr kraftiga problem.

De exakta detaljerna vet sjlvklart bara den grupp som agerar.
Vad man kan rkna ut nr man vet motiven r hur de agerar i det strre perspektivet
Citera
2017-11-09, 21:56
Medlem
Citat:
Hur olika grupper jobbar, vad fr tgrder de stter in. Med det menar jag inte exakta datum och vad som hnder exakt d utan mer att som "de kommer fortstta fr att n det mlet" dr mlet kan vara ngot som inte uttalas i media. Ta Jemen, de hller givetvis tyst om varfr de r s brutala mot de som bor dr.
Jag kan sjlvklart inte frutsett exakt ml de kommer bomba eller liknande, det man kan frutse r att de kommer fortstta bomba och frstra landet, hlla dem p mattan. Det som hindrar dem frn att slakta befolkningen kan vara saker som att de inte vill f negativ publicitet, kanske dyrt. Det behvs inte agera s hrt. Det kanske rcker med att frstra tillrckligt s de fr kraftiga problem.

De exakta detaljerna vet sjlvklart bara den grupp som agerar.
Vad man kan rkna ut nr man vet motiven r hur de agerar i det strre perspektivet
Och hur agerar VEM i det strre perspektivet? Vad r det du vet?
Citera
2018-05-23, 11:33
Medlem
r 2016 s stiftade kongressen i USA en lag "JASTA" som mjliggjorde att man exempelvis kunde stmma Saudi fr pstdd inblandning i 9/11-attackerna.
Och, det har tydligen kommit ett 25-tal stmningar mot Saudi frn anhriga till omkomna 9/11.
Men svitt jag kunnat utlsa s har dessa stmningar inte utmynnat i ngot substantiellt.
Saudi frnekar frsts all inblandning frn ngot "officiellt Saudiskt hll".
Advokater fr anhriga som stmmer Saudi hvdar att:
"Kreindler and other lawyers acting for family members of 9/11 victims have argued for more than a decade that without the financial and logistical support from members of the government of Saudi Arabia, the 9/11 attacks would never have taken place".
D.v.s attackerna 9/11 var s dyra/svra att dom bara kan ha utfrts med hjlp frn officiellt Saudiskt hll.

Det senaste jag hittat r detta:https://www.insurancejournal.com/new.../22/477984.htm (22 januari 2018)
"Saudi Arabia Asks U.S. Judge to Throw Out 9/11 Lawsuits"

Vi fr vl se...

/T
Citera
2019-08-15, 14:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Sg fr ett tag sedan en doku om jakten p Bin Laden dr de sa att det var viktigt fr Bin Laden att 9/11 kaparna skulle komma frn muslimska lnder som var allierade med USA och att han nskade att s mnga som mjligt av kaparna skulle vara ifrn Saudi-Arabien.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in