Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
P vilket stt kopplar du det hr till just 9/11, menar Du?
Trump mtte bin salman i mars i r. Vad de pratade om d r kanske det som visar sig nu, jag tror de haft mycket konstruktiva samtal om man tolkar p vad som visat sig
Trump Meets With Saudi Deputy Crown Prince
En av trumps viktigaste vallfte var "drain the swamp". Det r fortfarande gissningar frn mig men senaste veckorna har det hnt en del saker som tyder p att de pratade ihop sig, att Bin Salman och Trump beslutade sig fr att det r just vad man skall gra. Toppen p trsket finns inte i USA utan i Saudiarabien s det r dr man ser till att rensa frst.
Fr att lyckas med det hr gller det att inte avslja vad de hller p med, troligen har en del konstigheter vi sett frn Trump berott p att dlja det hela. Exempelvis s bombande pltsligt trump Syrien, ven om han verkade missa medvetet s vart det mnga som blev besvikna och trodde att Trump pltsligt vnt sina vljare ryggen. Han gjorde en del annat som vart fel mot vad han sagt.
Fr ngon vecka sedan hll Saudiarabien en
stor trff med massor av hjdare och tittar man p hur de brjat investera i olika fretag, s r det mycket som tyder p att de hller p att marknadsanpassa landet.
S fr mindre n ett dygn sedan s arresterades ngra riktiga hgdjur i Saudiarabien. Troligen var det framfrallt en utrensning av personer som motsatt sig det Bin Salman vill gra men ocks en operation fr att visa att man menar allvar. Skall Saudiarabien lyckat med staden neom mste de kunna locka den bsta arbetskraften och det kan man inte om man r ett fanatiskt land.
Jag tror inte de vill avslja alla dumheter man hllt p med men ppnar de pandoras ask kommer det som ett brev p posten, de inser nog att om de vl ppnar upp s kommer saker komma fram.
Trump har samma ml med USA, i alla fall sger han det och i och med att han r i hotellbranchen stmmer det ven med hans verksamheter. Den branchen r beronde av kpstarka konsumenter.
Vad de gjort sista veckorna r att ta skrota den strategin dr 9/11 var startskottet.