2019-08-19, 11:28
Medlem
Hej!

Ska köpa present till en polare som vill ha fetare ljud i sin strata. Vi har snackat lite och han är sugen på Seymour Duncan Hot Rails. Han ska bara byta ut brygg micken och nu står jag lite konfunderad då det verkar finnas flera olika modeller.

Seymour Duncan SHR-1b Hot Rails Strat Pickup
Seymour Duncan SHR 1n Hot Rails Bridge PM

Kanske finns fler än dessa. Vilken modell passar sig bäst till Nirvanas ton? Är det 1B som gäller? Vill alltså ha hot rails inte fullsize humbuckers som Seymour Duncan SH-4 JB.

Tack!
Senast redigerad av Oldmagic 2019-08-19 kl. 11:38.
Citera
2019-08-19, 12:32
Medlem
Hade en sådan i min strata när jag köpte deb. Lät tyvärr bedrövligt så fick byta ut den illa kvickt. Men vill du köpa en av mig (haft den i stallet så den fungerar till strata) så hör av dig!
Citera
2019-08-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Hade en sådan i min strata när jag köpte deb. Lät tyvärr bedrövligt så fick byta ut den illa kvickt. Men vill du köpa en av mig (haft den i stallet så den fungerar till strata) så hör av dig!

Varför lät den förjävligt? Kanske är det något fel på den då?
Ljudet vi söker är:
https://www.youtube.com/watch?v=VLFGV6UHAyM
Sen spola till 1:40 och vänta på distortion kickar igång. Låter ju hur bra som helst!
Citera
2019-08-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic
Varför lät den förjävligt? Kanske är det något fel på den då?
Ljudet vi söker är:
https://www.youtube.com/watch?v=VLFGV6UHAyM
Sen spola till 1:40 och vänta på distortion kickar igång. Låter ju hur bra som helst!
Nej det är inget som helst fel på den. Inte min typ av mic helt enkelt. Alldeles för het, gillar mina single coils
Citera
2019-08-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Nej det är inget som helst fel på den. Inte min typ av mic helt enkelt. Alldeles för het, gillar mina single coils

Vilka Hot Rails är det du har då? Och vilken färg?
Citera
2019-08-20, 18:17
Medlem
Beställde Seymour Duncan SHR-1b

Mod kan låsa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in