Citat:
Ursprungligen postat av
rockabilly65
Någon med liknande setup som har problem och löst det?
Samsung q6fn firmware 1270.6
Siptv 3.0.99
Leverantör "ettan"
När jag fick tv:n så fungerade det att välja sub på alla kanaler med multisub. Hade 1260.8 firmware då tror jag, det enda som jag kan se är ändrat. Efter uppdatering finns inga subtitles att välja och extremt många connection failed på fhd kanaler. Väljer jag tex Viasat premiere SE så kommer svensk text automatiskt. Men Kvalitén är inte den bästa på bilden då. Väljer jag att titta på VOD multisub så kan jag välja subtitles. Det enda jag kan härleda det till är uppdateringen av tv:n
Vet att box är det bästa men finns det någon sån med vettig fjärrkontroll? De jag testat ( olika androidboxar och tvip-s 412) har man varit tvungen att rikta ganska exakt mot boxen, sen stör jag mig enormt på knappljud. Varför finns det ens?
Tycker väldigt mycket om enkelheten med siptv men lite för mycket strul för att vara helt nöjd med programmet. Men visst, man får otroligt mycket för 60kr 😁
Samsung sub på live kanaler fungerar inte för mig, provar både 1260.8 och 1270.6 på min 65 tum Samsung QE65Q6FNATXXC. Fungerar bra på VOD.
Däremot går det att få bort connected failed problemet.
Såhär ska dett se ut (sista linjen är den viktiga)
Samsung gillar bara .ts formatet.
#EXTINF:-1 tvg-id="SVT1.se" tvg-name="SVT1 HD (B) SE" tvg-logo="htt*://185.145.131.34/images/svt1hd.png" group-title="Sweden",SVT1 HD (B) SE
htt*://nordic*.tv:2095/live/XXXXX/YYYYY/11292.ts
Tyvärr ser formatet ut såhär som default hos "ettan" och det ger ibland connection failed problem.
htt*://nordic*.tv:2095/XXXXX/YYYYY/11292
Lösningen är att ladda ner listan i m3u8 format (byt ut output=ts till output=m3u8)
htt*://nordic*.tv:2095/get.php?username=XXXXX&password=YYYYY&output=m3u8& type=m3u_plus
Öppna listan med wordpad (anteckningar) på din dator.
Redigera, Ersätt, Ersätt alla .m3u8 med .ts
Spara listan som .m3u format
Nu kan du ladda upp sparade listan hos htt*://siptv.eu/mylist/ utan att ha problem med connected failed.
Tyvärr får du inga kanaluppdateringar automatiskt på denna lista.