2019-08-20, 07:08
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag själv känner mig noll hotad av Greta men jag blir förbannad när jag tänker på att hon skrämmer upp andra barn med undergångsscenarier. Enligt uppgift från -Info- mest för att skapa effekt och dramatik. Om det är fake news struntar uppenbarligen Greta i. Hon till och med hyllar skojaren al gore
OffT, men skojarna bakom Thunberg är skolade av just Al Gore, som propagerar för att använda just barn i miljöhysterin.

Inget är en slump.
2019-08-20, 07:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om det är så har du fått ett svar nu, och i så fall skall jag be om ursäkt. Det är väldigt svårt att tro att de flesta som skriver här har ärliga frågor.

Men vad tror du själv då? Tittade du på hinken? Någon egen uppfattning måste du väl ha?

Testa att googla på "human waste yachts" eller något sådant.

Först och främst accepterar och välkomnar jag din ursäkt, namaste!

Angående bajshinken så hoppas jag och tror att den töms i ett större kärl för förvaring tills man kommer till Amerika. Väl på plats så tas hinkarna hand om på ett miljövänligt och ekologiskt sätt. Man måste ju ha rum i båten allteftersom man äter upp maten, det är ju bara logiskt.
2019-08-20, 07:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det är klart att 16-åringar har en egen vilja. Ofta är de tjurskalliga och envisa som f-n. Men konsekvenstänket är inte fullt utvecklat förrän flera år senare. De har inte heller haft möjlighet att sätta sig in i större perspektiv. Greta försöker inte ens - hon avfärdar bara sådant hon inte vill höra som ”fake news”.

Jag själv känner mig noll hotad av Greta men jag blir förbannad när jag tänker på att hon skrämmer upp andra barn med undergångsscenarier. Enligt uppgift från -Info- mest för att skapa effekt och dramatik. Om det är fake news struntar uppenbarligen Greta i. Hon till och med hyllar skojaren Al Gore

Det är väl jättebra om vi kan få info från så många håll i världen som möjligt? Intressant att veta att även tjeckiska tidningar skriver om fenomenet Greta och deras tolkning av det.

Men man hittar inte en sådan tidning genom att skriva "Greta Thunberg" i google, man måste aktivt leta efter sådana artiklar för att finna dem.

Gör man det finner man det också oftast, för alla konstigheter man kan klura ut finns oftast redan på nätet.

Du har förklarat din ståndpunkt nu. Jag ser inte samma sak, utan bara fruktansvärt degenererade varelser utan kunskaper som vill trycka ned en ung människa.

Din anklagelse om att hon struntar i vad verkligheten är, är förstås ad hominem, och då svarar jag att du struntar i verkligheten och skriver fake news. Så är du och hon på samma sida.
2019-08-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
OffT, men skojarna bakom Thunberg är skolade av just Al Gore, som propagerar för att använda just barn i miljöhysterin.

Inget är en slump.

Hej grungewhore, det är väl enormt OnT. Allt som kan avslöja vem och vad som ligger bakom det här unika mediespektaklet borde lyftas fram.

”Hata slumpen” säger ju t.o.m Leif GW
2019-08-20, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Jag misstänker att det finns minst en följebåt i närheten. Jag har hittat en tyskregistrerad båt under rutten med okänd destination där det inte ens står vad det är för typ av båt. Till och med samtliga tecken i båtnamnet är maskerad.

Båten till vänster är Mailizia II

https://postimg.cc/R3zwd5C7

Båten till höger är troligtvis en följebåt.

https://postimg.cc/BtwDy1QQ
Den håller 5 knop och det är 40 sjömil emellan. Vanlig segelbåt på väg till Azorerna eller fiskebåt...
2019-08-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men man hittar inte en sådan tidning genom att skriva "Greta Thunberg" i google, man måste aktivt leta efter sådana artiklar för att finna dem.

Gör man det finner man det också oftast, för alla konstigheter man kan klura ut finns oftast redan på nätet.

Du har förklarat din ståndpunkt nu. Jag ser inte samma sak, utan bara fruktansvärt degenererade varelser utan kunskaper som vill trycka ned en ung människa.

Din anklagelse om att hon struntar i vad verkligheten är, är förstås ad hominem, och då svarar jag att du struntar i verkligheten och skriver fake news. Så är du och hon på samma sida.

”Fruktansvärt degenererade varelser utan kunskaper ...”

Ska diskussionen vara på den nivån avstår jag gärna från att ge exempel på faktafel som framförts av Greta.
2019-08-20, 07:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Först och främst accepterar och välkomnar jag din ursäkt, namaste!

Angående bajshinken så hoppas jag och tror att den töms i ett större kärl för förvaring tills man kommer till Amerika. Väl på plats så tas hinkarna hand om på ett miljövänligt och ekologiskt sätt. Man måste ju ha rum i båten allteftersom man äter upp maten, det är ju bara logiskt.

Så sätt borde det helt klart vara möjligt, men jag tror inte de gör så. Det vore då mycket enklare att ha en torrtoa med en större säck.

Iofs kan man fundera över om hinken har handtag stora nog till att välta den upp och ned i vattnet.

https://ichef.bbci.co.uk/news/800/cp...1161482830.jpg

Men det kanske inte behövs. fäster man en tamp i remmen, eller vad det är spolas den kanske snabbt ren, men att man får använda lite kraft för att den inte skall flyga iväg... eller flyta iväg.

Skulle jag gissa gör man själv hinken ren efter varje gång.

Men vem vet, det kanske allt bara är bluff och hinken kommer kanske inte ens från båten, utan bilden är hämtad som resultat av att man läst eller hört att där inte finns toalett, trots vad som står under artikelns bild.
2019-08-20, 07:31
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Försäkringsbolaget bryr sig såklart om alla aspekter i ens liv.
En vanlig reseförsäkring täcker knappast in en långdistanssegling. Vilka parametrar som sedan gäller kan jag inte uttala mig om i Gretas eller de andras fall.

Nu handlar det ju inte om USA-visiten utan resan dit. Långdistansseglingen.

Kunna använda till vad?
Försäkring behövs för att du inte ska riskera att själv få stå för olyckor som inträffar på internationellt vatten. Tänk om t ex Greta skulle råka ha sönder något på båten, då är det nog bäst för henne om hon har en försäkring som täcker detta så att hon inte behöver lägga sin månadspeng på det.
Greta kanske ställer till med oreda på båten men att hon förstöra den tror jag inte.

Det är ju inte så att hon kommer riva sönder seglet, kanske att hon knackar sönder solcellerna på däck då
men så mycket mer kan hon väl inte förstöra?
2019-08-20, 07:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
”Fruktansvärt degenererade varelser utan kunskaper ...”

Ska diskussionen vara på den nivån avstår jag gärna från att ge exempel på faktafel som framförts av Greta.

Ja men vad bra.

Vad tycker du om de som talar om Mongogreta och annat? De är helt ok eller och håller bra nivå för dig?

Du vet hyckleri och att man inte behandlar folk lika är något mycket dåligt.
2019-08-20, 07:39
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Självklart behöver de en följebåt, dels för att skydda prinsen och dels för att de åker runt som en vante mitt i Atlanten där vad som helst kan inträffa. Gretas team är ju korkade när de inte kan erkänna att båten behöver allt beskydd den kan få.

Händer det båten eller prinsen något har Greta inget att sätta emot och Sverige kommer att hamna i ett svårt diplomatiskt dilemma som kan innebära att vissa höga herrar och damer hamnar i fängelse.
Det enklaste och mest renhåriga hade varit att direkt säga som det är, prinsen är ett skyddsobjekt och behöver en föjebåt och sedan är det inget mer med det.
Nu har de istället ljugit och tappar därmed all trovärdighet med resan. Greta och hennes team har spelat högt och har förlorat.
Trump kommer att hånskratta åt dem när de kommer fram och det är Greta och hennes teams fel.
Stackars prinsen och hans kamrat kommer även de få en släng av sleven fastän de är oskyldiga till den här farsen.
Hennes föräldrar borde låsas in för att ha iscensatt detta och förstört sina barns framtid.
Varför är prinsen med?
Ville han bara ut och segla lite?
2019-08-20, 07:41
Medlem
grungewhores avatar
http://www.wrongkindofgreen.org/2019...falling-apart/

Här kan du läsa hela paketet! Detta är del 3 av många, men varje stycke inleds med länkar till samtliga stycken. Läsvärt!

Citat:
Hej grungewhore, det är väl enormt OnT. Allt som kan avslöja vem och vad som ligger bakom det här unika mediespektaklet borde lyftas fram.

”Hata slumpen” säger ju t.o.m Leif GW
2019-08-20, 08:18
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Somliga i tråden verkar vara fascinerade av den blå hinken. Är ni i kiss och bajsåldern?
Är det någon som vet ungefär hur många mil dom har åkt? Hur många procent ungefär av sträckan är avklarad?
Malizia II
Speed: 15.5 kn
Heading: 226°
Temp: 25.0°C
Distance to NYC: 1942NM
Est. Distance past 24 hrs: 373NM
Est. Distance covered: 1507NM

De har åkt lite mindre än 3000km (1nm = 1.852 så man kan dubbla nm och dra av lite så får man ok km mått samma med hastighet 15,5kn är ungefär som en moppe 30km/h)

De har åkt 44% av resan så snart har de kommit halvvägs alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in