Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-20, 22:08
  #1
Bannlyst
Noterar att V70 har tagit över platsen som böndernas favoritbil nummer ett efter 740.
Antar att folk förr tog över familjebilen (740) och nu har man gjort samma med V70.
Alla 740 går ju numera som atraktorer.
Vad blir nästa wt-trend?
Citera
2019-08-20, 23:02
  #2
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Noterar att V70 har tagit över platsen som böndernas favoritbil nummer ett efter 740.
Antar att folk förr tog över familjebilen (740) och nu har man gjort samma med V70.
Alla 740 går ju numera som atraktorer.
Vad blir nästa wt-trend?


Absolut inte exakt alla ynglingar o ungdomar körde 740 förut. Idag är de pappa betalar och alla glider i nyare bmw 3 serie
Citera
2019-08-21, 11:34
  #3
Medlem
MandarinSallads avatar
Det stämmer, V70 har tagit över stafettpinnen efter 740. V70 är nu så pass billga och finns i mängder. Inga fjädrar/bott/böttsänkt och Poppys fulla framrutan är det som gäller. För normalt folk och seriösa entusiaster ser det förjävligt ut men WT-drägget tycker det är coolt.
Citera
2019-08-21, 12:48
  #4
Medlem
Skönt att höra att det finns en marknad när det är dags att sälja trotjänaren
Citera
2019-08-21, 13:57
  #5
Medlem
Om det blir V vettetusan.
Jag förutsätter att wt-raggar-bilen som enbart en WT behöver två bindesträck för att skriva innebär en helt vanlig ungdomsbil.

740:in är redan ersatt av 940. 740:in var ersättaren av 240 som ersatte 140 osv osv.
Den röda tråden är att det är en billig kvalitetsbil som det går 13 av på dussinet.
Att dessa blir ungdomsbilar har inget med själva bilen att göra utan att det är den vanligaste bilen på marknaden där kvaliteten gör att dessa finns kvar medan många andra bilmärken av samma årsmodell o miltal står på skroten.

O, ang min start av inlägget.
V är kombi vilket gör att jag väntar på att s60/80 ska bli den Volvo som tar över bland ungdomar som ser till utseende på bilen medan V blir den som de som skiter i utseendet kommer välja.
__________________
Senast redigerad av Provocative3.0 2019-08-21 kl. 13:59.
Citera
2019-08-21, 16:18
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Det stämmer, V70 har tagit över stafettpinnen efter 740. V70 är nu så pass billga och finns i mängder. Inga fjädrar/bott/böttsänkt och Poppys fulla framrutan är det som gäller. För normalt folk och seriösa entusiaster ser det förjävligt ut men WT-drägget tycker det är coolt.

Detta stämmer bra med mina erfarenheter. Poppers är en självklarhet. De riktigt coola killarna har sitt namn skrivet över hela fram-/bakrutan. Samt diverse coola klistermärken.
Citera
2019-08-21, 16:33
  #7
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Absolut inte exakt alla ynglingar o ungdomar körde 740 förut. Idag är de pappa betalar och alla glider i nyare bmw 3 serie
Vilken del av världen bor du i?
Citera
2019-08-21, 17:40
  #8
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Om det blir V vettetusan.
Jag förutsätter att wt-raggar-bilen som enbart en WT behöver två bindesträck för att skriva innebär en helt vanlig ungdomsbil.

740:in är redan ersatt av 940. 740:in var ersättaren av 240 som ersatte 140 osv osv.
Den röda tråden är att det är en billig kvalitetsbil som det går 13 av på dussinet.
Att dessa blir ungdomsbilar har inget med själva bilen att göra utan att det är den vanligaste bilen på marknaden där kvaliteten gör att dessa finns kvar medan många andra bilmärken av samma årsmodell o miltal står på skroten.

O, ang min start av inlägget.
V är kombi vilket gör att jag väntar på att s60/80 ska bli den Volvo som tar över bland ungdomar som ser till utseende på bilen medan V blir den som de som skiter i utseendet kommer välja.

Här runt Göteborg är det v70n som är den "nya" raggarbilen och gärna då lastbilsstukad med poppys och extralampor på sidorna som sticker ut samt ledljus så att dom inte blir mörkrädda. Självklar så är det fortfarande många 940 kvar fortfarande också. S-bilarna inte i samma utsträckning vad jag sett.
Citera
2019-08-21, 17:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Här runt Göteborg är det v70n som är den "nya" raggarbilen och gärna då lastbilsstukad med poppys och extralampor på sidorna som sticker ut samt ledljus så att dom inte blir mörkrädda. Självklar så är det fortfarande många 940 kvar fortfarande också. S-bilarna inte i samma utsträckning vad jag sett.
I den lite mindre staden jag bor i börjar det bli S60. Men vi är bönder😉
Citera
2019-08-21, 19:18
  #10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Om det blir V vettetusan.
Jag förutsätter att wt-raggar-bilen som enbart en WT behöver två bindesträck för att skriva innebär en helt vanlig ungdomsbil.

740:in är redan ersatt av 940. 740:in var ersättaren av 240 som ersatte 140 osv osv.
Den röda tråden är att det är en billig kvalitetsbil som det går 13 av på dussinet.
Att dessa blir ungdomsbilar har inget med själva bilen att göra utan att det är den vanligaste bilen på marknaden där kvaliteten gör att dessa finns kvar medan många andra bilmärken av samma årsmodell o miltal står på skroten.

O, ang min start av inlägget.
V är kombi vilket gör att jag väntar på att s60/80 ska bli den Volvo som tar över bland ungdomar som ser till utseende på bilen medan V blir den som de som skiter i utseendet kommer välja.
Jodå, det är V-modellen som gäller, iaf där jag bor. Det är ett naturligt steg eftersom det tidigare var 745 som var Volvoraggarnas favorit. Vanliga sedanmodeller är mer av typen "sista-resan-innan-skroten" med insladdade bakskärmar och nerhoppat tak.
Citera
2019-08-21, 19:41
  #11
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jodå, det är V-modellen som gäller, iaf där jag bor. Det är ett naturligt steg eftersom det tidigare var 745 som var Volvoraggarnas favorit. Vanliga sedanmodeller är mer av typen "sista-resan-innan-skroten" med insladdade bakskärmar och nerhoppat tak.

Bor i Göteborgsområdet och här börjar V70 absolut bli den nya WT-bilen. Sänkt, knulltejp och sportavgas. Gärna med texten ”Volvo” i framrutan så att man förstår att det är en Volvo och inte vid en första anblick skulle förväxla den med en Maserati eller Pagani Zonda.
Citera
2019-08-21, 22:53
  #12
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Vilken del av världen bor du i?

Stockholm danderyd här har fan alla småglin en bmw 3 serie. Som e tydligt deras första bil i området
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in