2019-08-20, 18:01
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knapratimig
Vad är skillnaden på att använda box eller streama genom datorn? Är det fördelaktigt att ha en box?

Du kan ju se samma sak ändå förstås, så det är nog egentligen bara smaksak.

Jag kör själv en MAG box och skulle aldrig välja att köra via datorn istället (även fast jag har datorn kopplad till TVn), tycker det är bekvämt och smidigt att ligga i soffan och zappa med fjärrkontrollen.

Skulle heller inte orka med att starta datorn varje gång jag vill slänga på TVn, men det är ju så olika vad man själv föredrar.
2019-08-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knapratimig
Vad är skillnaden på att använda box eller streama genom datorn? Är det fördelaktigt att ha en box?

Gå tillbaka 20 sidor och läs i tråden så får du dina svar. Diskuterats till dödagar.
2019-08-21, 03:48
Medlem
R4hu7s avatar
Hejsan, kör iptv via Smart IPTV-appen på min Philips smart-tv. Allt funkar förutom att jag inte kan se VOD. Funkar att spela upp via datorn och VLC. Tydligen så stöder inte min tv .mkv-format. Löser man problemet (att kunna spela upp .mkv-filer) genom att köpa t.ex. Apple TV eller en TVIP 605 4K box (som min iptv leverantör rekommenderar)? Hans pris ligger på 1500kr vilket jag tycker låter lite väl saftigt.

Vad finns det för lösningar?

Mvh
2019-08-21, 04:11
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisehannu
kommer heller inte åt sidan och känner mig extremt lurad! Inte haft kanaler på flera dagar och ingen hemsida o inget svar på mail heller!!
Har du testat att starta om din utrustning (box, app eller vad du nu använder)?
Jag har från vikingiptv och det funkar för mig. Hade lite strul häromdagen men de löste problemet på 1-2 timmar, sedan var jag tvungen att starta om. Funkade som vanligt efteråt. Skriv på deras Facebook-sida, där är de aktiva iallafall.
2019-08-21, 07:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Hejsan, kör iptv via Smart IPTV-appen på min Philips smart-tv. Allt funkar förutom att jag inte kan se VOD. Funkar att spela upp via datorn och VLC. Tydligen så stöder inte min tv .mkv-format. Löser man problemet (att kunna spela upp .mkv-filer) genom att köpa t.ex. Apple TV eller en TVIP 605 4K box (som min iptv leverantör rekommenderar)? Hans pris ligger på 1500kr vilket jag tycker låter lite väl saftigt.

Vad finns det för lösningar?

Mvh
Beror helt på hur mycket tid du vill läggs ner på att fippla. Köp en TVIP box och du slipper att krångel
2019-08-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1
Något tips på var man kan köpa en tvip 605 så man inte åker på nån jävla kina-box? Många skojare därute

Tänkte beställa en TVIP-605 från Das Vaterland där den kostar ~50% av de svenska priserna.
Dock vill jag ju inte heller åka ut för strulet som en medlem här på FB råkade ut för (se tidigare i tråden) med en box som är en taskig kina-kopia.
Är det ngn som handlat härifrån och kan bekräfta att prylarna är original och inte kopior?
Länk: https://www.hm-sat-shop.de/en/iptv-r...nkl.-wlan?c=97
2019-08-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Tänkte beställa en TVIP-605 från Das Vaterland där den kostar ~50% av de svenska priserna.
Dock vill jag ju inte heller åka ut för strulet som en medlem här på FB råkade ut för (se tidigare i tråden) med en box som är en taskig kina-kopia.
Är det ngn som handlat härifrån och kan bekräfta att prylarna är original och inte kopior?
Länk: https://www.hm-sat-shop.de/en/iptv-r...nkl.-wlan?c=97

Kör på. De är pålitliga och kör inga kopior i sitt sortiment.
2019-08-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Kör på. De är pålitliga och kör inga kopior i sitt sortiment.

Bug o bock för infon!
Beställer bums ;-)
2019-08-21, 20:16
Medlem
Vem och var köpte han som fick kina-box?
Har hittat två på blocket som verkar pålitliga, boxarna tas från tillverkaren i Ryssland.
Går på samma pris som den förmodligen är hemma för från Tyskland.
2019-08-21, 21:46
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Vem och var köpte han som fick kina-box?
Har hittat två på blocket som verkar pålitliga, boxarna tas från tillverkaren i Ryssland.
Går på samma pris som den förmodligen är hemma för från Tyskland.
Jag skulle aldrig köpt något sånt ifrån Blocket. Varför ens lägga den risken? Köp från en vettig sida istället.
2019-08-21, 23:08
Medlem
Visserligen men sett bilder på mac adress osv så det går kolla upp om man vill
Går inte motivera att lägga 1500-1800 för en sån box när dom inte ens kostar 500kr i inköp. Princip bara.

@elp
Köpte du via tyskarna ? Vad landade kalaset på inkl frakt ?
Senast redigerad av Tigerofsweden1 2019-08-21 kl. 23:15.
2019-08-22, 09:07
Medlem
Citat:
Visserligen men sett bilder på mac adress osv så det går kolla upp om man vill
Går inte motivera att lägga 1500-1800 för en sån box när dom inte ens kostar 500kr i inköp. Princip bara.

@elp
Köpte du via tyskarna ? Vad landade kalaset på inkl frakt ?

Beställde en från den länkade affären nyss och med frakt så hamnade det på 99,80 Euro

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in