Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Du har nog rätt. Tar tillbaka mitt plumpa påstående.
Finns en del saker som jag stör mig på.
Tack, det var hederligt av dig.
Jag tror att vi alla - och så gör vi för det mesta - ska hjälpas åt att diskutera fram rimliga scenarion, dvs så nära verkligheten man kan komma,
utifrån våra respektive kompetenser.
Jag vet nästan inget om vapen, kan för lite om olika statliga myndigheter och tjänster, är oduglig på vilka poliser som kunde påverka utredningen åt olika håll mm. Även motivbilder brukar jag undvika att spekulera kring även om jag länge granskat höger om höger-folket (utan att hitta direkta kopplingar till Sveavägen).
Det finns massor av kunskap i den här tråden som jag konstaterat många gånger. Tänk vad mycket folk vet! Imponerande.
Som du märker är jag främst fixerad vid basfakta från mordkvällen. Jag tror, som duktiga mordutredare brukar säga, att det är bäst att utgå från mordplatsen och initialt strunta i annat.
Först när vi färdigställt en trovärdig karta över vad som verkligen skedde kan vi också börja analysera materialet och dra slutsatser gemensamt.
HH bär ansvaret för den första slarviga utredningsfasen, den där kompetenta poliser normalt gör mycket noggranna undersökningar av brottsplatser, förhör vittnen utförligt för att fånga de första spontana uppgifterna, säkrar spår, säkrar vittnespositioner, mäter avstånd, studerar olika vinklar, dokumenterar minituöst etc.
Och har man inte grunden klar kan man ej heller bygga ett hus, eller hur?
Vill återigen påpeka att de tider jag redovisar givetvis är cirkatider. Man kan inte vara sekundexakt, det är orealistiskt.