Citat:
Ursprungligen postat av
Kimbo7
Han stavas Harry Martinson.
Vi som gissar i tråden klarar av att associera någorlunda fritt. Den gemensamma nämnaren mellan en pumpbrunn och en artesisk brunn är... ordet brunn. Helt ok ledtråd.
Här går Kimbo7 direkt in på väsentligheter, med en klassiker, stavning av namn!
Men hur formulerar Kimbo7 sitt "dråpslag"?
"Han stavas"!
Sen gör sig Kimbo7 till talesperson för samtliga deltagare i tråden! Hur många gissningar har Kimbo7 lyckats med i den här tråden? Hur länge har Kimbo7 följt tråden?
Lars Gustafsson dök naturligtvis direkt upp när jag såg ledtrådarna, men det stämde varken med att författaren var berömd eller med bilden på en vanlig pump.
Därför var gissningen på Thomas Bernhard mitt förstaval. (En enastående författare, det tror jag alla här kan vara överens om. En unik, och som det heter i idiotkulturkretsar,
oumbärlig författare som med sina musikaliska skrönor blottlägger den mänskliga naturen och Österrikes moraliska bankrutt. En direkt länk till stora författare som Böll och Solsjenitszyn (här ett bete för Kimbo7).)
Sen blir man uppbragt av att att, som kan associera vad som helst till vad som helst, till skillnad från hans avatar som inte kunde koppla ihop något med något, slår till med den svenska smärre förmågan Gustafsson (dock under viss reservation)!
Till sist ska Kimbo7 undervisa om vad som är och inte är lämpligt som ledtrådar!
Hrmppf!