2019-08-26, 16:57
Medlem
KaptenKamrats avatar
Är det R*chard N*cholas Gr*nholm?
Citera
2019-08-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hur ser man finsk ut?
långa ärr i ansiktet, kniven i handen, memma i mungipan
Citera
2019-08-26, 17:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
https://www.expressen.se/nyheter/tva...na-i-finland-/

"De två männen ska själva ha ringt till polisen för att lura in dem i ett område i Borgå där de legat i bakhåll."

Jag bara inte förstår motivet.

Om man lockar polis i ett bakhåll, så blir det ett nationellt pådrag. Finns ju knappast något som "rör upp ett getingbo" som det !

Skulle det samma skett i USA, skulle jag börja misstänka ett försök på "suicide by cop".
Citera
2019-08-26, 17:06
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Om man lockar polis i ett bakhåll, så blir det ett nationellt pådrag. Finns ju knappast något som "rör upp ett getingbo" som det !

Skulle det samma skett i USA, skulle jag börja misstänka ett försök på "suicide by cop".

Dom bad ju poliserna lägga undan eller avstå sina vapen, det talar mot "suicide by cop"...
Citera
2019-08-26, 17:06
Medlem
Citat:

Jag funderar på två möjligheter, antingen var det en hämnd för något som har hänt tidigare. Eller, så var de kanske lejda av någon, för att utföra detta. En tanke bara.
Citera
2019-08-26, 17:07
Medlem
Citat:

Förstår inte heller motivet. Jag tycker nästan det låter som någon form av psykbryt, folie ā deux.
Citera
2019-08-26, 17:08
Medlem
Citat:

Instämmer, förstår inte alls, varför? så jävla dumt!
Citera
2019-08-26, 17:08
Medlem
welcometorealitys avatar
De gripna är födda 1989 och 1994
Citera
2019-08-26, 17:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dom bad ju poliserna lägga undan eller avstå sina vapen, det talar mot "suicide by cop"...

Tack !

(visste inte att de faktiskt kom med kravet till polisen, trodde de bara panga på !)
Citera
2019-08-26, 17:10
Medlem
Dickassos avatar
Iltasanomat.fi skriver att den äldre av bröderna bor på samma adress som en betydligt äldre man som tidigare bott i Borgå.

Ric*ard Gran*olm (den äldre brodern) bor ihop med sin farsa(?) på Lidköpingsvägen.

Vi är väl rätt nära nu? Att kunna tro det är dom två bröderna som är fast.
Senast redigerad av Dickasso 2019-08-26 kl. 17:19.
Citera
2019-08-26, 17:16
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Iltasanomat.fi skriver att den äldre av bröderna bor på samma adress som en betydligt äldre man som tidigare bott i Borgå.

Ric*ard Grön*olm (den äldre brodern) bor ihop med sin farsa(?) på Lidköpingsvägen.

Vi är väl rätt nära nu? Att kunna tro det är dom två bröderna som är fast.

Gran....inte Grön....

Finns en gubbe med samma namn som den eventuella farsan, som är född i Borgå och bor i Stockholm, har skrivit några böcker under annat efternamn.
Citera
2019-08-26, 17:21
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Gran....inte Grön....

Finns en gubbe med samma namn som den eventuella farsan, som är född i Borgå och bor i Stockholm, har skrivit några böcker under annat efternamn.

Har rättat, skrev för fort.

Dessa två verkar ha raderat mycket av sina sociala medier om dom ens någonsin haft. Den ena har en profil men bilden ser riktigt gammal ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in