• 1
  • 2
2019-08-29, 02:49
Medlem
Hej! Det är så att jag, boendes i Skåne, ska köpa en skivstång och 22st viktskivor från en person i Stockholm och har svårt att hitta frakt som inte kostar ~5K.

Det mest prisvärda jag hittar är från Bussgods (https://www.bussgods.se/internetfraktsedel/pris) dock hittar jag ingenting om maxdimensioner vilket alla andra fraktbolag har vilket får det att se lite suspekt ut...

Några förslag?
Citera
2019-08-29, 03:24
Medlem
Avstå köp!
Du kommer i alla fall inte orka lyfta skrotet.
Citera
2019-08-29, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smight
Hej! Det är så att jag, boendes i Skåne, ska köpa en skivstång och 22st viktskivor från en person i Stockholm och har svårt att hitta frakt som inte kostar ~5K.

Det mest prisvärda jag hittar är från Bussgods (https://www.bussgods.se/internetfraktsedel/pris) dock hittar jag ingenting om maxdimensioner vilket alla andra fraktbolag har vilket får det att se lite suspekt ut...

Några förslag?
Jag skulle låna eller hyra bil och köra upp och hämta skrotet själv. Blir väl 1000 kr i bensinpengar. Du kanske kan hitta på något annat ärende samtidigt, nytta eller nöje.
Citera
2019-08-29, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Avstå köp!
Du kommer i alla fall inte orka lyfta skrotet.

Från 90 till 175kg marklyft på 4 månader, vid något tillfälle (och förmodligen lite viktökning) så tror jag inte det är helt omöjligt Så att avstå är inget val!
Citera
2019-08-29, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag skulle låna eller hyra bil och köra upp och hämta skrotet själv. Blir väl 1000 kr i bensinpengar. Du kanske kan hitta på något annat ärende samtidigt, nytta eller nöje.

Har bil, vet dock inte om jag har viljan att köra ~14h... Hittar jag ingen annan möjlighet så blir det nog så dock
Citera
2019-08-29, 03:55
Medlem
Citat:
Har bil, vet dock inte om jag har viljan att köra ~14h... Hittar jag ingen annan möjlighet så blir det nog så dock
Förstår, lite drygt att köra, därav kunde du passa på att hälsa på nån polare eller shoppa eller göra nåt annat trevligt samtidigt...

Annars får du trösta dig med att det är okej timlön att köra, du tjänar 5 kr i minuten när du kör ((5000-1000)/14/60).
Citera
2019-08-29, 05:39
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:

Du kan ju vända på steken och fråga köparen om han är intresserad av att köra till Skåne för 1000:-. Kanske har han en släkting i Skåne han kan besöka, eller så kanske han vill ta med frun till Köpenhamn en helg. Vem vet, man kan ju ha tur.
Citera
2019-08-29, 06:09
Medlem
Finns det inte skivstänger i Skåne? Ni måste alltså importera stänger från andra städer?
Känns som att Köpenhamn är närmare än Stockholm.

Lägg ut någon förfrågan om någon vill åka med upp till Stockholm.
Finns sidor som man kan annonsera på o sedan dela på bensinnotan.
Då blir det lite billigare.
Fast köra så långt på samma dag? Lär ju ta 10 timmar fram o tillbaka.
Ska du boka hotell?
Citera
2019-08-29, 07:14
Medlem
gemenemannens avatar
Köpte själv skrot från Rogue och dom har sitt lager i Tyskland eller Belgien. Tror jag betalade cirka 3000kr för frakt av cirka 200kg skrot. Så ditt pris är väl helt rimligt, det är sura pengar men lastbilar är inte gratis att driva.
Citera
2019-08-29, 08:42
Moderator
yz44s avatar
Det kostar att ligga på topp, men enklast/billigast är att hämta själv.
Citera
2019-08-29, 09:39
Medlem
LucioFontanas avatar
Lägg ut annons på blocket så får du snart napp med absolut billigaste pris! Finns mycket allt-i-allo folk som kör både det ena och det andra. Finns mycket lappar/anslag på stolpar runt om Stocholm över allt om transporter o hämtning av skräp osv. Appen tipp tapp hämtar de bara kanske? De e väl bara lägga ut erbjudande där. Det finns folk som gör det direkt. 2000 kr e nog rimligt. Bensin/diesel och en tusing upp utan kvitto. Kolla om det finns en transportapp?
Finns säkert samkörningar typ: att det hämtar nåt i Skåne när det lossat din last.
Citera
2019-08-29, 14:32
Medlem
Finns Facebookgrupp Skjutsgruppen.

Kostnad är delad bränslekostnad.

Kanske kan gå för en 200-hundring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto