Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-08-29, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Mina tips frn vren -18 r inte direkt i mitten av vgen, men stannade en natt i Monterey och s en natt i Solvang.
Solvang var en jkla besvikelse, kanske fr att mina "ppelskivor" var det torraste jag smakat p r och dagar. Smstt annars med en stad dr de tror att de r danska, men var mest en by som var rtt trkig.
Monterey dremot! Wow! Vet inte om du sett Big Little Lies, men fy fan vad fint! Och d gjorde vi inte mer n ms p hotellets uteservering och gick runt och kikade och s.
Rekommenderar starkt Intercontinental The Clement Monterey. Inte billigaste boendet, men dyker upp p erbjudandesidor ibland och var ruskigt fint och bra nr vi var dr.

Som du sjlv sger s r det ju ganska strax efter SF. Jag tackar fr tipset nd, inte omjligt att vi tar ett fikastopp dr tminstone!

Tar tacksamt emot fler tips!
Citera
2019-08-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Som du sjlv sger s r det ju ganska strax efter SF. Jag tackar fr tipset nd, inte omjligt att vi tar ett fikastopp dr tminstone!

Tar tacksamt emot fler tips!

Monterey r fint.
Alla standardstllen, Bixby Bridge och olika andra stopp vid Big Sur. Finns ju tonvis med parkeringsplatser lngs vgen.

Sedan r ju Morro Bay riktigt fint!

En kollega rekommenderade Hearst Castle. Jag har dock inte stannat dr sjlv.
Citera
2019-08-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Monterey r fint.
Alla standardstllen, Bixby Bridge och olika andra stopp vid Big Sur. Finns ju tonvis med parkeringsplatser lngs vgen.

Sedan r ju Morro Bay riktigt fint!

En kollega rekommenderade Hearst Castle. Jag har dock inte stannat dr sjlv.

Har sjlv ocks hrt om Hearst. Ska kolla upp dina tips med, tack!
Citera
2019-08-29, 18:05
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ngon som har tips p ngot schysst stlle att tipsa om fr att stanna en natt p vgen frn SF till LA?
Br rimligtvis inte vara precis i brjan, eller slutet av strckan.

Tar grna emot flera tips av olika art, nmn grna fr- och nackdelar! First timer on the west coast.

Vad har du bokat in som du ska gra under resan?

Ngra tips r Monterey Bay Aquarium, ett trevligt stlle speciellt om du har barn med.
En annan sak du kan gr i Monterey r att ka p valsafari ute i bukten, dom ger pengarna tillbaka om du inte ser en val. Tydligen har dom aldrig behvt betala tillbaka en enda dollar s valar finns det

Hearst Castle br du sklart beska, speciellt om du gr igng p verddighet.
Se filmen Citizen Kane, Orson Welles film om Mr Hearst men ven den lite modernare RKO 281 som handlar om hur filmen blev till.

Om du vet datum och tider s r det alltid en bra id att boka saker i god tid innan.

Angende boende, det beror helt p vad du har fr planer lngs rutten.
Citera
2019-08-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Vad har du bokat in som du ska gra under resan?

Ngra tips r Monterey Bay Aquarium, ett trevligt stlle speciellt om du har barn med.
En annan sak du kan gr i Monterey r att ka p valsafari ute i bukten, dom ger pengarna tillbaka om du inte ser en val. Tydligen har dom aldrig behvt betala tillbaka en enda dollar s valar finns det

Hearst Castle br du sklart beska, speciellt om du gr igng p verddighet.
Se filmen Citizen Kane, Orson Welles film om Mr Hearst men ven den lite modernare RKO 281 som handlar om hur filmen blev till.

Om du vet datum och tider s r det alltid en bra id att boka saker i god tid innan.

Angende boende, det beror helt p vad du har fr planer lngs rutten.

Vi har en vecka vardera, i SF och LA. Troligtvis kommer vi ven ta en natt i Las Vegas, fr att f knna in sjlva vad vi tycker om det.
2 st vuxna som inte vill ha allt fr mycket inbokat, vi vill ta god mat och bara vara. Men samtidigt ha alternativ nr vi knner fr ngot roligt/intressant att gra.

Vi ska bland annat p en tour i Alcatraz, en tilltnkt celebrity-tour i Holywood, universal studios. Vi kommer att bo p Venice Beach i LA.

Har ven ett brinnande intresse fr bilar, dock r jag ensam om det p besket, men ngot hftigt hade jag grna sett.
Hade grna blivit tipsad om ngot hll-kften burgar-haket p H1, grna lite ovntat vid ngot udda avstick.
Citera
2019-08-29, 20:51
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Vi har en vecka vardera, i SF och LA. Troligtvis kommer vi ven ta en natt i Las Vegas, fr att f knna in sjlva vad vi tycker om det.
2 st vuxna som inte vill ha allt fr mycket inbokat, vi vill ta god mat och bara vara. Men samtidigt ha alternativ nr vi knner fr ngot roligt/intressant att gra.

Vi ska bland annat p en tour i Alcatraz, en tilltnkt celebrity-tour i Holywood, universal studios. Vi kommer att bo p Venice Beach i LA.

Har ven ett brinnande intresse fr bilar, dock r jag ensam om det p besket, men ngot hftigt hade jag grna sett.
Hade grna blivit tipsad om ngot hll-kften burgar-haket p H1, grna lite ovntat vid ngot udda avstick.

Kanske en no-brainer, men som ngon annan var inne p, boka Alcatraz i frvg. Jag segade med det, vilket ledde till sjukt ovissa dagar nr resan brjade nrma sig och alla vra (f) dagar i SF var fullbokade. Sen kom det frvisso mnga, vad jag gissar r, gruppavbokningar s vi kom ivg nd. Knns som om det r satt i system att det kommer skurar med avbokningar typ varje dag. Men var supernjd med Alcatraz och se till att boka, ovissheten r jvligt ondig.
Citera
2019-08-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Kanske en no-brainer, men som ngon annan var inne p, boka Alcatraz i frvg. Jag segade med det, vilket ledde till sjukt ovissa dagar nr resan brjade nrma sig och alla vra (f) dagar i SF var fullbokade. Sen kom det frvisso mnga, vad jag gissar r, gruppavbokningar s vi kom ivg nd. Knns som om det r satt i system att det kommer skurar med avbokningar typ varje dag. Men var supernjd med Alcatraz och se till att boka, ovissheten r jvligt ondig.

Precis som du sger, hller med dig. andra sidan s knner vi sjlva att det r vrt att ha en del space fr att gra det som faller oss in. Tror, som du sger ocks att det gr alltid att lsa med ex avbokningar/dyrare biljetter p div.
Gllande alcatraz s bokade vi det s fort de slppte biljetter!
Citera
  • 2
  • 3
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f685278

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här