2019-09-07, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Listan på superkändisar som hyllar Greta och hennes klimatrörelse blir allt längre och längre.

Det är exakt vad man kan förvänta sig av superkändisar. I mina ögon gör de bara bort sig.

Har aldrig lyssnat på ungdjäveln. Vet inte hur hon låter och det är väl en bedrift. Hon kan för övrigt dra åt helvete.
2019-09-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Som sagts tidigare i tråden, ett antal gånger. Allt med Greta är alltid fel, enligt Greta-motståndarna. Oavsett vad. T.ex:

1 - Ingen kändis nämner Greta längre.
"Greta är slut nu! Ingen kändis nämner henne längre. Ingen bryr sig om Greta längre! Det var kul så länge det varade! Ha ha! Ska hon inte åka hem och plugga nu istället?"

2 - Kändisar fortsätter att nämna Greta.
"Vad tror du egentligen? Kändisar är inga forskare. Vad vet de om klimatet?"

Men återigen. Greta är en informatör. En opinionsbildare. Så varje gång en kändis nämner Greta så får fler upp ögonen för Greta. Det är därför det är bra. Huruvida kändisarna är experter på klimat eller inte spelar mindre roll.

För några dagar sedan uppmärksammade popstjärnan Billie Eilish Greta också:

Snart 30 miljoner visningar på hennes musikvideo. Efter bara några dagar:

Även om bara en bråkdel klickar vidare till klimatsidan med Greta så blir det enorma siffror pga den enormt höga volymen tittare.
Jag är fullständigt medveten om hypen. Men den saknar innehåll, och kommer därför att rinna bort. Det har vi sett gång på gång. De hyllade och uppburna blir bortglömda. Ta exempelvis Mick Jagger. Han är fortfarande känd för att han är sångare i Rolling Stones, ett band vars storhetstid varade mellan ca 1965-1985. Idag gör han givetvis vad som helst för uppmärksamhet, eftersom de som kan vara intresserade av att gå på konsert behöver beställa färdtjänst.
2019-09-07, 21:08
Medlem
Som skrivet, kritiken mot Gretasekten blir vanligare, uppmärksamheten minskar.
Ska vi gissa att det är färdigt med cirkusen lagom till nästa höst.
2019-09-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är fullständigt medveten om hypen. Men den saknar innehåll, och kommer därför att rinna bort. Det har vi sett gång på gång. De hyllade och uppburna blir bortglömda. Ta exempelvis Mick Jagger. Han är fortfarande känd för att han är sångare i Rolling Stones, ett band vars storhetstid varade mellan ca 1965-1985. Idag gör han givetvis vad som helst för uppmärksamhet, eftersom de som kan vara intresserade av att gå på konsert behöver beställa färdtjänst.

Går själv utan redskap. (OT)

Men självklart så mattas hypen ut. Den är körd i botten.
2019-09-07, 22:04
Medlem
Greta får antagligen Nobels fredspris, vilket borgar för, att många dörrar kommer att vara öppna för henne i många år framåt!

Greta är annars kommunikatör och informatör. Hon säger gång på gång, att hon vill öka folks medvetenhet för klimat- och miljöproblemen!
2019-09-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon har fullt program månaden ut verkar det som, ännu ett tal inbokat den 22a på Social Good Summit..
Kör hon samma program på alla eller är det nytt material på varje?
Jag har faktist inte lyssnat på hennes längre tillställningar, ska ta och göra det.
Och vad gör pappa Svante under tiden, man ser inte skymten av honom på foton, jag antar att han är i krokarna, men hälper han till med att måla skyltar, servera saft, eller läser han böcker under tiden ungdomarna hålls, lite nyfiken där.

Alison Sudol Will Speak Alongside Greta Thunberg and Other Activists at the 10th Annual Social Good Summit
http://www.mugglenet.com/2019/09/ali...l-good-summit/
https://mashable.com/sgs/?europe=true

Tack för info! Greta har en stomme, som hon dock brukar vidareutveckla för varje nytt tal! Svante brukar hålla sej i bakgrunden, men är beredd att ingripa om det behövs!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-07 kl. 22:10.
2019-09-07, 22:12
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Missade du att läsa detta?
klart som fan dom får upp ögonen när ett bokstavs barn gör sitt
tror du på fullaste alvar föredetta skådisar bryr sig om miljön och greta ?
2019-09-07, 22:16
Medlem
P S Nu när det inte är svår kyla, så undviker jag klädråd! -Utom vid synnerliga skäl, ska man undvika att ge råd utan att den andra bett om råd!
2019-09-07, 22:16
Medlem
P S Nu när det inte är svår kyla, så undviker jag klädråd! -Utom vid synnerliga skäl, ska man undvika att ge råd, utan att den andra bett om råd!
2019-09-07, 22:21
Medlem
Härregud.

Det finns alltså vuxna människor om hyllar ett barn som inte alls har någon som helst vetenskaplig bakgrund till det hon pratar om.

Vart fan är världen på väg?

Hjälp. Mitt egna beslut måste bli att undvika MSM och alla andra media nåt år framåt. Ett tråkigt beslut, eftersom jag vill vara uppdaterad om de verkliga problem Sverige har.
2019-09-07, 22:53
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Hon va med på ett omslag på nån skräp tidning
oj oj oj oj oj en Tidning
Är det miljövänligt ???
2019-09-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Går själv utan redskap. (OT)

Men självklart så mattas hypen ut. Den är körd i botten.
Jo, jag går också utan rollator. Och jag lyssnade så sent som idag på en dröse låtar av just Rolling Stones från mitten av 1960-talet. Men det betyder inte att jag tar råd från Mick Jagger angående klimatet. Eller på något annat område heller. Och jag tar inte heller råd från andra kändisar på något som helst område. Det är bara jagsvaga undermänniskor som fungerar på det viset.

Innan ni vänsterblivna går igång, så kanske ni borde kolla upp vad Nietzsche faktiskt menade med undermänniskor och övermänniskor. Och därefter kan ni ju fundera på om ni vill fortsätta vara undermänniskor, eller om ni vill ta tag i era liv och bli övermänniskor istället. Att vara en övermänniska innebär att ta kontroll över sig själv och motstå den frestande enkla vägen. Att vara en undermänniska innebär att alltid ta den enkla vägen och falla för alla frestelser.

Överkurs: Den som följer en kult med en karismatisk ledargestalt: Är det en över- eller undermänniska? Sov på saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in