Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Både ja och nej, det spreds en jäkla massa lögner också inför folkomröstningen, bland annat att man ville ha Norgemodellen vilket man nu påtår att man aldrig sa osv.
Säkert, men ett vitalt folk måste i det långa loppet lära sig genomskåda sådana irritationsmoment.
Citat:
Det är dock inte bara att lämna,
Man borde vägra invandring, för det är vad det i själva verket handlar om.
Citat:
som jag har nämnt tidigare att lämna EU utan någon som helst förberedelse är som att Lombardien plötsligen skulle bryta sig loss ur Italien, de har inga handelspartners och de har inga interna lösningar kring hur man ska hantera allt, man har knutit sig fast vid EU under en längre tid och låtit regelverk och infrastruktur anpassa sig efter de bra delarna av EU.
Det löser sig med handelspartner under förutsättning att man har något att sälja. Annars kan det givetvis bli svårare, förstås. Jag kan inte Lombardien, men jag tror säkert att de skulle klara sig ändå.
Citat:
Eller för att förenkla det, det är som att säga upp hyreskontraktet, ge hyresvärden nycklarna och säga upp sig från jobbet under samma dag utan att ha vare sig en ny bostad eller ett nytt jobb att gå till.
Nja, nu likställer du en hel nations situation med en enskild individs, det är en viss skillnad. Jag håller dock med om att individens situation ofta är väldigt skyddslös, på ett oetiskt sätt, men det är en annan diskussion.
Citat:
Storbritannien behöver lösa alla interna problem innan de lämnar EU
Nja, jag tycker att de kan lösa dem
efter att de har lämnat.
Citat:
och hade de använt sig av hederlig byråkrati och ett lugnare tempo så hade de troligen lämnat EU den 1:a Januari nästa år eller innan September ens hade börjat i år.
Kanske.
Citat:
Ja, den verkar vara passé både i USA och Storbritannien, vilket är varför politikerna aldrig kan komma fram till något.
Citat:
De behöver lite av det gamla gardet som vågar använda armbågarna men som även vågar prata med varandra och komma fram till kompromisser kring vad som är bäst för nationen och folket.
Ja, en rejäl uppryckning krävs.
Om de nu har den kapaciteten.