Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
I stort sett det har framförts i många månader nu och Greta Thunberg verkar fortfarande kämpa på för klimatet.

Och ni fortsätter att haussa upp det uppenbara, förtränger att det är hennes tillstånd som gör henne besatt.
Media fortsätter outtröttligt att rida på vågen av klicks som bara spär på det tragiska, samt att ingenting kommer ändras.
2019-09-23, 22:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Och varför skulle inte Greta Thunbergs tal i New York ha något att göra med Greta?
Lite slarvigt uttryckt av mig.
Min kunskap om att det pågår en massutrotning av växter och djur har inget med att Greta Thunberg påtalar detta att göra.
2019-09-23, 22:02
Medlem
Greta får syn på Trump.. kolla 0:04 https://youtu.be/zmXOPrCr_F4
2019-09-23, 22:04
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Greta får syn på Trump.. kolla 0:04 https://youtu.be/zmXOPrCr_F4

Fy fan. Den blicken skulle kunna ha dödat en bataljon.
2019-09-23, 22:05
Medlem
rex144s avatar
Greta fick ett sammanbrott idag, blev helt hysterisk, stark känslostorm,
lite som de från domedagssekter, repent! the judgment day is Close

Var det på riktigt? Hade hon övat mycket framför kameran?

Jag tvivlar inte att hennes känslor är äkta, men är det inte för mycket existensiell ångest för en tjej att bära?
2019-09-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Extinction_event
Skall detta tolkas som att mänskligheten inte drabbas om ett massutdöende inträffar?
2019-09-23, 22:07
Medlem
Fett pinsamt för Sverige. Mena och Greta det är Sverige va fan tänker världen om oss.
2019-09-23, 22:07
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hennes hatfyllda blick skulle kunna få en skräckfilmsregissör att runka ihjäl sig.

Hon fick mig att tänka på Rosemarys baby Hennes viskningar gav mig kalla kårar, som om hon var besatt av demoner
2019-09-23, 22:08
Medlem
Såg och hörde tyvärr det där talet via TV4 efter fem. Dom körde det oavbrutet genom nyhetssändningar och hela programmet. Att ens ha en saklig diskussion med någon angående klimat och miljö i Sverige verkar omöjligt idag. Tidigare liknelser i denna tråden med Hitler och hur budskapen framförs har faktiskt en relevant poäng eftersom det utvecklar ett sektliknande mönster hos folk där ifrågasättandet av fakta och budskap minskar i takt med att anhängarantalet ökar. Angående Greta kan jag bara säga att om någon verkligen bryr sig om henne borde dom nu om inte för längesen ta bort henne från denna absurda scen och ge henne den vård hon bevisligen är i behov av. Programledaren Tilde och hennes anhang uppvisar även dom psykosliknande beteenden som helt klart har gått överstyr. Det mest häpnadsväckande i detta spektaklet är den konstiga känslan som infinner sig när man börjar inse att man verkar befinna sig i en minoritetsgrupp av individer med förmågan att tänka logiskt och på egen hand. Att det här har kunnat pågå så länge är tragiskt nog ännu ett bevis på att ju större en grupp blir i antal desto dummare blir dom.
2019-09-23, 22:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Jag tvivlar inte att hennes känslor är äkta, men är det inte för mycket existensiell ångest för en tjej att bära?
Om du hade satt dig in i vad hon förstår så skulle du också ha ångest.
2019-09-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Kändes som hon närmar sig psykbryt.

Nog det mest underliga jag sett utav den 16 åring
2019-09-23, 22:16
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Inte så konstigt att en enda människa kom till skada under dinosauriernas tid eftersom
människan uppenbarade sig på jorden 65 miljoner år efter dinosauriernas utdöende.

https://www.usgs.gov/faqs/did-people...ience_products

Bra! Då vet du att ett massutdöende behöver inte innebära att just en specifik art (Homo Spaiens) dör ut, kan vara mängder med andra arter som dör ut. :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in