Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 17:13
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Ja, hon är ett barn.
Vi borde skippa den här tråden, av den anledningen.

Att media exploaterar ett barn på det här sättet för att gå klicks/tittare är illa nog.

Därmed inte sagt att klimatfrågan inte är viktig.
MSM skiter totalt I henne sa lange dom far rubriker...
2019-09-24, 17:36
Medlem
Detta var något av det konstigaste jag sett. Hon får en chans att prata inför ledarna, också sitter hon och nästan hotar att slå dom på truten? "How dare you", "We will show you". Helt oberäknelig. Det blir tvångströja på denna där snart.
2019-09-24, 18:06
Medlem
vidrikfittanens avatar
Mycket klokt skrivet Ronie Berggren :

https://nyheteridag.se/ronie-berggre...la-klimatsekt/

Citat:
Det som behövs i vår tid är mobiliseringen av en sund, verklighetsförankrad konservativ rörelse. En mijömedveten sådan, men hysterin, domedagsförkunnelsen, barnpredikanterna och världsfederalismen förutan.
2019-09-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Detta var något av det konstigaste jag sett. Hon får en chans att prata inför ledarna, också sitter hon och nästan hotar att slå dom på truten? "How dare you", "We will show you". Helt oberäknelig. Det blir tvångströja på denna där snart.

Ja, där gjorde Greta bort sig. Det hade varit bättre att vara saklig och sansad istället för att bete sig som en galning.
2019-09-24, 18:27
Medlem
Någon har tydligen gjort orosanmälan om Greta Thunberg till soc. Kungsholmen. På tiden. Föräldrarna borde åtalas för vanvård.
2019-09-24, 18:30
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Ja, där gjorde Greta bort sig. Det hade varit bättre att vara saklig och sansad istället för att bete sig som en galning.

Ja, jag tror hon håller på att flippa ur totalt. Hon hade en blick som en massmördare när hon höll det här konstiga talet.
Någon vuxen behöver hjälpa henne, annars så sitter hon snart inlåst, kraftigt medicinerad.
Jag tror det är många i bakgrunden som hetsar henne.
2019-09-24, 18:31
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Någon har tydligen gjort orosanmälan om Greta Thunberg till soc. Kungsholmen. På tiden. Föräldrarna borde åtalas för vanvård.

Vadå tydligen? Det är inte offentliga uppgifter.
2019-09-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Vadå tydligen? Det är inte offentliga uppgifter.
https://samnytt.se/uppgifter-greta-t...-socialtjanst/
2019-09-24, 18:37
Medlem
Dr.Katis avatar
Slänger in en önskan här.

Jag tror det var i denna tråd som någon postade en "sida vid sida" bild på Greta och en flicka som tagit skada av mammans alkoholintag under graviditeten.

Känner någon igen detta och kan länka så bjussar jag på en rejäl rymdkram!
2019-09-24, 18:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Aspergers är inte den typ av diagnos som brukar leda till att folk blir inlåsta på "psyket", speciellt inte Gretas variant som är en mild variant.

Sen ? "Konstiga utspel"?
Greta har väl vid det här laget hållit nästan oräkneligt många tal samt intervjuer och hon har fått sig ett namn om att vara oerhört saklig, korrekt och icke speciellt känslosam, vilket är exakt vad som lett henne så pass långt som hon nu kommit, hade hon varit känslosam fårn början hade folk inte gett henne sån uppmärksamhet.

Ilskan hon nu uppvisade tror jag var ett fullt medvetet val, för att i denna fas, på detta enormt viktiga möte, där hon står med merparten av världens ledare framför sig, växla upp max och skapa än mer uppmärksamhet för att hon uppvisar ytterligare något hon inte visat tidigare.

Och hon lyckades.

jag tycker hon är en cool tjej, smart och med ett enormt mod.

men jag tror inte hon kommer bli politiker, snarare forskare.
Hon lyckades framstå som helt väck. Den amerikanska högern har tämligen unisont reagerat med vämjelse och förundran över Greta.
Att svensk msm håller upp propagandan och lögnerna är bara väntat.
2019-09-24, 18:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
https://samnytt.se/uppgifter-greta-t...-socialtjanst/

Det där måste ju vara dödfött i dagens klimat.
2019-09-24, 19:05
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
De har nog en hel pärm full med orosanmälningar mot familjen. Politiskt betingade förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in