2019-09-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Om man skall döma alla organisationer efter vad medlemmarna gjort så är det naturligtvis förjävligt. Men det betyder också att katolska kyrkan är pedofiler, socialdemokraterna anti-semiter och sverigedemokraterna nazister.

Eller så kan man inte döma ut alla medlemmar av en organisation baserat på vad några fåtal kriminella har gjort.

precis det resonemanget runt Islam som gör att naiva förtjänar sharia.. Islam är lika förödande för mänskligheten som Nazismen..
Naivt tittar man på, lika dant som man tittade på ett parti som bildades i en ölkällare...

Man säger att vi aldrig skall glömma, aldrig göra om samma misstag.... Ändå går man in och försvarar en ideologi med... Titta på Katolska kyrkan, titta på Sverigedemokraterna, titta på socialdemokraterna.. Är förövrigt högst förvånad över att man inte drar upp martin luther o den protestantiska kyrkans antisemitism... Bara för att blanda bort korten..
Citera
2019-09-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
300 men and boys are freed from 'house of torture' Islamic boarding school where they were chained up, raped by staff and starved 'in the name of teaching them the Koran' in Nigeria

More than 300 men and boys have been rescued from a 'house of torture' Islamic boarding school where they were detained and raped by staff for years in Kaduna, Nigeria.

Many were found chained up and the detainees, mostly children, said they had been tortured, sexually abused, starved and prevented from leaving.

Police raided a building in the city on Thursday where the victims were kept in 'the most debasing and inhuman conditions in the name of teaching them the Koran and reforming them', a police spokesperson said.

The proprietor of the school and six staff were arrested during the raid but he insists he did nothing wrong

https://www.dailymail.co.uk/news/art...s-Nigeria.html

Hur vanligt kan man tänka sig detta faktiskt vara i koranskolorna nere i afrika/mellanöstern, där ingen tittar på så att säga? Är fastkedjning, våldtäkt och tortyr ett bra sätt att lära ut koranens budskap på? Kan detta vara något för Sverige/något vi får se i framtiden i Sverige?

Vad är era tankar om fenomenet?
Jag hörde att en hamnade där för att han var konverterad kristen, så det är väl inte mycket värre än vad Kina gör mot muslimska minoriteter. Men inte heller det är försvarbart. Det är brott mot mänskliga rättigheter, för även om de har begått brott får de inte utsättas för tortyr.
Citera
2019-09-29, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Allt är relativt. Svenska staten kidnappade mig när jag var 7 år, tvingade mig att lära mig massor av trams, sitta i en skolbänk, utföra förnedrande gymnastik, äta skitmat och umgås med idioter i 9 år.
+1

Djävulen är mycket fokuserad på små barn, när vi börjar få insikt om rätt/fel i våra samveten.

men det finns ju olika nivåer i helvetet. koranen lär vara en villfarelse från det djupaste mörker, i syfte att producera falska profeter som ska simma i eldsjön. men å andra sidan har ju den svenska Regeringen numera utsett sig till utbildare av falska profeter genom att starta "iman skolor", så visst lär det vara läge att beskydda barnen från Mammon!
Citera
2019-11-07, 04:39
Medlem
We are living in Revelation Time....

If you eyez 2 see & earz 2 hear.... U see prophecy fulfill all around U
Citera
2021-05-19, 02:32
Bannlyst
igår när jag var och grävde i en "kompis" trädgård så fick jag upp en gammal ring, som såg ut att var i mycket bra skick, så jag misstänkte givetvis att det var guld. och enligt stämplarna, tror jag, så förtäljde juveleraren att det var 18K samt "en död pärla" vilket menades enligt henne, att den var sliten.

det "lustiga" i kråksången är att personen jag hjälper i trädgården med är densamma som lär vart på min morsa drygt 9 månader innan jag krälade som en orm på den här planeten. och morsan ska , som jag förstår det, ha haft ett välsignat äktenskap innan dess, men ha begått "sklilsmässa" från det - vilket jag tror bestämt är ett männ men att DET HELIGA ÄKTENSKAPET ÄR GUDOMLIGT INSTIFTAT. så iaf skickade jag ett mms t morsan med ringen i bild, och hon verkade inte låtsas om att veta vad det var för något, så det vore väl rätt märkligt att/när jag tar förstoringsglaset t hjälp - upptäcker att det står typ hennes namn+hennes första ock äkta mans initiialer, kan man säga - men OM GUD VILL! i Jesus Namn

användaren vid nickname; "den kristne" kan väl ta och och hålla käfft för en gångs skull. ge phan i min familj säger jag bara. du lär knappast veta vilka makter du leker med. och jag syftar inte på att jag ska hämnas med mina "broshor" eller liknande. det finns en satans jävel, och det har jag förtäljt om tidigare. dvs inte omöjligen att jag får skiten emot mig själv, men desto större anlednligng för att få dig att hålla käfft. eller hur..
Senast redigerad av motGudsRike 2021-05-19 kl. 02:44.
Citera
2021-10-20, 01:06
Medlem
Charmaines avatar
Lite tråkigt att allt handlar om islam. Det händer saker kopplade till andra religioner, men det verkar som att islamofobin har sökt sig ända hit
Synd då det finns så mycket mer att diskutera...
Citera
2023-09-20, 09:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Stod i en lokal i helgen och hörde då två personer samtala om religion.
Den ena personen var djupt kristen och ansåg att det var de kristna som skulle fördriva demoner och även skulle förgöra cancer från världen och det lät som det absolut var något som hon kunde fixa.

Hur kan en äldre person vara så pass hjärntvättad att de ens tror på en sån sak då sjukvården har överbevisat dessa saker 1000 gånger om?
Citera
2024-06-16, 17:02
Medlem
Jag vill hitta fler inlägg om Yvonne Maria Werner. Hur gör jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in