Citat:
Ursprungligen postat av
WeAreMotorhead
Kan vara något så simpelt som sätesvärmen, Volvo 850 hade en del bekymmer med den som slutade med ett antal utbrända bilar.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Sätesvärmeslingan borde väl vara det som har högst risk att orsaka brand. I övrigt finns det ju ett gäng elmotorer för att ställa in lutning på ryggstöd etc. men att en sådan motor börjar brinna är väl mindre risk än för värmeslingan. Jag tror inte Tesla har någon särskild lösning på det här fältet utan det är sådant som hade kunnat börja brinna på vilken bil som helst som har sätesvärme eller elektrisk justering av sätet.
Ja, Volvo hade problem med att säte med värmare påslagen kunde fatta eld. Jag hade själv en där kontaktstycket till värmaren smälte. Jag upptäckte det dock i tid och skarvade om, och jag fick således behålla min fertilitet intakt.
I detta fall handlar det emellertid om passagerarsätet där ingen satt. Jag har svårt att tro att det skulle vara spänningsmatat fram till värmare och motorer, under färd, till ett säte där ingen sitter. Att dessa detaljer fattar eld, utan att vara igång, får väl tas för osannolikt.
Undrar om bilen kommer att repareras, eller gå till skrot?
http://teslaclubsweden.se/forum/down...1190afacc0be10
.