Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-02, 11:16
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har inte uppfattat hur hennes förkunnelse fungerar, va?
Hon åker antagligen färja från Stockholm och tåg resten av vägen. Ungefär som hon brukar är hon inte åker Tesla eller segelracer.
2019-10-02, 11:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Hon åker antagligen färja från Stockholm och tåg resten av vägen. Ungefär som hon brukar är hon inte åker Tesla eller segelracer.

Har du någon källa på att hon ska göra det?
2019-10-02, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Från Sverige går det att ta sig till Moskva CO2-fritt.

Först Tesla till Haparanda, sedan till Helsinki och sist "snett i sidled" till Moskva. Om man så vill så kan man gå sträckan. :-)

Är det inte dieseltåg mellan Helsinki, Leningrad och Moskva? Hur som helst, den ryska elen lär nog inte vara vidare "carbon neutral" eller miljövänlig om man tittar på hur den i sin tur framställs.

Det är inte "felfinneri" jag sysslar med. Greta har om och om igen krävt att CO2-utsläppen och bruket av fossila bränslen måste halveras till 2030 och att detta har prioritet över nästan allting annat, då har hon en moralisk skyldighet att visa att det hon och andra människor gör - i vardagen, på sina resor, på jobbet osv - kan utföras, realistiskt och snabbt, även efter en sådan brant avkapning (och utan kärnkraft som Greta och miljönissarna absolut inte vill ha).
2019-10-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är inte "felfinneri" jag sysslar med. Greta har om och om igen krävt att CO2-utsläppen och bruket av fossila bränslen måste halveras till 2030 och att detta har prioritet över nästan allting annat, då har hon en moralisk skyldighet att visa att det hon och andra människor gör - i vardagen, på sina resor, på jobbet osv - kan utföras, realistiskt och snabbt, även efter en sådan brant avkapning (och utan kärnkraft som Greta och miljönissarna absolut inte vill ha).

En sak ska du ha klart för dig - hon har ingen "moralisk skyldighet" alls att göra mer än vad hon redan har gjort. Hon är 16 år och har försökt att få sådana som dig att fatta. En nästan omöjlig uppgift.
2019-10-02, 11:37
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Hade hon fotograf och team med sig redan 1:a dagen????? Det var nytt för mig.

Ja. Man filmade även underlaget till följande video som blev färdigklippt 14:30 samma dag. Videon lanserades en halvtimma senare via #WeDontHaveTime

https://vimeo.com/363765403

/A
2019-10-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ja. Man filmade även underlaget till följande video som blev färdigklippt 14:30 samma dag. Videon lanserades en halvtimma senare via #WeDontHaveTime

/A

Är du säker på detta, för det var inte där hon satt första dagen. Den videon måste vara från ett senare tillfälle
2019-10-02, 11:43
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime

/A

Jeez! Någon måste verkligen ha vädrat en rejäl penningpåse! Men det är ju vad Greta är för somliga runt henne, vare sig hon vet om det eller inte, vare sig hon gillar det eller inte.
2019-10-02, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
En sak ska du ha klart för dig - hon har ingen "moralisk skyldighet" alls att göra mer än vad hon redan har gjort. Hon är 16 år och har försökt att få sådana som dig att fatta. En nästan omöjlig uppgift.

Jo, hon har en moralisk och politisk skyldighet att visa att hennes program (kapa 50% CO2 och fossilbränslen till 2030 och fortsätt neråt efter det, ersätt med grön energi osv) är *genomförbart* utan att föra med sig sina egna katastrofala konsekvenser, svält, krig, sjukdomar, ekonomisk kollaps... Och det bekräftandet börjar med att hon demonstrerar att vanligt folk, vanliga industrier, vanliga kommunikationer osv har en rimlig chans att leva under de villkoren utan att tvingas backa sin standard tillbaka till typ 1800-talet.

Om hon inte kan det, ens för egen del, trots exceptionellt goda förutsättningar (alla vill ju skänka henne saker, sponsra henne och ge henne chans att agera "fripassagerare" - jag höll på att skriva att "alla vill ge henne en ny Tesla") så är hon en bluff.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-10-02 kl. 12:02.
2019-10-02, 11:50
Medlem
Giant Squids avatar
Gretaeffekten påverkar inte bara miljoner människors klimatmedvetande och kommande generationers ledare, folk blir påverkade djupt i sinnet tex, kulturen, där målare avbildat henne, nån trubadur hade skrivit en sång om henne.
Hennes spännvidd går i alla vädersträck, hon suddar ut gamla fastlåsta positioneringar.

Nu hyllas Greta inom hårdrocken, metalscenen och i genren Death Metal.
Hennes historiska How dare you tal har blivit omsamplat till en viral deathmetal succe.
Gretas kommentar visar hennes humoristiska sida.
Hell Greta

It's official, Greta Thunberg's speech is now a death metal single and all profits go to Greenpeace

https://www.loudersound.com/news/its...-to-greenpeace
Citat:
Wow. What a rollercoaster ride this Greta Thunberg death metal mashup has been. Just last week we reported that one YouTuber, John Mollusk, had dubbed over the Swedish environmental activist's UN speech turning her words into death metal vocals.

The clip went viral and has already been viewed over 4 million times – including by Greta herself, who endorsed it in a tweet that read "I have moved on from this climate thing… From now on I will be doing death metal only !!"
2019-10-02, 11:52
Medlem
Citat:
Jeez! Någon måste verkligen ha vädrat en rejäl penningpåse! Men det är ju vad Greta är för somliga runt henne, vare sig hon vet om det eller inte, vare sig hon gillar det eller inte.
Det är svårt att förstå att många inte förstår att cirkusen runt Greta™ handlar om pengar. Men godtrogenheten är utbredd.
2019-10-02, 11:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Då vet vi var du står. Nästan konstigt att du skrev "Ave Greta" och inte det ideologiskt närmare "Heil Greta". Kan nästan ana mig till stöveltramp som krossar allt motstånd, för det är just det som kommer att krävas...

Och hat... ja... det är just det nazisterna är kända för...
Helladudanemej
Du vet ju inte vart jag står eftersom jag är obundet oberoende som Greta, jag är för att vi måste göra något åt klimatkrisen.
Trevligt att vissa filosofiska tankenötter skapar syntax error hos vissa.
Man kan höra trampet från gummistövlarna.
2019-10-02, 11:58
Medlem
100tearss avatar
Hur ni sektmedlemmar ej kan ta till er vilka som ligger bakom Greta är ju bara så sjukt. Ingen tar er på allvar. Jag garvar högt varje dag när jag läser vad ni stollar skriver Sen så är ju IQ nånting som sektmedlemmar aldrig har haft. Jag har samlat alla era texter ni skrivit, lika så i klimat tråden. KOmemr lägga upp allt när ni får det svart på vitt vilken bluff Greta och klimathetsen är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in