Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-05, 13:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har inte sett bilder på Teslan ännu, men både ordet Tesla och elbil nämns nu i tidningsartiklarna:
Jag tror det betyder mycket att det är just Arnold som i ett tidigt stadie backat Greta.
Och för amerikanarna så är det naturligtvis en jättegrej att just han den store tuffe actionhjälten har lånat ut en bil till Greta.
Jag tror inte Greta bryr sig direkt, i början var det ju snack om hans Hummer och det sa Greta var det häftigaste erbjudande hom fått, det hade jag också tyckt. Den var ju alldeles för klumpig för syftet, men jag hoppas hon stannar till och hälsar på hemma hos Arnold i Kalifornien, då lär hon få ta en tur och lite bilder i den.
2019-10-05, 13:21
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur menar du där? Visar nog på din fullständiga besatthet när du framställer Greta som något klimatorakel.

Nej tack till kvasireligiösa förutsägelser!
Du skrev att vetenskapen och Greta kunde valt 5 grader i stället för 1½ grad. Men det funkar ju inte så att man tar hänsyn till mänskliga behov inom vetenskap. Jorden är approximativt klotformad även om vissa känner sig tryggare med en platt jord. Och pi:s decimaler är inte heller förhandlingsbara.
2019-10-05, 13:23
Avstängd
Greta deltar i klimatrally i Iowa, Mellanvästern (hur tog hon sig dit?) och 16-åringen som aldrig har valts till någonting (av andra än media) skäller ut FN och hela världen (FN:s medlemsländer) för att de inte lyckats uppfylla hennes krav vid mötet i New York.

Är någon förvånad? Klar varning på storhetsvansinne, säger jag.
2019-10-05, 13:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta tippas återigen vinna Nobelpriset i fred och internationell förståelse.

https://www.google.com/amp/s/nyheter...-enligt-oddsen
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hoppas hon "vinner", då får man bekräftat hur oseriöst jippot är:
https://www.nobelprize.org/prizes/peace/2007/summary/

Att vinna ett nobelpris slår högre än en plastmedalj från S:t Erikscupen i fotboll eller en pappersmedalj från mamma för familjens godaste sockerkaka. Det ses även som betydligt mer seriöst.

Detta gäller även om Gary låtsas att det skulle vara tvärtom.
2019-10-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rmestr%C3%A5lning

IPCC uppger klimatkänsligheten till 0,8±0,4 och den kan mätas under vissa antaganden.

Jag är helt säker på att Greta är kunnigare än dig i alla naturvetenskaper, trots att du stöttas av den notoriskt naturvetenskapligt okunniga MidlifeMommy.

Finns det ens stunder när du kan åsidosätta din fanatism gällande Greta för en sund dialog?
2019-10-05, 13:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Greta deltar i klimatrally i Iowa, Mellanvästern (hur tog hon sig dit?)

I en elbil:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2019-10-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Och andlig mognad innefattar medvetenheten om egna förmågans begränsning. Inget som är framträdande hos barn av kulturelit.
Att känna till sina begränsningar låter mer som intellektuell mognad. För andlig mognad finns inga begränsningar med i bilden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att vinna ett nobelpris slår högre än en plastmedalj från S:t Erikscupen i fotboll eller en pappersmedalj från mamma för familjens godaste sockerkaka. Det ses även som betydligt mer seriöst.

Detta gäller även om Gary låtsas att det skulle vara tvärtom.

Låtsas?
Hur gick det med Al Gore & company?
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag tror dock "klimatförnekarna" ser labila Greta som en guldgruva. Klimatet är på tapeten överallt och aldrig har det varit tydligare att det INTE finns någon substans och relevant fakta för att påvisa något klimathot.
Men fakta har mindre betydelse. Politiker och massmedia stöder klimathysterin. Man behöver inte övertyga någon.

Greta används för att skapa hat i samhället. Ju mer förvridet hon grimaserar i FN ju mer hatad blir hon. Hon är till för att bli hatad, inte för att övertyga. Man ökar splittringen i samhället.

Massmedia har slipat på Greta så länge nu att politikerna bara kan be om nåd när hon dikterar villkoren. Den som styr Greta kan attackera Trump och Putin. (Löfven har redan fallit som bekant.)
2019-10-05, 13:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag tror dock "klimatförnekarna" ser labila Greta som en guldgruva. Klimatet är på tapeten överallt och aldrig har det varit tydligare att det INTE finns någon substans och relevant fakta för att påvisa något klimathot.
Greta ger ju naturligtvis luft under vingarna och en plattform till många avarter utav förnekare som fått leva under en sten fram tills hon kom.
Dock är det ju fortfarande en marginaliserad liten fringe grupp med gravt avvikande åsikter.
Dom är ju inte ens överens inom sin egna lilla grupp om den alternativa världsbild dom har ang, klimatet. Dom förenas bara genom att vara imot Greta förtillfället.
Vad är det man brukar kalla sådana små udda grupper, hmmm, sekter?
2019-10-05, 13:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Låtsas?

Ja. Det märker du när du söker jobb. Ett nobelpris smäller högre än en pappersmedalj från mamma för godaste kakan.

Citat:
Hur gick det med Al Gore & company?

Al Gore har nog ett bra liv. Ingen nöd på honom.
2019-10-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Här tror jag du och många klimataktivister har fel. Världen, inklusive kapitalismen, kan mycket väl komma tillrätta med den för stora förbränning av fossila bränslen som nu, trots att många bla här är skeptiska till det, nog får sägas vara ett faktum. Det innefattar säkert kärnkraft, ny teknologi och annat.

Aktivism kan ha ett pr-värde, men för mycket stjälper. Nu reagerar nog de flesta typ att permanent uppehållstillstånd 2015 och kolväteförbränning är frågor som alla akademiska aktivister har samma åsikt om. Man tycker som flocken, inte så trovärdigt. Så är det naturligtvis inte men jag skulle påstå att det är så det uppfattas.
Jag har förstått att många har förhoppningar på att allt löser sig om marknaden får vara fri och vetenskapens styrs av ekonomiska intressen. Men själv har jag ingen religion utan betraktar religioner som surrogat.

Man måste inse att Keelingkurvan definierar ett nytt tidsbegrepp och att det måste betraktas som i praktiken omöjligt för människan att minska mängden koldioxid i atmosfären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in