Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-07, 13:23
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Mat och husrum på resa är inga problem? Fråga din mamma om detta nästa gång ni åker till Ullared.

Jag skulle aldrig handla på Ullared, vad det nu har med tråden att göra.
2019-10-07, 13:26
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ungefär lika mycket som avundsjuka.
Hur gammal är du?
2019-10-07, 13:27
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ungefär lika mycket som avundsjuka.
Hur gammal är du?

Jag är närmare 50, vilket jag heller inte ser som relevant.
2019-10-07, 13:29
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:

Jag har rest jorden runt ett antal varv utan att behöva skämma ut mig med genanta psykbryt TV. Din idol Greta utnyttjas samvetslöst och detta kommer inte sluta lyckligt.
2019-10-07, 13:31
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Jag har rest jorden runt ett antal varv utan att behöva skämma ut mig med genanta psykbryt TV. Din idol Greta utnyttjas samvetslöst och detta kommer inte sluta lyckligt.

Hon brinner för det hon gör, vilket är helt rätt, oavsett hur det slutar.
2019-10-07, 13:44
Medlem
Här är ännu mera hat mot Greta. Någon har hängt upp en skyltdocka iklädd en gul regnjacka.

https://pbs.twimg.com/media/EGQt4t2WsAIAn44.jpg
2019-10-07, 13:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
För den som vill veta mer om byrån Iles PR som driver Little Greta Thunberg International Show kan jag berätta att PR-byråns grundare Helena Iles tidigare var pressansvarig på Sveriges Radio - varför är jag inte förvånad.

Finns det möjligen något samband med detta och att SR nu trumpetar fullständigt maniskt i klimatluren. SR P1 har något de kallar Vetenskapsnyheter men som till stor del bygger på klimathot och överdrifter på en manisk nivå.
2019-10-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Källa på det!

Den forskning som IPCC utgår ifrån har en annan uppfattning, nämligen att det finns många tipping points vilka sedan de uppnåtts aldrig kan göras ogjorda.

Forskare på IPCC har ju sagt att Gretas tal om en tipping point 2030 inte har något stöd.
2019-10-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Konstigt att begreppet tipping point används i vetenskapliga artiklar även före augusti 2018 då Greta Thunberg började strejka, ja tom. före januari 2003 när Greta Thunberg föddes.

Begreppet "tipping point" är så självklart inom vetenskapen att det tom. används i titlar på vetenskapliga artiklar.

Ytterligare en lögn från klimatförändringsförnekarna.
Dessutom ännu ett dåligt försök att sprida en lögn som är så lätt att avslöja.

Ett tips, sprid inte vidare det du hört av någon utan att först kolla om det verkligen är sant eller åtminstone skulle kunna vara sant.
Det är risk att du helt i onödan framstår som lite korkad annars.

Forskare från IPCC håller inte med Greta plus forskare som tidigare jobbat för IPCC, så nej det är knappast självklart och avgjort detta. Men somliga vill att människor ska få panik för 2030 så är det kört. Propaganda åter igen.
Korkade är det väl ni i Gretasekten som är, hjärntvättade till 100%.
Avstängd
Citat:
Inlägg där man säger att Greta är ett mongo, funktionsnedsatt, betald av eliten, hoppas att hon ska dö och liknande är för en normalt funtad människa påhopp.

"Aktivisten NN, som har fått mycket uppmärksamhet i media och verkade komma från ingenstans, är en skyltdocka för en professionellt driven kampanj som dirigeras av personer bakom scenen med mycket mer makt och erfarenhet" är inget påhopp, det kan ofta vara ett fullt rimligt antagande. Kampanjen vill ah någon som kan ge intryck av att vara "en helt vanlig Svensson" utan några kopplingar till partier eller tankesmedjor. Joe the Plumber är ett typiskt exempel. PR-folk vill gärna ta fram sådana här personer och jobba genom dem.
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Forskare på IPCC har ju sagt att Gretas tal om en tipping point 2030 inte har något stöd.

Men om de skulle ha fel i det fallet, så är det omöjligt att göra ogjort.
2019-10-07, 14:03
Medlem
Soterns avatar
Har ni märkt att Dalai Lama inte har använts i det här klimatspektaklet. Hans Helighet skulle ju alltid innan vara med och rådfrågas i alla sammanhang av det politiskt korrekta.
Alldeles tyst om honom sedan han sa att flyktingar skulle åka tillbaka, för Europa var européernas land. Nu är han nog persona non grata ut av PK-samhället.
Så Greta, snubbla inte på orden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in