Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-07, 19:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det verkar som att folk börjar tröttna på Greta™ och klimatalarmismen. Nu har andelen i Sverige som ser klimat och miljö som viktiga frågor sjunkit till 26%.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...a-i-ny-matning
Intresset har sjunkit 2 %-enheter de senaste monaderna, men trenden verkar ökande sedan i mars.
Klimat och miljö enl. Aftonbladet
Mars --------------------
Juni ----------------------------
Sept --------------------------

Tittar man på Novus undersökning har miljö och klimat legat rätt konstant på 35 % de senaste fyra åren.

Din tolkning av utvecklingen liknar klimatförändringsförnekares tolkning av klimatfakta tycker jag.
2019-10-07, 19:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vem betalar ALLT som Greta kostar?

Varifrån kommer pengarna o Vad FAAN Får Dom (betalande) För Pengarna?

Hur bor hon (när hon inte bor hemma) o vem betalar då?

Hur äter hon när hon inte bor hemma - o vem betalar?

Vad har hon för pengar att röra sig med när hon är på resa (förutom mamzen/papzens fickpengar)?

Tjänar hon pengar o hur skattar hon - löneinkomst eller andra typer av inkomster?

Samlar hon/har hon samlat kapital?

Greta och Svante Thunberg bor, äter och reser nog på liknande vis som du gör med dina barn eller föräldrar.
2019-10-07, 19:36
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Greta och Svante Thunberg bor, äter och reser nog på liknande vis som du gör med dina barn eller föräldrar.
Jo tjena...gratis segelbåtskryssning över Atlanten och lånad Tesla från Arnold. Skulle inte bli förvånad om dom bor gratis.
2019-10-07, 19:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Är jag inte felunderrättad har även Josef Stalin, krigshetsaren Henry Kissinger och den intellektuelle och lagom kolorerade Barack Obama (vi ska INTE prata hudfärg här) belönats med samma symboltyngda utmärkelse. Obama innan han ens hunnit beställa sitt skrivbord och som avslutade sitt presidentskap med fler aktiva krig än när han tillträdde.

Frågan är - hur mycket vågar juryn riska i sin pk-strävan? Rätt vad det är dyker begrepp som relevans upp. Betänk också att en internationell publik gärna tänker Svenska Akademien här.
Ha, ha!
Det är klart du är felunderrättad.
Konstigt att klimatförändringsförnekare har så otur när de tänker.

Hmm, Jag slänger med Stalin som fredspristagare utan att kolla om det stämmer. Det är säkert ingen annan som kollar heller...

Kiss inger var däremot rätt och även omdiskuterat.
Tilldelades priset för freden med Nordvitnam, men han var väl kanske lite delaktig i kriget kan man tänka.
2019-10-07, 19:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Jo tjena...gratis segelbåtskryssning över Atlanten och lånad Tesla från Arnold. Skulle inte bli förvånad om dom bor gratis.
Så brukar vi resa.
Det är väldigt trevligt att bo hemma hos landets befolkning och få lite inblick i vardagslivet. Prova får du se, mycket trevligare än ett trist all-inclusive-hotell.
Transporter brukar vi betala själv.
2019-10-07, 19:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du har varit intresserad så länge men vet inte vad sångfågeln heter
Ha, ha!
Hur kunde det bli så fel.
2019-10-07, 19:45
Medlem
Citat:

Är pappan med o är dadda till henne på de flesta resorna?
2019-10-07, 19:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hennes föräldrar har råd med en Tesla - mat och husrum på resa är givetvis inga problem då. Sedan får hon ju (låna) saker gratis, som resan med Malizia II och Arnolds Tesla, etc.

Ni är så jävla patetiskt avundsjuka - på en tonårsflicka!
👍 Mitt i prick!
Den Svenska avundsjukan blommar ut i full blom.
2019-10-07, 19:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det vet jag inte.
När jag var i Greta Thunbergs ålder fick man väl betala en del själv när man reste utan föräldrarna, men de fyllde på kassan så att man klarade sig.

Samma har vi gjort når våra barn var i Greta Thunbergs ålder.

Vad är konstigt?
2019-10-07, 19:57
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:

Ja han är med på alla.

https://youtu.be/UGzUY88zMI8?t=277

Gretas pappa säger följande om situationen:
https://youtu.be/UGzUY88zMI8?t=295
Citat:
Det är väldigt overkligt, och surrealistiskt. Men jag ser att hon mår bra. Och så länge jag ser att hon mår bra och skrattar och tycker det är kul så att det nästan är som en lek.

/A
2019-10-07, 19:57
Bannlyst
Citat:
Vädret ändrar sig varje dag, inte klimatet.

Stämmer, det blir ingen global uppvärmning när man tankar utan när man kör.

Det är inte människans existens i tiotusentals år som förändrar klimatet, utan det vi gjort de senaste 200 åren.
Värmare och kallare perioder kommer och går, men tidigare har det gått betydligt långsammare än nu.

När jag började intressera mig för klimatfrågor var nog Marlene Ernman bara precis könsmogen och någon Greta Thunberg var troligen inte påtänkt. GT vill jag skuta fram och det hon gör är bra, men hon är ingen jag gömmer mig bakom.
ett annat klimat är ett annat väder, nu trixar vi med ord men gärna för mig.

det blir en lokal uppvärming när man kör främst runt själva motorn.

https://www.youtube.com/watch?v=kJD-391JzHs
här är en bra sammanfattning du kan titta på och sedan återkomma

så kan vi diskutera ppm koldioxid över lång tid och de klimatförändringar som skett när människan inte fanns.
men du behöver mer kött på benen.

vad är det för skillnad på klimatförändringar och global uppvärmning hm? märker du själv att det är olika begrepp du använder dig av, och vanligt folk som inte tänker särskilt långt blir lurade.
2019-10-07, 19:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Avundsjuka är förbehållet de vänsterblivna. Det ligger liksom i deras natur.
Fast just i den här tråden verkar det vara tvärtom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in