Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-11, 17:21
  #1
Avstängd
Varför vill de egentligen minska köttkonsumtionen?

Jag har två teorier:
1) De vill minska köttkonsumtionen så att världens befolkning kan öka ännu mer => fler som kan slava
2) De vill försvaga folken (främst vita). I sin ungdom insåg Gandhi att indiernas kost, som i hög utsträckning var vegetarisk, var ett stort problem. Den gjorde indierna både fysiskt och mentalt svaga och försvårade ett uppror mot britterna.

Vad tror Flashback? Stämmer det eller finns det andra skäl?
Citera
2019-10-11, 17:37
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Varför vill de egentligen minska köttkonsumtionen?

Jag har två teorier:
1) De vill minska köttkonsumtionen så att världens befolkning kan öka ännu mer => fler som kan slava
2) De vill försvaga folken (främst vita). I sin ungdom insåg Gandhi att indiernas kost, som i hög utsträckning var vegetarisk, var ett stort problem. Den gjorde indierna både fysiskt och mentalt svaga och försvårade ett uppror mot britterna.

Vad tror Flashback? Stämmer det eller finns det andra skäl?

Stockholms stad vill minska konsumtionen till 44 g per dag:
(FB) Stockholms stad beslutar om minskad köttkonsumtion
Citera
2019-10-11, 17:45
  #3
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Jag undrar detsamma. Är kött-diet bättre än vegan-diet?
Citera
2019-10-11, 17:46
  #4
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Stockholms stad vill minska konsumtionen till 44 g per dag:
(FB) Stockholms stad beslutar om minskad köttkonsumtion
Fast detta kan väl inte ens genomföras.. 44g cheeseburgare på donken mm visst.. möjligtvis att de ändrar tallriksmodellen en aning till men tror inte att alla köttförpackningar kommer va 44g eller att de begränsar på annat sett heller.
Citera
2019-10-11, 17:54
  #5
Medlem
KahlanAmnells avatar
Jag tror att ett GSM, liknande Maunder Minimum, snart kommer vara faktum med skördar som år efter år slår fel. När köttindustrin blivit avsvalad och refuuges welcome-folket blivit lett till sojaprotein för att överleva så är det en saftig befolkningsminskning på tapeten. Dels dom som svälter ihjäl, men mord och dekadens kommer vara ännu värre.

Jag tror även globalisterna planerat detta länge och har vetat vad som komma skall.
Nu när det börjat närma sig drar dom igång propaganda-maskinen om klimatförändringar och skyller på dig.

Sen runt 2040 har dom sin nya världsordning med en mycket mindre och mer lättkontrollerad befolkning, som dom är gudar över.

Tror inte den globala eliten vill ha en ännu större befolkning... dom har redan roffat åt sig det mesta med hjälp av bönder, springare och torn. Snart kommer damen och sätter oss i schackmatt.
Citera
2019-10-11, 17:58
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Jag undrar detsamma. Är kött-diet bättre än vegan-diet?

Renodlad vegandiet är skadlig eftersom man inte får i sig nödvändiga ämnen som t.ex. vitamin B12.

Optimalt köttintag varierar en del beroende på vilka gener man har.
__________________
Senast redigerad av borskungen 2019-10-11 kl. 18:03.
Citera
2019-10-11, 18:00
  #7
Medlem
Dels är köttproduktionen skadlig för miljön, dels är det omoraliskt att döda djur om man inte måste.
Citera
2019-10-11, 18:06
  #8
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Varför vill de egentligen minska köttkonsumtionen?

Jag har två teorier:
1) De vill minska köttkonsumtionen så att världens befolkning kan öka ännu mer => fler som kan slava
2) De vill försvaga folken (främst vita). I sin ungdom insåg Gandhi att indiernas kost, som i hög utsträckning var vegetarisk, var ett stort problem. Den gjorde indierna både fysiskt och mentalt svaga och försvårade ett uppror mot britterna.

Vad tror Flashback? Stämmer det eller finns det andra skäl?

Håller med om att det blivit för myket när såg du senast nån laga till en fet köttbit på nyhetsmorgon samt i nyhetsflödet är det nästan bara recept utan kött.
Citera
2019-10-11, 18:12
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Dels är köttproduktionen skadlig för miljön, dels är det omoraliskt att döda djur om man inte måste.

Nej, köttproduktionen är inte skadlig för miljön. Inte om man har frigående djur. Klövdjur som rör på sig är nyttiga för miljön. De trampar upp marken och lämnar näringsrik spillning.
Citera
2019-10-11, 18:22
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Fast detta kan väl inte ens genomföras.. 44g cheeseburgare på donken mm visst.. möjligtvis att de ändrar tallriksmodellen en aning till men tror inte att alla köttförpackningar kommer va 44g eller att de begränsar på annat sett heller.

Det blir svårt att genomföra i praktiken. Men bara att de kommer med ett så anmärkningsvärt förslag väcker frågor.
Citera
2019-10-11, 18:26
  #11
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Väldigt massa skjutande från höften i den här tråden.

Rent generellt är diet och kost studierna på människor ofta mycket bristfälliga. Vi vet mycket bättre hur man ska mata en ko för att den ska växa fort/mjölka mycket t.ex. De flesta studier på människor är självrapporterade kostvanor som inte är speciellt tillförlitliga.
Citera
2019-10-11, 18:32
  #12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, köttproduktionen är inte skadlig för miljön. Inte om man har frigående djur. Klövdjur som rör på sig är nyttiga för miljön. De trampar upp marken och lämnar näringsrik spillning.
Jag instämmer tillfullo!
Vad behövs för att framställa kött? Jo, orörd natur som man släpper ut djur i. Däremot tycker jag att "djurfabrikerna" ägnar sig åt en fullständigt vidrig verksamhet, men detta är en helt annan fråga.

Ett vansinnigt mycket större miljöproblem är de enorma monokulturer som ödelägger odlingsbar mark och ger grödor som inte håller i närheten av den näring samma grödor gjorde för bara ett par generationer sedan.
Idag äter vi mer grönsaker än på sjuttiotalet men får i oss mindre vitaminer och mineraler från dem än vad vi fick på den tiden, och då har vi inte ens börjat tala om problemet som kommer att uppstå när det inte längre finns konstgödsel och petroleum att tillgå.

Nej, vi skall vara glada att det finns tamdjur, annars kommer vi inte lyckas med att återställa de förstörda jordarna.
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2019-10-11 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in