2017-07-28, 14:03
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Ord kan inte beskriva hur mycket jag hatar den dr otacksamma horan Margarete Schroeder. Varje avsnitt gr att man fr mer och mer hat fr denna kvinnan och jag kan verkligen inte fatta hur Nucky orkar vara med en s otacksam och vidrig brud. Inte noga med att hon fr leva ett lyxliv, hennes barn fr allt dom behver s ska hon:

Han r bara vidrig hycklare rakt genom, ville ta emot Nuckys pengar men samtligt predika om moral om hur han ftt tag p sina pengar.
Citera
2017-07-28, 16:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Kan vi inte ta bort undertiteln "HBO:s nya gangsterdrama" frn trdtiteln. Knns lite larvigt fr en serie som hade premir fr sju r sedan.
Enklare om du tar detta med moderator, om nu du vill f till en mer passande rubrik.
Citera
2017-08-03, 11:05
Medlem
Klar med serien nu. Blev frvnad och besviken ver hoppet sista ssongen gjorde och satt nstintill frvirrad i frsta avsnittet p Kuba. Oplst om vad som hnde ren emellan fjrde och femte ssongen men de hade vl ont om kontrakt/tid eller nt och valde att spika ihop det, frmst med trkiga tillbakablickar som jag nstan tycker serier inte fr till. De gr rakt in i fllan hr, kunde lika grna ha klippt av efter fjrde ssongen.

Harrow och Nelson blev tv persoliga favoriter att flja. Buscemi r sjlvklart bra i sin roll men har av nn anledning alltid haft svrt fr honom i hans kriminella gestaltning, passar inte helt enkelt. Bara jag antagligen
Citera
2018-12-25, 18:03
Medlem
XtraXs avatar
Ser igenom hela serien fr vad jag tror r 3e gngen. Inne p ssong tv nu, precis sett scenen med Chalky i fngelsecellen, lika badass fortfarande
Citera
2019-09-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tycker han varit bra genom hela serien. Men bra avsnitt som sagt. Snacka om bakfyllengesten Jimmy mste knna nr han vaknar upp dagen efter han frst nitat sin lrare s han blivit relegerad frn skolan och sedan gjort inte helt lmpliga saker med sin mor. Man har gjort dumma saker p fyllan men dr ligger man i l.
hahaha kan man lugnt sga, dock fattar ja inte varfr? Ondig detalj att lgga in i serien. Fr mig ba m dligt.
Citera
2019-10-14, 23:21
Medlem
OMG, s jkla kul se vad som ska hnda med van alden i tredje ssong Vill dock minnas att man inte fick se nr han fick sparken i tvans ssong?
Citera
2019-10-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
OMG, s jkla kul se vad som ska hnda med van alden i tredje ssong Vill dock minnas att man inte fick se nr han fick sparken i tvans ssong?
Van Alden r s jvla strd! En av de bsta och intressantaste karaktrerna i serien. Han flydde i ssong tv nr dom skulle gripa honom, fr att han hade drnkt sin kollega.
Citera
2019-11-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Van Alden r s jvla strd! En av de bsta och intressantaste karaktrerna i serien. Han flydde i ssong tv nr dom skulle gripa honom, fr att han hade drnkt sin kollega.
Minns bara inte att man fick se han fly.

Wellwell trean ssong brjar bra. lskar gyp rosetti ! Sjukare karaktr fr man leta efter, tycker dock han hade kunnat f lite mer info och scener. En riktigt sjuk och ofrutsgbar scen var nr
Citera
2021-11-03, 18:09
Medlem
massuppfittarens avatar
Lucky Lucianos accent allts, fan va jag diggar den.
Citera
2021-11-18, 11:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Den hr trivian gjorde en ju lite deppig..

Arnold Rothstein, played by Michael Stuhlbarg, was an important recurring character in the first four seasons of "Boardwalk Empire", and was apparently being set up for a major story arc in the Season 4 finale. Yet he doesn't appear at all in Season 5. That's because HBO decided to pull the plug on the show, and to wrap up the narrative the action suddenly jumps from the years 1924 to 1931. The real Arnold Rothstein was gunned down in 1928, allegedly over massive gambling debts, and his fate was simply skipped over in the series.

En till ssong hade verkligen behvts ven om jag tycker avslutningen blev rtt bra nd. tminstone skulle den haft 12 avsnitt som de tidigare. Jag tycker inte den kan mta sig med Sopranos men mjligtvis The Wire. Kommer absolut se om den igen.
Citera
2024-01-11, 16:25
Medlem
drinksareonmes avatar
Kollar om serien fr typ 4e gngen. Tycker den r dr uppe med Sopranos, The wire, Breaking bad etc. Men vilket jkla Whisky pimplande det r. Var det verkligen s under frbudstiden.
Citera
2024-10-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
En till skdespelare, som r med bde i ''Sopranos'' och ''Boardwalk empire'': Adam Mucci, som spelade Allegra Sacrimonis (Johnny Sacks dotter) fstman/make Eric DeBenedetto (tv avsnitt, s. 6) spelade Deputy Halloran i ''Boardwalk empire.''

Han som spelar Tonys farbror Junior Soprano r ocks med i boardwalk empire.
Citera
hbo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in