2019-10-20, 02:12
Medlem
Runkoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
bra du tar upp hoten mot belle

hon kan behöva livvakt tex
Vännen du tänker bra livvakt till belle behövs
Citera
2019-10-20, 04:30
Medlem
Jag börjar inse att jag inte har något liv värt att leva längre. Jag sitter här en söndagsmorgon klockan 04 och skriver på en tråd som handlar om Blondinbella..... Förfall!

Jag upplever väldigt starkt att hon ”leker affärskvinna”, ungefär som när vi var barn och lekte ”doktor”, ”affär” eller ”indianer och cowboys”.

Hon har sitt team och de har sina möten, alla har sin pc, sin Ramlösa o.s.v. Alla ser seriösa ut och de har t.o.m en VD. Hade hon inte en en säkerhetsgrupp också, i samband med stalking och besök av kriminella? Jag minns inte ordvalet.

Det är mycket underhållande. I en värld av klimatkris och sprängningar så är detta absolut ett alternativ till ett föga bekymmerslöst liv, både för oss och henne samt alla hennes team.

Det känns ganska tryggt att alla våra vardagsbekymmer handlar om hennes kock.

En låtsasvärld. Barbie som affärskvinna. Vore alla så tydliga som hon så skulle det vara väldigt lätt att leva. Hon är som en hund som försöker lura mig att det var någon annan som fes eller åt upp min bakelse.

Tack!
Citera
2019-10-20, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Det där är inte okej, rena hot ska vi inte ha på FB. Har därför tagit kontakt med polisen som sen får ta detta med FB:s admin.

Bra att du kontaktat polisen men bättre att kintakta Belles säkerhetsstyrkor hennes sekurity är otroligt profsigga
Citera
2019-10-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Hon gör allt för att få smickrande kommentarer dem dåliga rensar hon ut.
Av någon anledning

Hon skriver, glöm inte fylla i er epost. Hon vill veta två saker

Dels kunna visa upp för företag att det är riktiga människor som läser hennes blogg.

Dels kunna visa för utredarna att det är riktiga läsare

Dels försöka koppla namnen med tidpunkterna för inlägg här och hos bloggbevakning.

Då är priset väldigt billigt att ge ut 3 halsdukar gratis.
Citera
2019-10-20, 09:30
Medlem
Det jag aldrig har förstått är Blondinbellas ekonomi.
Även om hon har företag (som inte går lika bra som hon vill) så kostar dessa företag väldigt mycket pengar och generar inte så stor vinst. Så hur har hon haft råd med all lyx?
Citera
2019-10-20, 10:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så hur har hon haft råd med all lyx?

Det enkla svaret är att det har hon inte, därmed kraschen som vi ser just nu.
Citera
2019-10-20, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag börjar inse att jag inte har något liv värt att leva längre. Jag sitter här en söndagsmorgon klockan 04 och skriver på en tråd som handlar om Blondinbella..... Förfall!

Jag upplever väldigt starkt att hon ”leker affärskvinna”, ungefär som när vi var barn och lekte ”doktor”, ”affär” eller ”indianer och cowboys”.

Hon har sitt team och de har sina möten, alla har sin pc, sin Ramlösa o.s.v. Alla ser seriösa ut och de har t.o.m en VD. Hade hon inte en en säkerhetsgrupp också, i samband med stalking och besök av kriminella? Jag minns inte ordvalet.

Det är mycket underhållande. I en värld av klimatkris och sprängningar så är detta absolut ett alternativ till ett föga bekymmerslöst liv, både för oss och henne samt alla hennes team.

Det känns ganska tryggt att alla våra vardagsbekymmer handlar om hennes kock.

En låtsasvärld. Barbie som affärskvinna. Vore alla så tydliga som hon så skulle det vara väldigt lätt att leva. Hon är som en hund som försöker lura mig att det var någon annan som fes eller åt upp min bakelse.

Tack!

Bra att tråden lever dygnet runt. Du tog nattskiftet de ska du ha cred för

E göteborgaren i stockholm?
Citera
2019-10-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Bra att du kontaktat polisen men bättre att kintakta Belles säkerhetsstyrkor hennes sekurity är otroligt profsigga

Men ge dig någon gång i din dyrkan av Belladonna Aircastle - hon är en bluff, notorisk lögnare som varken har den mängd läsare hon påstår sig ha eller är så framgångsrik som hon vill ge sken utav. Mestadels lånta fjädrar i fjäderskruden.

Väldigt stereotypisk i det hon gör, tillrättalagda bilder där det skall lekas affärskvinna (vem har sett Christina Stenbeck, Antonia Ax:son Johnson uppträda sprutspacklade och utspökad på samma sätt som Belladonna?). Hon har i princip två poser vid fotografering, titta åt höger eller titta ned på de (sponsrade?) kompisarna humle och dumle. I några få undantag är hon avbildad framifrån

Belladona, snart på en öppen anstalt när dig #orange_is_the_new_black
Citera
2019-10-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det enkla svaret är att det har hon inte, därmed kraschen som vi ser just nu.
Jo det förstår jag men hon måste ju någon gång haft råd med det eftersom hon har ju kunnat skaffa boenden och andra saker som vi dödliga ej kan göra.
Citera
2019-10-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Anledningen till att Bellsan är noga med att alltid påpeka att hon inte är ensam med sina barn - sant eller inte - är att hon vill undvika fler socanmälningar. När det var som värst förra hösten gjorde läsare orosanmälningar till soc.
Även om soc socialtjänsten inte vidtar några åtgärder kan de inte direkt avskriva anmälningarna.
Bellsan undviker mer trassel och håller läsarna glada genom att säga att hon inte är ensam med barnen.

Något beslut från soc om att Bellsan inte får vara ensam med sina barn finns sannolikt inte. Det är orimligt, av de skäl som du anger.

Med risk för att avslöja mig nu, socialtjänsten var orolig efter att de fått besök av kriminella så det bestämdes på mötet att Bella inte skulle vara ensam med barnen. Dessutom är hennes relation med sonen inte bra men det är mer något som inte angår tråden.
Citera
2019-10-20, 11:26
Medlem
Den anmälan till socialtjänsten var inte oroliga läsare. Det var polisen som anmälde oro. Det gör dom alltid när det begås brott mot eller av en förälder. Men självklart är det många läsare som anmäler bloggare till socialtjänsten.
Citera
2019-10-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jo det förstår jag men hon måste ju någon gång haft råd med det eftersom hon har ju kunnat skaffa boenden och andra saker som vi dödliga ej kan göra.

Hon är en tiggare i klass med romerna utanför ICA, skillnaden är att hon tigger prylar av företag i utbyte mot arrangerade bilder på bloggen (fälld i flera fall av Marknadsdomstolen för detta), verkar blivit duktigare på att skriva när det är sponsring. Rädslan att bli nedskriven på bloggen ger även en hel del "gratis" på restauranger / hotell utan ryggrad.

"Hennes" Finnmaster var ett "samarbete" även om det oftast låter som det är hennes grejor - gissar att hon antagligen inte deklarerar för förmånen att ha en gratis motorbåt när det blir dags för den aktiviteten framåt våren. Bilarna är leasade, huset belånat till taknocken etc

Är väl inget som hindrar dig att smita in på en Audiaffär och fråga om du får känna lite på deras Q8:a och sedan snabbt dra ned brallorna och raka vald kroppsdel samtidigt polaren bränner av ett par snabba bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in