2019-10-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkans
Grekisk sigenarfamilj från mammans sida

Stämmer ej. De är etniska greker, med möjligtvis pontiska rötter.
Citera
2019-10-20, 19:16
Medlem
Det sägs att GM inte har körkort, om det stämmer, då undrar jag hur han tog sig till Uppåkra.
Citera
2019-10-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter13
Det sägs att GM inte har körkort, om det stämmer, då undrar jag hur han tog sig till Uppåkra.
Var har du fått ifrån att han inte har körkort? F ö är han inte gärningsman. Han är MISSTÄNKT gärningsman.
Citera
2019-10-20, 23:22
Medlem
Citat:
Han är inte GM, han är misstänkt.
Vet inte om han hade körkort eller ej, men det finns faktiskt taxi och jag ganska 100 på att polisen har redan kollat upp det.
Jag läste i tråden att killen kommer från rik familj som äger fastigheter b.l.a, var hon också från en rik familj?
Citera
2019-10-21, 08:59
Medlem
Citat:

Kan väl köra bil utan körkort vilket Stef*n gör. Och han kommer avskrivas från mordmisstankarna dom vet hur hon dog. Hon hade hängt sig tyvärr. Vila i frid Alexi*

*a
Citera
2019-10-21, 14:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Kan väl köra bil utan körkort vilket Stef*n gör. Och han kommer avskrivas från mordmisstankarna dom vet hur hon dog. Hon hade hängt sig tyvärr. Vila i frid Alexi*

*a

Det var förväntat tyvärr. När blir det offentligt att misstankarna mot maken avskrivs?
Citera
2019-10-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var förväntat tyvärr. När blir det offentligt att misstankarna mot maken avskrivs?

Ingen aning faktiskt.
Citera
2019-11-04, 19:51
Medlem
Har känt henne i flertalet år, har pratat med henne på telefon och hon försökte ta sig ifrån mannen, svartsjuka var tydligen något han lider av, hon tordes inte ens ringa från sin egna telefon utan ringde från ett oregistrerat kontantkort det senaste halvåret.
Hon bad om hjälp och råd så det finns inte på kartan att hon skulle ta livet av sig och omständigheterna talar sitt tydliga språk.
"Exet" först gripen för misshandel av henne men släpps i brist på bevis,,, hon söker i upplösningstillstånd skydd och hjälp hos en granne som är ett tillförlitligt vittne, drygt ett dygn senare är hon död och "exet" påträffas i närområdet, "exet" grips återigen och släpps ännu en gång,, ??
Dessutom ansökte hon om besöksförbud veckorna innan det tragiska sker.
Det är otroligt att Polisen prioriterar bort dessa relationsbrott och slarvar vid brottsplatsundersökningar.
Det slutar väl den här gången åxå att en feg liten skit till kvinnomisshandlare och nu med största sannolikhet också berövat henne livet gå fri, sorgligt.
Hoppas det finns någon inom Polisen som kan se vad de flesta i hennes närhet ser, det här känns så jäkla fel, det finns inte att hon tagit sitt liv!
VIF Alex*a
Citera
2019-11-04, 20:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apemonkey
Har känt henne i flertalet år, har pratat med henne på telefon och hon försökte ta sig ifrån mannen, svartsjuka var tydligen något han lider av, hon tordes inte ens ringa från sin egna telefon utan ringde från ett oregistrerat kontantkort det senaste halvåret.
Hon bad om hjälp och råd så det finns inte på kartan att hon skulle ta livet av sig och omständigheterna talar sitt tydliga språk.
"Exet" först gripen för misshandel av henne men släpps i brist på bevis,,, hon söker i upplösningstillstånd skydd och hjälp hos en granne som är ett tillförlitligt vittne, drygt ett dygn senare är hon död och "exet" påträffas i närområdet, "exet" grips återigen och släpps ännu en gång,, ??
Dessutom ansökte hon om besöksförbud veckorna innan det tragiska sker.
Det är otroligt att Polisen prioriterar bort dessa relationsbrott och slarvar vid brottsplatsundersökningar.
Det slutar väl den här gången åxå att en feg liten skit till kvinnomisshandlare och nu med största sannolikhet också berövat henne livet gå fri, sorgligt.
Hoppas det finns någon inom Polisen som kan se vad de flesta i hennes närhet ser, det här känns så jäkla fel, det finns inte att hon tagit sitt liv!
VIF Alex*a

Tack för att du berättar. Hade hon möjligtvis börjat med medicinering mot exempelvis depression eller ångest den senaste tiden?

Polisen är i regel snabba med att åtminstone göra en s.k. utredningshäktning när det föreligger misstanke om mord. En sådan häktning behöver bara skälig misstanke och är ganska lätt att få igenom.

Varför tror du att åklagaren anser att misstankarna är så svaga att hon inte ens vill/kan utredningshäkta honom?
Citera
2019-11-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för att du berättar. Hade hon möjligtvis börjat med medicinering mot exempelvis depression eller ångest den senaste tiden?

Polisen är i regel snabba med att åtminstone göra en s.k. utredningshäktning när det föreligger misstanke om mord. En sådan häktning behöver bara skälig misstanke och är ganska lätt att få igenom.

Varför tror du att åklagaren anser att misstankarna är så svaga att hon inte ens vill/kan utredningshäkta honom?

Börjat med mediciner?? Hon tog kola, benzo bla var missbrukare. Jag känner dom båda sen många år tillbaka.

Stef*n blev inte ens häktad på skälig misstanke. Hon hade hängt sig!
Citera
2019-11-04, 20:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Börjat med mediciner?? Hon tog kola, benzo bla var missbrukare. Jag känner dom båda sen många år tillbaka.

Stef*n blev inte ens häktad på skälig misstanke. Hon hade hängt sig!

Jag frågade eftersom man kan bli självmordsbenägen i början med sådana mediciner. Skribenten hävdar ju att hon aldrig skulle ta livet av sig annars.
Citera
2019-11-07, 10:00
Medlem
Konstigt att ingen ens reagerar på "kvinnomisshandlare" men det är som det verkar accepterat inom alla kulturer inkl. den Svenska tyvärr, dom skulle få smaka på sin egen medicin, tuffa inför en kvinna, men lägger svansen mellan benen och springer om det står en man framför, fy f-n!
Enligt henne själv försökte hon ta sig ur missbruket och det destruktiva förhållandet hon hade men det är ju som alla vet en tuff resa.
Dessutom köper jag inte att hon "hängt sig" av egen fri vilja, det är för mig och många andra ett mysterium med tanke på att hennes dotter (namn utelämnas) var hennes allt, men hur det än är med allt som skett så är det en tragedi och idag kl: 11.00 är det begravning av denna fina människa.
Vila i Frid älskade vän!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in