Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tycker inte det, jag tycker alla makthavare ska granskas och kritiseras och Greta har definitivt blivit en makthavare.

Du svarade inte på frågan om det var ett personpåhopp när Greta berättade om sina diagnoser, kan du svara på det och sedan också svara på om det är ett personpåhopp om andra säger samma sak.

För att kunna svara på den frågan så måste jag först få veta i vilket sammanhang du ställer den. Är det för att du tror att jag tycker det, eller för att du hoppas förleda mig från trådens ämne? Det hör nämligen inte till trådens ämne vad jag tycker om hur Greta beskriver sig själv.
Citera
2019-10-30, 11:57
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För att kunna svara på den frågan så måste jag först få veta i vilket sammanhang du ställer den. Är det för att du tror att jag tycker det, eller för att du hoppas förleda mig från trådens ämne? Det hör nämligen inte till trådens ämne vad jag tycker om hur Greta beskriver sig själv.

Oj så förvånande att du vägrade att svara även denna gång. Du har väl en åsikt om saken som är oberoende av vad jag tror eller tycker så det kan inte vara relevant för ditt svar. Jag vill veta vad du anser är personpåhopp förstås eftersom du är emot det men du är för feg för att svara på några frågor.
Citera
2019-10-30, 11:58
Medlem
Sammanfattning: flashbackarnas upplevelse av att Greta hatar och kommer med personpåhopp är grundad i flashbackarnas okunskap om vad personpåhopp är för något, och deras oförmåga att förstå skillnaden mellan kritik mot politikers handlingar och mobbning av ett barns utseende.

Så, nu kan vi alla sova trygga inatt.
Citera
2019-10-30, 12:01
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sammanfattning: flashbackarnas upplevelse av att Greta hatar och kommer med personpåhopp är grundad i flashbackarnas okunskap om vad personpåhopp är för något, och deras oförmåga att förstå skillnaden mellan kritik mot politikers handlingar och mobbning av ett barns utseende.

Så, nu kan vi alla sova trygga inatt.

Och du vägrar svara på frågor som visar vad du anser personpåhopp är, hycklare och fegis.
Citera
2019-10-30, 12:19
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att trakasserierna mot Greta är unika. Känner du dig nödgad att tillskriva mig osanna åsikter för att det är för svårt för dig att bemöta mina riktiga åsikter annars?
Ja du har väldigt svårt att acceptera mina åsikter. Du är ju exakt som dem du säger vara hemska mot Greta. Du kallar folk för idioter och dylikt. Föregå med gott exempel annars uppfattar jag dig som dem du diskuterar om.
Hur censurerar vi dig? Du är som våra mobbarpolitiker. Vet inte vem du är, vad du säger och vad du kräver.
Du kommer ju aldrig mer att få skriva idioter till någon om censuren går igenom.
Citera
2019-10-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja du har väldigt svårt att acceptera mina åsikter. Du är ju exakt som dem du säger vara hemska mot Greta. Du kallar folk för idioter och dylikt. Föregå med gott exempel annars uppfattar jag dig som dem du diskuterar om.
Hur censurerar vi dig? Du är som våra mobbarpolitiker. Vet inte vem du är, vad du säger och vad du kräver.
Du kommer ju aldrig mer att få skriva idioter till någon om censuren går igenom.

Är du ett barn, eller på vilket sätt menar du att jag ger mig på barn?
Citera
2019-10-30, 13:53
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Greta är en makthavare och sådana måste förstås kunna kritiseras, tycker du inte det?

Nej varför ska du svara på det, du svarar inte på några frågor. Är det ett påhopp att påtala att en makthavare har mentala störningar har jag frågat dig men du kan inte svara på det heller..
Citera
2019-11-01, 13:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

Jag "menar" aldrig något mer än det jag skriver eller säger.
Varför skall jag säga något men mena det du vill få det till.
Nädu sådan är inte jag hörru...
Citera
2019-11-01, 13:34
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Greta är en makthavare och sådana måste förstås kunna kritiseras, tycker du inte det?

Nej varför ska du svara på det, du svarar inte på några frågor. Är det ett påhopp att påtala att en makthavare har mentala störningar har jag frågat dig men du kan inte svara på det heller..
Ja visst är hon en makthavare, ett barn våra politiker utnyttjar. Greta skall föra deras talan så att det ser ut som att det är hon och inte de som vill ha censur.
Våra dysfunktionella poltiker utnyttjar " barnet"
och med helt andra avsikter, nämligen att införa censur.
Våra politiker utnyttjar konstant "barnen".
Barn har inget att göra bland politiker och
barnarbete är ju förbjudet.
Finns det något annat land i världen som skickar sitt barn runtom i världen och för politikers talan. Nej endast Sverige som kämpar emot " barnarbete"
Hyckelhögar alla våra politiker.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-11-01 kl. 13:40.
Citera
2019-11-01, 13:40
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja visst är hon en makthavare, ett barn våra politiker utnyttjar. Greta skall föra deras talan så att det ser ut som att det är hon och inte de som vill ha censur.
Våra dysfunktionella poltiker utnyttjar " barnet"
och med helt andra avsikter, nämligen att införa censur.
Våra politiker utnyttjar konstant "barnen".
Barn har inget att göra bland politiker och
barnarbete är ju förbjudet.

– Vid det här laget är det omöjligt att förneka att det finns ett religiöst element i vad som pågår, säger Douglas Murray.

– Hela konstruktionen av Greta-fenomenet är att göra henne omöjlig att opponera sig mot. Det är uppenbarligen ett sätt att framgångsrikt smuggla in en särskild typ av extrem grön ideologi. Det är ungefär som att säga: ”Jag utmanar dig att opponera dig mot en 16-årig autistisk flicka”.

Murray fortsätter:

– Låt oss säga att jag hittar en 14-årig gravt funktionshindrad dansk pojke som älskar fossila bränslen – vinner han då? Måste Greta hålla käften i hans närvaro?

Se hela intervjun här nedan.

https://nyheteridag.se/douglas-murra...gron-ideologi/

Den som vill kan hoppa höra just den delen kan börja lyssna från ca 34 min in i videon till 38 min.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-11-01 kl. 14:29.
Citera
2019-11-01, 13:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
– Vid det här laget är det omöjligt att förneka att det finns ett religiöst element i vad som pågår, säger Douglas Murray.

– Hela konstruktionen av Greta-fenomenet är att göra henne omöjlig att opponera sig mot. Det är uppenbarligen ett sätt att framgångsrikt smuggla in en särskild typ av extrem grön ideologi. Det är ungefär som att säga: ”Jag utmanar dig att opponera dig mot en 16-årig autistisk flicka”.

Murray fortsätter:

– Låt oss säga att jag hittar en 14-årig gravt funktionshindrad dansk pojke som älskar fossila bränslen – vinner han då? Måste Greta hålla käften i hans närvaro?

Se hela intervjun här nedan.

https://nyheteridag.se/douglas-murra...gron-ideologi/

Ja det är för jävligt att de överhuvudtaget får använda barn för att föra deras talan.
Klarar man politiskt sett inte av att föra talan utan att använda ett barn ja då är det riktigt illa.
De utnyttjar " barnet" till fullo. Vill ha både censur och grönextremistiskt genomförande.
Kanske för att kunna ta emot "miljöflyktingar"
Börjat höra det ordet mer och mer, en slags miljöhjärntvätt.
Vem är det som utsätter Greta för det här , jo i grund och botten är det våra makthavare.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-11-01 kl. 14:03.
Citera
2020-06-11, 12:35
Medlem
DoktorDawkinss avatar
Greta verkar fått sin vilja igenom. Facebook genomförde på tisdagen en större utrensning av användare som uttryckt regimkritiska åsikter. Bland dem fanns ett antal som kritiserat den antivita organisationen Black Lives Matter, BLM.
Citat:
Under tisdagen stängdes ett stort antal användare med systemkritiska åsikter ner från Facebook. Ett större antal av de avstängda verkar dessutom ha kritiserat den rashetsande svart makt-organisationen Black Lives Matter, BLM.

Sanna Hill, viceredaktör på Nya Tider, är en av de som stängts av från det konto hon haft i 12 år. Dagen före avstängningen hade hon i ett inlägg skrivit om att BLM-demonstranter sparkat mot polisen. Sedan stängdes kontot ner med förklaringen att kontot ”inte följer våra communityregler”. Hill försökte då att starta ett nytt konto, vilket även det plockades bort.
https://www.nordfront.se/stor-utrens...-togs-bort.smr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in