Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Annonsen kom ut 29:e oktober och den efterlysta försvann 13-14:e november.

Kopplingen känns rätt långsökt och marknaden är onekligen mättad (eller tror du att det råder brist på använda trosor för de män som gillar sådant) vilket gör att många tjejer ger upp samt lägger ner inom någon veckas tid.

Känns mer troligt att hon befinner sig hos någon kille som mamma inte gillar att hon träffar.

Instämmer.

Man ska inte krångla till det, som GW brukar säga.

Att en trosköpare dräper tjejerna de köper trosorna av; hur vanligt är det? Inte alls!
Sannolikt? Ja. Mest sannolikt? Nej!

Troligaste enligt mig;

1. Har en (hemlig) pojkvän hon trycker hos. Sådana fall har vi sett otaliga förr.

2. Tagit sitt liv. Ligger i någon skog någonstans

3. Stött på något invandrargäng när hon skulle ut och handla på kvällen. Våldtäkt + mord.
Citera
2019-11-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Jag mår utmärkt, tack. Lite hungrig.
Dina poster är inte ens värda att bemöta egentligen, ALLA i tråden inser att det är du som är trossniffaren. Lägg bara ner. Du skämmer ut dig själv.

En påminnelse till nästa gång käre Hampost, kan vara att först logga ut från ditt konto på trossniffarsidorna innan du postar en direktlänk så riskerar du inte att bli röjd på ett så förargligt vis

Har aldrig sett någon bli så förolämpad av en teori i en tråd om försvunna personer. Du har aggressionsproblem utan tvekan. Jag menar inte på något som helst sätt att förolämpa Wilma. Tycker du det är bäst att utesluta legitima teorier?

Med legitima menar jag på att det förekommer en hel del kidnappningar på nätet, på just den typen av sidor. I Sverige, i USA, i Tyskland, överallt. Tjejer utnyttjas och pressas av män på nätet. Det slutar med att de till slut träffas och då spårar det ur.

Kan du förklara varför du blir så aggressiv och varför du anklagar mig för att vara en "snuskgubbe"? Kan du förklara varför min teori inte skulle kunna vara möjlig? I sånna här fall, rent historiskt och statistiskt sett - så är det en stor chans att tjejen träffat någon på nätet först, för att sedan träffas irl.

Det finns en anledning varför polisen går igenom chatthistorik hos försvunna personer, de går igenom mobiler och datorer.

Det finns mängder av teorier. Hon kan ha ramlat och ligger i ett dike, hon kan ha blivit kidnappad av någon, hon kan ha flytt hemifrån, hon kan ha mördats. Mycket kan ha hänt. Utifrån det som familjen säger i media är dock att hon inte är typen som är borta länge eller vill flytta hemifrån. Jag anser därefter att det är en stor chans att hon kidnappats.

Man kidnappas antingen av en okänd person helt random - eller så är det någon bekant till henne. Bekant kan vara en vän, tidigare kollega/klasskamrat, eller någon hon träffat online. Du fokuserar på helt fel grejer och lägger ner för mycket tid och energi på att sprida hat än att fokusera på ämnet. Det här är ett öppet forum där man får diskutera saker. I sånna här trådar gäller det att vrida och vända på alla stenar. Visar det sig att det inte alls är hon på annonsen, då utesluter vi den teorin där och då.

Istället för att snacka skit och komma med påhopp får du gärna bidra med dina tips och teorier.
Det finns t.o.m. TV-shower som baseras på sånna här typer av hemsidor, eftersom de är kända ställen där perversa gubbar i 40-60 års åldern hänger och vill kidnappa tjejer. Jag känner inte Wilma och har ingen aning om hon är den typen som skulle lägga ut något på en sån sida. Därav är det bara en teori. Sluta bli så jävla förbannad och fokusera på ämnet.
Senast redigerad av Hampost 2019-11-18 kl. 18:31.
Citera
2019-11-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Har aldrig sett någon bli så förolämpad av en teori i en tråd om försvunna personer. Du har aggressionsproblem utan tvekan. Jag menar inte på något som helst sätt att förolämpa Wilma. Tycker du det är bäst att utesluta legitima teorier?

Med legitima menar jag på att det förekommer en hel del kidnappningar på nätet, på just den typen av sidor. I Sverige, i USA, i Tyskland, överallt. Tjejer utnyttjas och pressas av män på nätet. Det slutar med att de till slut träffas och då spårar det ur.

Kan du förklara varför du blir så aggressiv och varför du anklagar mig för att vara en "snuskgubbe"? Kan du förklara varför min teori inte skulle kunna vara möjlig? I sånna här fall, rent historiskt och statistiskt sett - så är det en stor chans att tjejen träffat någon på nätet först, för att sedan träffas irl.

Det finns en anledning varför polisen går igenom chatthistorik hos försvunna personer, de går igenom mobiler och datorer.

Det finns mängder av teorier. Hon kan ha ramlat och ligger i ett dike, hon kan ha blivit kidnappad av någon, hon kan ha flytt hemifrån, hon kan ha mördats. Mycket kan ha hänt. Utifrån det som familjen säger i media är dock att hon inte är typen som är borta länge eller vill flytta hemifrån. Jag anser därefter att det är en stor chans att hon kidnappats.

Man kidnappas antingen av en okänd person helt random - eller så är det någon bekant till henne. Bekant kan vara en vän, tidigare kollega/klasskamrat, eller någon hon träffat online. Du fokuserar på helt fel grejer och lägger ner för mycket tid och energi på att sprida hat än att fokusera på ämnet. Det här är ett öppet forum där man får diskutera saker. I sånna här trådar gäller det att vrida och vända på alla stenar. Visar det sig att det inte alls är hon på annonsen, då utesluter vi den teorin där och då.

Istället för att snacka skit och komma med påhopp får du gärna bidra med dina tips och teorier.
Det finns t.o.m. TV-shower som baseras på sånna här typer av hemsidor, eftersom de är kända ställen där perversa gubbar i 40-60 års åldern hänger och vill kidnappa tjejer. Jag känner inte Wilma och har ingen aning om hon är den typen som skulle lägga ut något på en sån sida. Därav är det bara en teori. Sluta bli så jävla förbannad och fokusera på ämnet.

Hur går denna tros-business till rent logistiskt? Inte fan lämnar de väl över trosorna till kunderna? De skickar väl dem antog jag? Eller?
Citera
2019-11-18, 19:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Har absolut inte någon "trosfetish". Däremot så har många tjejer på den sidan råkat ut för väldigt skumma saker genom åren. Det är en legitim teori att hon varit på den sidan.

Snuskgubbar online är inget nytt fenomen.
Pröva fejka vara en 18 årig tjej på nätet så kommer du se hur många gubbar i 50 års åldern som vill träffas.

Förstår inte varför du är emot den teorin. Döljer du något? Hänger du på sånna sidor och chattar med yngre tjejer?

I nästan alla fall där unga tjejer försvunnit så har det slutat med att en äldre man kidnappat tjejen. Läser du aldrig nyheterna?!

Bra trollat, du har upprört flertalet användare så det lyckades ju. Men seriöst, nä, du verkar inte ha en jävla aning om hur det går till. Tror du tjejerna levererar trosorna personligen till gamla kidnappande snuskgubbar? Hemkörning? Haha
Senast redigerad av Haloumi 2019-11-18 kl. 19:25.
Citera
2019-11-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Wilma har aldrig gjort något liknande, enligt föräldrarna.

Och ändå väntar de flera dygn med att anmäla henne försvunnen? Varför?

Vad vet föräldrna tidigt när hon bor i fosterhem - kan vara något sjukt med fosterhemmet
eller dess närhet
Citera
2019-11-18, 19:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad vet föräldrna tidigt när hon bor i fosterhem - kan vara något sjukt med fosterhemmet
eller dess närhet

Har du nån källa på att hon bor i fosterhem?
Citera
2019-11-18, 19:40
Medlem
När jag läste Walkesborg fick jag bara en känsla. Det har stått en för mig gästarbetare och bilat bort en trappa på Göteborgsvägen 12 bredvid rikstvåan. Men det är bara en känsla. Värt att kolla för den polis som eventuellt läser denna tråd.
Citera
2019-11-18, 19:47
Medlem
Qusimotos avatar
Hon tjejen som försvann som dom sen hittade i gävle hos en snubbe, kan va nått liknade
Citera
2019-11-18, 19:58
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vet inte hur många som annonserar/säljer använda trosor o hur stor marknaden är
MEN DETTA ÄR EN JÄTTEGREJ I JAPAN

Nej, burusera är inte någon jättegrej i Japan och de som håller på med detta ses av vanliga japaner som väldigt udda & kinky män.
Du bör komma ihåg att den japanska befolkningen är drygt 13 gånger så stor som den svenska, vilket medför fler individuella köpare per procentsats.

Att en ung tjej skulle ha annonserat ut sina trosor och sedan försvinna pga en pervers trosköpare som rövar bort henne vill jag påstå är helt absurt.
Det händer kanske i ett avsnitt av "Criminal Minds" men i verkligheten är det mer troligt att hon gömmer sig någonstans (av någon anledning - kanske bråk med familj) eller har råkat ut för en olycka alternativt valt att begå självmord.
Citera
2019-11-18, 20:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Instämmer.

Man ska inte krångla till det, som GW brukar säga.

Att en trosköpare dräper tjejerna de köper trosorna av; hur vanligt är det? Inte alls!
Sannolikt? Ja. Mest sannolikt? Nej!

Troligaste enligt mig;

1. Har en (hemlig) pojkvän hon trycker hos. Sådana fall har vi sett otaliga förr.

2. Tagit sitt liv. Ligger i någon skog någonstans

3. Stött på något invandrargäng när hon skulle ut och handla på kvällen. Våldtäkt + mord.

3. är ju osannolikt. Om hon nu är råkat ut för brott (vilket ju inget tyder på) så skulle jag säga att GM är någon hon är bekant med. Alltså inte att hon skulle blivit angripen mitt på ljusan dag av en för henne okänd. Tror knappast heller att det är flera GM.
Citera
2019-11-18, 20:23
Medlem
Akut sök idag!
Citat:
❗️ AKUT SÖKINSATS - UDDEVALLA / VÄSTRA GÖTALANDS LÄN
Hjälp anhöriga att hitta Wilma som anmäld försvunnen.
SAMLING: Parkeringsplatsen vid Shell,
Nordmannerödsvägen 1, UDDEVALLA
Kartlänk: https://bit.ly/2Qxt5EW
Datum: måndag den 18 november
Tid: 20:00
https://www.facebook.com/fikksweden/

Kollar man på kartan är uppsamlingsplatsen i en annan del av stan än där hon senast sågs enligt systern. Hennes syster skriver ju i sin efterlysning att hon senast sågs vid Valkersborg. Kartlänk till Valkersborg och uppsamlingsplatsen: https://www.hitta.se/kartan?usergeo=1&s=abf80965
Citera
2019-11-18, 20:39
Medlem
Märkligt att anmälan om försvunnen person dröjer flera dagar, när hon aldrig håller sig undan i vanliga fall, iaf enligt familjen. Nått lurt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in