Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-18, 13:15
Medlem
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?

-----------------------------------------

Stämningsansökan: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Förundersökning: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

och

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Samma FUP i båda länkarna, men olika nerladdningssidor.

Diverse SMS:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Sammanfattning sön kväll 24/11 finns där --> (FB) 17åriga Wilma Andersson försvunnen sedan 13/14 november

Länk till karta: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Länk till Tingsrättens dom (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Länk till Rättspsykiatriskt utlåtande (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

/ Moderator
Senast redigerad av v50 2020-07-28 kl. 06:53.
Citera
2019-11-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?

Får Lisa Holm-vibbar av texten. Hoppas verkligen inte så är fallet och att hon kommer till rätta.
Citera
2019-11-18, 13:46
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Boendes på hem? Nu hoppas jag ju på det bästa att det löser sig men min första tanke var ju att hon stuckit iväg med/till dåliga människor med dåliga vanor och att det hänt något där. Min tanke bara. Hoppas det löser sig.
Citera
2019-11-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Får Lisa Holm-vibbar av texten. Hoppas verkligen inte så är fallet och att hon kommer till rätta.

Känner så också.
Citera
2019-11-18, 14:28
Medlem
Missing People har nu gått ut med en efterlysning också!

https://www.facebook.com/MPSweden/po...c_location=ufi
Citera
2019-11-18, 14:40
Medlem
DjPuttes avatar
Ligger väl och trycker hos någon kille som hon träffat som inte föräldrarna gillar och nu när hon är efterlyst så vågar hon sig inte fram, Detta är frivilligt mer än något annat försvinnande ger det tills i morgon så har hon gett sig till känna!
Citera
2019-11-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ligger väl och trycker hos någon kille som hon träffat som inte föräldrarna gillar och nu när hon är efterlyst så vågar hon sig inte fram, Detta är frivilligt mer än något annat försvinnande ger det tills i morgon så har hon gett sig till känna!

Måste bara fråga hur du kom fram till den slutsatsen? Vilken tragisk människosyn du har.
Citera
2019-11-18, 14:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Boendes på hem? Nu hoppas jag ju på det bästa att det löser sig men min första tanke var ju att hon stuckit iväg med/till dåliga människor med dåliga vanor och att det hänt något där. Min tanke bara. Hoppas det löser sig.

Verkar iaf inte finnas någon WA i rätt ålder skriven i Uddevalla. Närmsta verkar vara en tjej i Lysekil, 5-6 mil från Uddevalla.

Får inte alls Lisa Holm-vibbar. Ser inga likheter överhuvudtaget.
Citera
2019-11-18, 14:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollapalooza11
Måste bara fråga hur du kom fram till den slutsatsen? Vilken tragisk människosyn du har.

Att det skulle vara på det viset är väl inte alls tragiskt? Alternativen känns då som mer tragiska.
Citera
2019-11-18, 15:00
Medlem
Troians avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...son-uddevalla/

Anmäldes försvunnen igår alltså.
Citera
2019-11-18, 15:03
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...utesluta-brott

aftonbladet har skrivit om det också, men aftonbladet skriver att hon försvann 13 november
Citera
2019-11-18, 15:05
Medlem
Ändra gärna rubriken till 14 november (vilket är korrekt datum för "i torsdags"). Eller om 13 nov är korrekt. Verkar oklart.

Lutar väl åt frivilligt försvinnande, men kan naturligtvis vara akut ändå. (oavsett fel umgänge, dåligt mående eller vad nu orsaken kan vara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in