2019-11-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Verkar iaf inte finnas någon WA i rätt ålder skriven i Uddevalla. Närmsta verkar vara en tjej i Lysekil, 5-6 mil från Uddevalla.

Får inte alls Lisa Holm-vibbar. Ser inga likheter överhuvudtaget.

Hade inte tagit del av annat än texten av systern och av den att döma skulle det lika gärna kunnat vara Lisa hon beskrev. 17-årig blond tjej spårlöst försvunnen i en mindre ort i Sverige och telefonen är avstängd.

Läste nu att aftonbladet skriver att hon bara borta sedan i onsdags (13e) och systern skriver att hon varit borta sedan i torsdags (14e) men ändå kommer ingen anmälan om försvunnen person förrän igår (17e)? Brukar man inte anmäla någon försvunnen efter 24h? I synnerhet om personen är under 18 år
Citera
2019-11-18, 15:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollapalooza11
Måste bara fråga hur du kom fram till den slutsatsen? Vilken tragisk människosyn du har.
Enkelt den slutsatsen kan du också komma fram till istället för kalla någon att ha tragisk människosyn, Nåväl mobil avslagen - inte hör av sig tja hon vill vara i fred med killen hon träffat en teori lika god som att ropa hon är död tillsvidare!
Citera
2019-11-18, 16:09
Medlem
Första jag tänker är att hon träffat någon - för henne okänd - person via nätet och sedan bestämt träff på riktigt.

Går igenom sidorna MinaNakenBilder och PantieLove efter annonser som liknar henne. Kan tänka mig att många unga tjejer går med på att träffa de mest galna personerna där. Har själv en gång skapat en fejkannons och fick över 80 meddelanden från kåta gubbar i 40-65 års åldern som vill köpa trosor, och annat.

Fler tjejer än man tror är med på dessa sidor i smyg.

Såg nu den här annonsen där tjejen kallar sig Vilma, med enkel V. Hon har även angivit sin Kik där. Jag skrev till personen i fråga på Kik och där stod det att hon varit medlem på Kik i 21 dagar, men mina meddelanden blir inte Delivered (D). De hamnar som Sent (S), vilket tyder på att mobilen är avstängd, eller att Kik är borttaget hos personen.

Annonsen på PantieLove är färsk och kom ut några dagar sedan. Låter konstigt att man stänger av sin Kik när man vill ha kunder och alla tjejer har ju på sina mobiler i dagens samhälle. Det är verkligen skumt att meddelandena inte kommer fram.

Om någon familjemedlem till Wilma kan verifiera att det är hennes säng så kan man gå vidare därifrån. Det är sällan tjejer använder sitt riktiga namn/efternamn/initialer på sidan. Flesta ändrar namn helt eller som i detta fallet; en bokstav...? Tyvärr ser man inte hårfärg/ansikte på bilden.

Det är en ung tjej som kallar sig "Vilma C" på Kik.

http://pantielove.se/kop-anvanda-tro...u-behover-baby
Citera
2019-11-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Första jag tänker är att hon träffat någon - för henne okänd - person via nätet och sedan bestämt träff på riktigt.

Går igenom sidorna MinaNakenBilder och PantieLove efter annonser som liknar henne. Kan tänka mig att många unga tjejer går med på att träffa de mest galna personerna där. Har själv en gång skapat en fejkannons och fick över 80 meddelanden från kåta gubbar i 40-65 års åldern som vill köpa trosor, och annat.

Såg nu den här annonsen där tjejen kallar sig Vilma, med enkel V. Hon har även angivit sin Kik där. Jag skrev till personen i fråga på Kik och där stod det att hon varit medlem på Kik i 21 dagar, men mina meddelanden blir inte Delivered (D). De hamnar som Sent (S), vilket tyder på att mobilen är avstängd, eller att Kik är borttaget hos personen.

Annonsen på PantieLove är färsk och kom ut några dagar sedan. Låter konstigt att man stänger av sin Kik när man vill ha kunder och alla tjejer har ju på sina mobiler i dagens samhälle. Det är verkligen skumt att meddelandena inte kommer fram.

Om någon familjemedlem till Wilma kan verifiera att det är hennes säng så kan man gå vidare därifrån. Det är sällan tjejer använder sitt riktiga namn/efternamn/initialer på sidan. Flesta ändrar namn helt eller som i detta fallet; en bokstav...? Tyvärr ser man inte hårfärg/ansikte på bilden.

Varför tänkte du direkt att det handlar om en tjej som säljer sig?
Citera
2019-11-18, 16:34
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Skulle vara bra om det fanns mer info om vart hon "kan tänkas" uppehålla sig om hon dragit frivilligt? Kvar i Uddevalla? Hemort? Ofta i t.ex Göteborg?
Citera
2019-11-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför tänkte du direkt att det handlar om en tjej som säljer sig?

Säljer trosor - inte sig själv.

Det är mer vanligt än man tror att tjejer, särskilt unha studenter, är med på den sidan. Och det är jäääävligt skumma män där.

Jag försöker åtminstone leta.
Jag tror att det är en äldre man som fört bort henne.
Vilket det brukar vara enligt historik på sånna här case.

En annons som kom ut dagar innan hon försvann, där hon är ca 18 år, och heter Vilma, och där hennes Kik inte får meddelanden nu. Det låter för mig skumt iaf!
Citera
2019-11-18, 16:36
Medlem
InomYtterlighetens avatar
Anledning till att hon inte står skriven i Uddevalla kan vara så enkelt som att hon studerar där och t.ex. hennes föräldrar står för lägenheten. Hon kan också bo inneboende hos någon. Uddevalla har många gymnasiestuderande från hela norra Bohuslän så det är inte konstigt om hon bor där fast inte står skriven där.

Försvann hon den 13-14 kan hon mycket väl ha varit på fest den 13:e och inte kommit hem. Onsdag i Uddevalla är (var iallafall förr) festdag då många åkte hem till mor och far på helgen.
Citera
2019-11-18, 16:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Måtte du ha fel för om det stämmer får jag en magkänsla av grovt brott.

En 17 åring med framtiden för sig försvinner inte bara sådär.

edit: nu även med på msp:

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/wilma/
Senast redigerad av Bluebeast72 2019-11-18 kl. 16:49.
Citera
2019-11-18, 16:54
Medlem
Nu blir jag orolig. På Kik heter hon "Vilma C".
Hennes efternamn börjar ju på A.
Däremot så har hennes syster Emelie lagt ut ett inlägg på facebook om detta, och Emelies efternamn börjar på C.
Har de bytt efternamn?

Har meddelat dem om den annonsen. Jag hoppas verkligen inte att någon 50 årig gubbe bestämt träff med henne där.

Känner dem igen sängen, så får de kontakta polisen direkt, som i sin tur kontaktar PantieLove och ber om att få se IP-adresserna som kollat annonsen de datumen.

Ägaren av både PantieLove ovh MinaNakenBilder heter RS. Hittade det genom gamla "who is"-databaser.
Senast redigerad av Hampost 2019-11-18 kl. 16:59.
Citera
2019-11-18, 16:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på det bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Måtte du ha fel för om det stämmer får jag en magkänsla av grovt brott.

En 17 åring med framtiden för sig försvinner inte bara sådär.

edit: nu även med på msp:

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/wilma/

Får innerligen hoppas att det inte blir ett nytt Lisa Holm fall.

Hoppas att hon återfinns så snabbt som möjligt i livet.
Citera
2019-11-18, 17:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Verkar iaf inte finnas någon WA i rätt ålder skriven i Uddevalla. Närmsta verkar vara en tjej i Lysekil, 5-6 mil från Uddevalla.

Får inte alls Lisa Holm-vibbar. Ser inga likheter överhuvudtaget.

Det kan hända att hon är från Lysekil men går gymnasium i Uddevalla och därför har studentboende där. Det kan alltså vara så att hon inte varit i skolan på några dagar men haft kontakt med sin familj på torsdag och saknats på fredag när hon skulle kommit hem för helgen.
Citera
2019-11-18, 17:01
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Säljer trosor - inte sig själv.

Det är mer vanligt än man tror att tjejer, särskilt unha studenter, är med på den sidan. Och det är jäääävligt skumma män där.

Jag försöker åtminstone leta.
Jag tror att det är en äldre man som fört bort henne.
Vilket det brukar vara enligt historik på sånna här case.

En annons som kom ut dagar innan hon försvann, där hon är ca 18 år, och heter Vilma, och där hennes Kik inte får meddelanden nu. Det låter för mig skumt iaf!

Frågan kvarstår; varför i all världen börjar du direkt som första teori dilla ingående om att sälja trosor? Vad har du alls för belägg för att något sådant skulle vara inblandat?

Erkänn, för att du själv sitter och sniffar på sådana sidor och runkfantiserar ihop galenskaper nu i och med detta försvinnande. Ditt pervo!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in