Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 15:29
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
För det första: andas djupt några gånger. Det går att ifrågasätta svenska normer, det är inte förbjudet.

Ja, så vad är skillnaden mellan sambo med kille vid 17 år och gift med kille vid 17 år? Barnäktenskap är förbjudet men inte barnsamboskap. Jag tycker det är väldigt liten skillnad.

Det är ingen som ens sagt att någon 17 åring är gift i denna tråd. Sluta skriva skit
En 17 åring sambo är inget konstigt.
Citera
2019-11-19, 15:30
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/polisens....loc=Uddevalla

15.26 Den gripne mannen är under eftermiddagen anhållen av åklagare som misstänt för mord.

Skäligen eller på sannolika skäl - det står inget om det. Vi får avvakta.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Kollade nu,, det var sant!
Inatt postade styvmodern Emmeli* Seland*r tre, fyra inlägg om att stoppa ensamkommande utvisningar. Omväxlande med att posta efterlysningen på Wilma. Vidrigt ju att ens ägna sig åt sånt i denna stund.

Så Wilmas mor var, av vad jag har förstått här i tråden, Emot Wilmas umgänge med Ahme*, medans styvmodern verkar Uppmuntrat till umgänge med muslimer ensamkommande ?

Inte undra på allt krig i världen -handen som gungar vaggan,, ni vet

*=e,d

Det lär ju bli spänt i den relationen om det inte redan var det.

Kondoleanser till modern.

Citat:
Ursprungligen postat av Rocca77
Hon bor inte i fosterhem, hon bor med sin kille som är anhållen.
Wilma är en bra och skötsam tjej, inte strulig alls.

Att 2019 ge sig i lag med MENA är synnerligen märkligt, i synnerhet om hon var "bra och skötsam".
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jaha.. Mamman en batikhäxa som vurmar för ensamkommande, och nu drabbades hennes egna dotter av denna galenskap. Tragisk historia. Må hon vila i frid stackarn.
Styvmamma.

Tycker synd om biologiska mamman som enligt någon i tråden var emot förhållandet?
Citera
2019-11-19, 15:31
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Uppenbarligen var det nån annan som bott där och som hittats (som varit försvunnen). Det är så här trådsanningar skapas.

Aha... Men jag vågar mig på ytterligare en undran (från höften), hur länge bodde de tillsammans, och hur möttes dom ? Kan plastmammans iver för ensamkommande spelat en roll, även om jag sett att MGM påstås ha växt upp på orten, och då sannolikt kommit till sverige innan vågen av dessa ?
Senast redigerad av konstit 2019-11-19 kl. 15:33.
Citera
Medlem
Lite ny info jag inte sett postats tidigare

Citat:
En granne i en av portarna bredvid den misstänkte mannens, berättar om en iakttagelse som hon gjorde under torsdagen förra veckan.

– Det var en polisbil här som körde förbi sakta flera gånger, med blåljus på.

Citat:
Enligt Aftonbladet har flera fynd – utöver skorna – gjorts i terrängen. Det är ännu oklart om sakerna tillhör Wilma. – Det var bland annat ett par glasögon av liknande modell som hon har, säger Daniel Brodin, verksamhetschef på FIKK, till tidningen.

https://www.expressen.se/gt/wilma-an...17-forsvunnen/
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det är inte med avsikt om jag sprider villfarelser... HBV och Athenagården är nämnd ett otal gånger i tråden. Att hon de facto bott med MGM motsäger inte det påståendet, men jag är inte säker på något alls, liksom de flesta andra här inne.
Det fanns en annan efterlysning på en helt annan flicka som bodde på hem och det har blandats ihop
Så wilma bodde inte på athena
Citera
Medlem
Snart får vi läsa om att kropp blivit funnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://polisen.se/aktuellt/polisens....loc=Uddevalla

15.26 Den gripne mannen är under eftermiddagen anhållen av åklagare som misstänt för mord.
Citera
2019-11-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Kollade nu,, det var sant!
Inatt postade styvmodern Emmeli* Seland*r tre, fyra inlägg om att stoppa ensamkommande utvisningar. Omväxlande med att posta efterlysningen på Wilma. Vidrigt ju att ens ägna sig åt sånt i denna stund.

Så Wilmas mor var, av vad jag har förstått här i tråden, Emot Wilmas umgänge med Ahme*, medans styvmodern verkar Uppmuntrat till umgänge med muslimer ensamkommande ?

Inte undra på allt krig i världen -handen som gungar vaggan,, ni vet

*=e,d

Jösses. Undra om Styvmodern kanske kommer se detta som en chans att skapa en egen 5i12 rörelse där hon kan försöka få fler unga tjejer i Sverige att ta hit fler som MGM.
Citera
2019-11-19, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Han är givetvis helt galen , diagnos ja visst.
Men att BO blir drabbad beror sannolikt på utstyrseln.
Att ha den typen av utseende och beteende är i sig en riskfaktor, det är det jag menar.
De råkar oftare ut för dårar än så kallade vanliga flickor.

Dina inlägg är nåt av det mest korkade inlägg jag läst.
Utseendemässigt är det ingen skillnad på henne eller nån annan flicka.
Skärp dej för fan, du kan inte mena allvar.
Citera
2019-11-19, 15:33
Medlem
Haloumis avatar
Polisens teori är att hon mördades för fem dagar sedan.

Samtidigt läser jag en granne säger att en polisbil körde sakta förbi pojkvännens lägenhet med sirenerna påslagna, i torsdags. Har någon ringt polisen i torsdags på grund av väsen?? En teori.

Dom har ju helt klart något att gå på, då fem dagar sedan är en specifik tidpunkt att kunna knyta mordet till.
Citera
2019-11-19, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Husis är pågående tror dom hittar något som dom kan ta med i förhör
Lika bra för honom att tala om var han gömt henne.

Ja, ett erkännande gör ju allt så mycket enklare.
Men, vi får se hur just denna filuren agerar.

OBS. Han kanske inte har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in