2019-11-18, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte vad jag skall tro men det hon kan även fallit offer för en av henne helt okänd person.

Detta skrivs på Rescue Uddevalla.

Kanske inte hör samman med W men kan ju göra det

https://www.facebook.com/RescuePhoto...c_location=ufi

Tyvärr får vi nog uppleva ett nytt Lisa H fall.
Citera
2019-11-18, 23:01
Medlem
Hur är det med sociala medier? Inte facebook då utan andra, där man inte nödvändigtvis är registrerad med hela sitt namn. Nära vänner har säkert koll på en del av det, kanske instagram eller snapchat eller vad det kan vara. Men kan ju ha andra konton, som eventuellt går att hitta profilen till, genom att känna igen hennes bilder eller andra ledtrådar. Värt att kolla igenom ifall att.
Citera
2019-11-18, 23:13
Medlem
Visst kan man i tråden spekulera i det värsta, men anhöriga bör ju inte ge upp hoppet än. Har hänt många gånger förut att ungdomar drar iväg en helg utan att berätta för alla var dom är. Och så kanske det var/togs ledigt måndag, så helgen fick bli en extra dag. Hon kan mycket väl dyka upp till t ex skolan imorgon förmiddag och inte ha en aning om uppståndelsen.
Citera
2019-11-18, 23:27
Medlem
1. Varför väntar föräldrarna med att anmäla henne försvunnen? Om ens barn är borta och det inte hänt förr borde man inte anmäla det på en gång? Trodde pappan att hon var hoss mamman, och mamman trodde hon var hoss pappan? Kan något glapp i kommunikationen uppstått?

2. Att telefonen är helt avstängd bekymrar mig.

3. Om man är 17 år så är man lite naiv och kanske litar på okända människor. Man har inte risk tänkandet. Det är inte omöjligt att hon stämt träff med någon och det har gått helt fel.

4. Ett alternativ är att hon blivit angripen av för henne en okänd person. En ung kvinna är inte mycket till motstånd. Jag befarar dock att så kan fallet vara. Västra Sverige eller hela Sverige känns så osäkert, får obehags vibbar. Nej, hoppas att dom hittar henne välbehållen men känns bara inte bra helt enkelt.

5. Som någon annan skrivit så kanske hon är hos en kille. Men då borde man ju direkt veta vart man letar eller skriva ut det. Typ misstänkt människorov.
Citera
2019-11-18, 23:32
Medlem
Theforeigners avatar
Hittade två Facebook profiler på Wilma, en nyare och en från 2016:

Wilma Andersson Nouvelle
https://www.facebook.com/wilma.andersson.7777

Wilma Nouvelle
https://www.facebook.com/wilma.nouvelle

Wilma har Instagram på båda namn men båda profiler är privata.
Senast redigerad av Theforeigner 2019-11-18 kl. 23:37.
Citera
2019-11-18, 23:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade två Facebook profiler på Wilma, en nyare och en från 2016:

Wilma Andersson Nouvelle
https://www.facebook.com/wilma.andersson.7777

Wilma Nouvelle
https://www.facebook.com/wilma.nouvelle

Wilma har Instagram på båda namn men båda profiler är privata.
Stilla fundering vad sjutton kör hon med 2st efternamn för???
Nouvelle låter franskt ngn som vet vars hennes pappa är från, Tittar man på hennes äldre FB konto finns där en tjej med samma efternamn tydligen bor den personen i Italien om nu inte det är fake…...
Citera
2019-11-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lite trögt i denna tråden.
Ingen som vill berätta nåt om henne eller hennes anhöriga.
Vanligtvis brukar åtminstone nån/några känna till personen och berätta lite.
Här är det knäpptyst.

Vad spelar det för roll i dagsläget?
Huvudsaken är väl att hon hittas
Citera
2019-11-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Stilla fundering vad sjutton kör hon med 2st efternamn för???
Nouvelle låter franskt ngn som vet vars hennes pappa är från, Tittar man på hennes äldre FB konto finns där en tjej med samma efternamn tydligen bor den personen i Italien om nu inte det är fake…...
Det betyder ny och är inget efternamn.
Citera
2019-11-19, 01:15
Medlem
Kan hon ha planerat att ta sig från Uddevalla, från runt sökplatsen Valkesborg till bostaden i Lysekil?
Enligt Eniro 33 min bilväg plus 10 min med färja. Kan varit dåliga bussförbindelser vid tidpunkten för försvinnandet? Försökt ta sig dit på annat sätt, då hon inte kan ha haft körkort med tanke på åldern. Liftat låter väl långsökt. Åkt med någon hon litat på som haft dåliga avsikter, som därför inte hör av sig trots efterlysning? Färjan lär väl ha någon kameraövervakning, även bussar. Kan ha åkt delar av sträckan med buss men sedan försökt lösa resten på annat sätt. Uddevalla är ju ganska stort med ut mot bostaden i Lysekil blir det mer och mer glesbebyggt = sämre förbindelser sannolikt.

Enligt någon på fb hade det synts någon gående längs bilvägen i riktning mot bron (Uddevallabron?), oklart samband men om det var hon kan man spekulera i om detta verkar rimligt med tanke på färdvägen Valkesborg - Lysekil.
Citera
2019-11-19, 01:32
Medlem
Vi har gemensamma vänner jag och Wilma men deras åsikt är att ”man kanske borde avvakta, det kan vara jobbigt för henne om man letar efter henne” , då hon tydligen verkar må dåligt, men jag anser att om någon är försvunnen, så måste personen ifråga hittas till varje pris.
Citera
2019-11-19, 01:37
Medlem
En kille, 22 år, som skrivit "Jätte fina" med ett hjärta på hennes facebook-bild med det lilla barnet, där hon svarat på hans kommentar med "du älskling" verkar bo precis vid sökområdet Valkesholm.

Kan han vara en hemlig kille som hon hamnat hos, frivilligt eller ofrivilligt? Hoppas det kollas upp iallafall, även om det bara är en chansning.
Citera
2019-11-19, 02:42
Medlem
En fågel viska i mitt öra att dom (Polisen) vid ca 01.00-01.30 tiden i natt (19/11) har spärrat av ett ganska stort område uppe ovanför dynamitbacken. Vad dom hittat eller sett har jag ingen aning om.
Senast redigerad av tokigatanten91 2019-11-19 kl. 02:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in