Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Hon är ju anhörig till henne. "Mina barns storasyster". Anhöriga kan ha annan info än AB.
Så kan det vara. Fan, om skorna är hittade så är det illavarslande.
Citera
2019-11-19, 09:33
Medlem
Men det är ändå avspärrat så att fynden är intressanta är ju säkert. Har varit och sökt efter folk själv och det är inte så att det spärras av område så fort något som tillhör människosläktet hittas.
De bör ju misstänka att det är fynd som tillhör Wilma.
Citera
2019-11-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Hon är ju anhörig till henne. "Mina barns storasyster". Anhöriga kan ha annan info än AB.

Polisen lär ju visa anhöriga skorna, för att se om de känns igen. Uttalandet i AB kan ha skett före anhöriga fått se skorna.

Givetvis, men varför då hänvisa till AB. Och går hon då som anhörig ut med information som polisen inte släppt? Låter långsökt men iofs inte omöjligt i detta uppmärksamhetstörstande samhälle.
Citera
2019-11-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Är det borta vid torp FIKK har sökt??

FIKK har sökt längs Bäveån bland annat
Citera
2019-11-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Givetvis, men varför då hänvisa till AB. Och går hon då som anhörig ut med information som polisen inte släppt? Låter långsökt men iofs inte omöjligt i detta uppmärksamhetstörstande samhälle.

Någon frågar henne under ett inlägg
" hur gick det med det sökandet de hade igår? Fann de något?"

Hon hänvisar då till AB och skriver sedan att hennes skor är upphittade.
Citera
2019-11-19, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
aj aj aj, då är hon nog tyvärr bragd om livet flickan.

Ja, tyvärr så är det nog så.
Jäkligt synd.
Vi får se när/om polisen gör en ny "rubricering" på detta fall.
Dom brukar höja rubriceringen för att få tillgång till fler resurser.
Citera
2019-11-19, 09:39
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men det är ändå avspärrat så att fynden är intressanta är ju säkert. Har varit och sökt efter folk själv och det är inte så att det spärras av område så fort något som tillhör människosläktet hittas.
De bör ju misstänka att det är fynd som tillhör Wilma.

Ja, jag grunnar lite på formuleringen i AB:

”Enligt Sten-Rune Timmersjö, chef för grova brott, kommer tekniker att arbeta inom det avspärrade området under tisdagsmorgonen.

– Man ringde och väckte mig i natt och berättade att man gjort fynd på en plats i Uddevalla. Jag beslutade att det skulle spärras av och att inget skulle röras förrän tekniker kommit dit, säger Timmersjö.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...efter-wilma-17

Knappast ett agerande som stämmer med att man hittat tex random herrskor i strl 43 va... Säkert är det så att det de har funnit mycket väl skulle kunna kopplas ihop med den försvunna.
Citera
2019-11-19, 09:40
Medlem
Har det framkommit hur tjejen mått på sistone? Vilken kontakt har hon haft med familjen? Pojkvän?
Citera
2019-11-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Skulle någon kunna skicka en länk/screen på hur området ser ut där dom har spärrat av?
Hoppas detta funkar! aldrig gjort tidigare.

Fyndplatsen har jag ringat in, de finns två svarta byggnader på bilden till vänster, där är bågskytteklubben.
https://minfil.com/h9Nfh9Bdne/Fyndplats_jpg
Citera
2019-11-19, 09:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, tyvärr så är det nog så.
Jäkligt synd.
Vi får se när/om polisen gör en ny "rubricering" på detta fall.
Dom brukar höja rubriceringen för att få tillgång till fler resurser.
Nu är jag inte så insatt i självmord men svårt o tro man tar av skorna innan?

Så detta lutar tyvärr mot mord.
Citera
Avstängd
Wilma kommer att bli den nya Elin Krantz.
En martyr för det svenskfientliga övervåldet mot svenskarna, låt oss nu se vilken etnicitet MGM har. Jag sätter mina pesetas på en anabola-afghan som bor i krokarna runt Uddevalla.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Aftonbladet skriver att det redan gått flera dagar innan man anmälde henne som försvunnen. Syrran skriver på FB att det inte är likt Wilma att vara borta. Det här tycker jag är jäkligt märkligt! Som förälder väntar man ju inte med att anmäla särskilt länge, absolut inte om det är så att dottern inte brukar försvinna eller hålla sig borta. Så, här ligger en fisk begraven någonstans.

OM det är så att hon bodde på Athenagården, som ligger ganska nära fyndplatsen av skor mm, så kanske hon inte hade "varje dag kontakt" med sina föräldrar.
Dom kanske hördes av lite då och då.

Men i såna fall så borde väl personal från Athenagården anmält hennes försvinnande.

Håller med - Nåt är lite lurt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in