Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-14, 06:16
Medlem
Fick hem en faktura från djursjukhuset om en katt som blivit avlivad.

Jag har aldrig ägt några djur, jag lever på socialbidrag så är redan knepigt med min ekonomi så att ens skaffa djur är för mig inte aktuellt.

Jag vet inte hur fan det har gått till, men någon har uppgett mitt namn och adress, vet inte vem det är men antar att den personen lever ett lyckligt liv nu när hen inte behöver betala sina veterinärkostnader.

Det var ingen liten summa heller, 4678 kronor kostade det. Stod att det var kistor och grejer inräknat i skiten.

Jag får 3900 kronor att leva på i månaden, jag kan inte betala det och inte heller ta lån.

Kollar dom inte legitimation? Jag tycker det är för jävla konstigt att det här ens har gått igenom.

Hur ska jag gå till väga? Hur ska jag bevisa att det inte är jag?

Jag har varit med om så mycket skit den sista tiden, varit hemlös, blivit dumpad och mist mina morföräldrar. Detta gör mig så oveskrivligt ledsen och förtvivlad, ska kronofogden komma och knacka på min dörr för att jag inte har råd att betala någonting jag inte ens gjort eller något?

Hjälp mig...
Citera
2015-10-14, 06:22
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Ta det lugnt. Ring upp sjukhuset. Klart att du inte ska betala något som inte är ditt.
Citera
2015-10-14, 06:24
Medlem
Evaristos avatar
Det är inte du som behöver bevisa att du inte är skyldig dem pengar, det är de som ska bevisa att du är det. Hör av dig till dem omgående. Skicka en kopia till dem där du skriver att det inte är du som köpt avlivningen.

Det ordnar sig bara du kontaktar dem.
Citera
2015-10-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paragrafryttarn
Ta det lugnt. Ring upp sjukhuset. Klart att du inte ska betala något som inte är ditt.

Är det verkligen så enkelt?...
Citera
2015-10-14, 06:28
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Är det verkligen så enkelt?...

Dom kan såklart hävda att du vist var där och avlivade din katt samt köpte en massa olika saker och då blir det kanske lite svårare
Citera
2015-10-14, 07:58
Medlem
Det är ju inte nått bluff o båg företag, det är ett djursjukhus ... Ring o snacka med dom så ska du se att dom klickat i en siffra fel bara i pers nr !
Citera
2015-10-14, 09:25
Medlem
enmaestros avatar
Ring dom och lös det.

Känner du någon som kan tänkas ha använt dina uppgifter? (ett surt ex, nån ovän osv)
Fortsätter dom bråka, polisanmäl.
Citera
2015-10-14, 09:41
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Fick hem en faktura från djursjukhuset om en katt som blivit avlivad.

Jag har aldrig ägt några djur, jag lever på socialbidrag så är redan knepigt med min ekonomi så att ens skaffa djur är för mig inte aktuellt.

Jag vet inte hur fan det har gått till, men någon har uppgett mitt namn och adress, vet inte vem det är men antar att den personen lever ett lyckligt liv nu när hen inte behöver betala sina veterinärkostnader.

Det var ingen liten summa heller, 4678 kronor kostade det. Stod att det var kistor och grejer inräknat i skiten.

Jag får 3900 kronor att leva på i månaden, jag kan inte betala det och inte heller ta lån.

Kollar dom inte legitimation? Jag tycker det är för jävla konstigt att det här ens har gått igenom.

Hur ska jag gå till väga? Hur ska jag bevisa att det inte är jag?

Jag har varit med om så mycket skit den sista tiden, varit hemlös, blivit dumpad och mist mina morföräldrar. Detta gör mig så oveskrivligt ledsen och förtvivlad, ska kronofogden komma och knacka på min dörr för att jag inte har råd att betala någonting jag inte ens gjort eller något?

Hjälp mig...

Du ska skriva på fakturan

BESTRIDER.

Sedan skicka tillbaka den.

Utöver det är det bra om du ringer dem och berättar vad som hänt.
Citera
2015-10-14, 11:38
Medlem
Vilket djursjukhus gäller det?
Citera
2015-10-14, 11:54
Medlem
zorzes avatar
Idag måste man ha livrem och hängslen då man ska bestrida en faktura.

Börja med att ringa dem.Bestrid och be även om aktuell mailadress , be dem konfirmera att ni rett ut felaktigheten via mail.

Kolla aktuell mailadress och bestrid fakturan den vägen också, hänvisa till dagens samtal.

Vill du dessutom skicka tillbaka fakturan fysiskt, ta kopia eller fota/filma allt. Så att de inte i efterhand kan neka till att de fått tillbaka den.
Citera
2019-11-19, 16:54
Medlem
Fredde104s avatar
Lånar tråden...

Jag har fått en faktura från min hyresvärd där de påstår att jag ska betala för gräsklippning, hel säsong. Kruxet är att jag har varit arbetslös (och hemma varje dag 7-16) under hela perioden och det har inte blivit klippt en enda gång, trots min bokning. Nu hävdar de att de visst har varit här och skött underhållet och jag måste ha missat dom. I själva verket fick jag köra 3 mil enkel resa och låna redskap av föräldrarna för att sköta om tomten, något som i arbetslösheten har svidit ordentligt. Vad kan jag göra? Jag har inte råd med räkningen och jag tänker verkligen inte betala den.
Citera
2019-11-19, 17:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredde104
Lånar tråden...

Jag har fått en faktura från min hyresvärd där de påstår att jag ska betala för gräsklippning, hel säsong. Kruxet är att jag har varit arbetslös (och hemma varje dag 7-16) under hela perioden och det har inte blivit klippt en enda gång, trots min bokning. Nu hävdar de att de visst har varit här och skött underhållet och jag måste ha missat dom. I själva verket fick jag köra 3 mil enkel resa och låna redskap av föräldrarna för att sköta om tomten, något som i arbetslösheten har svidit ordentligt. Vad kan jag göra? Jag har inte råd med räkningen och jag tänker verkligen inte betala den.
Lite förvirrande, vem skall sköta gräsklippningen och hur sker betalningen för det enligt hyreskontraktet?
Du skriver att du sköter tomten ingår inte gräsklippningen i den skötseln?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in