Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 20:29
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Absolut, information mottages tacksamt. Dock har vissa saker framkommit vid vissa tidpunkter som lett till vissa saker och det bör vi inte bortse ifrån, alldeles oavsett var de utrikesfödda kan tänka sig att dumpa en kropp. MGM har bott här i en hel del år verkar det ändå...

Så är det, och jag bortser inte ens från UFOn, även om det inte är på min topp-1000-lista.
De har förhoppningsvis något på tassarna som gör att de traskar runt i Ljungskile, men det finns inget i "mord-utfört-av-utlandsfödd-på-svensk-tjej-i-Uddevalla" som drar mina tankar till Ljungskile, ens med kännedom.
Så jag antar att polisen fått information (eller desinformation) som pekar dit.
Citera
2019-11-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
du kan väl fortfarande skriva?

Försöker hänga med i olika medier om nya uppdateringar
Citera
2019-11-19, 20:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Att de tagit killen och söker som de gör tyder väl på att de vet något.
De misstänker något tror jag, veta går ju inte förens hela puzzlet finns på bordet
Citera
2019-11-19, 20:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Så är det ju absolut. Men i MA fallet så fanns motiv, karaktärsvittnen och andra tecken som pekade mot honom.

Men i detta fall så är det bara en tidsfråga till när den stackars flickan hittas och pojkvännen anhålls. Han kunde nog inte släppa att hon ville göra slut med en looser.
Blir intressant att följa denna utveckling och även den samhälleliga debatten om det grova våldet och dess etniska kopplingar.
Märk väl att vi är i inledning av utredningen så motiv kommer säkert
Citera
2019-11-19, 20:31
Medlem
Lauderdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottenlbn
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kris...en_i_Kurdistan

Och vad säger dig att de är kristna kurder? Om det wiki skriver stämmer så är de så pass få att de inte ens finns i sverige. MEN hederskulturen är allmänt grövre bland araber(muslimer) och kurder. Det är fakta.
Citera
2019-11-19, 20:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/gt/krim/fam...r-svartsjuk-1/
En man, flickans pojkvän, är anhållen misstänkt för mord.
Hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.

Tillägg: [i]Flera klasskamrater från gymnasiet ger bilden av en lugn och trevlig kille, men en barndomskompis berättar att han såg den bilden försvinna efter gymnasiet.
Han har alltid varit extremt svartsjuk.[/I]
Där är nog motivet.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, polisen får inte en husrannsakansorder av åklagaren bara för ett försvinnande. Men nu, när de ändrat rubriceringen, vilket en tidning skrev om ger det möjlighet bl.a det. Så bakom flötet får stå för dig.

Du har tittat för mycket på amerikansk film. I Sverige behövs det inte någon "husransakansorder" från en åklagare.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Men i och med att det starka indikationer på ett område i Ljungskile så tror jag att kroppen hittas inom kort.

Det finns en anledning till att Polisen letar där de gör nu. Jag tror att kroppen hittas inom kort. Tyvärr, på både gott och ont.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/gt/krim/fam...r-svartsjuk-1/
En man, flickans pojkvän, är anhållen misstänkt för mord.
Hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.

Tillägg: [i]Flera klasskamrater från gymnasiet ger bilden av en lugn och trevlig kille, men en barndomskompis berättar att han såg den bilden försvinna efter gymnasiet.
Han har alltid varit extremt svartsjuk.[/I]

Vilken ”naiv” pappa... Svartsjuka kan vara orsaken. En förändrad personlighet..
Citera
2019-11-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Mycket möjligt faktiskt, många svenska äldre kvinnor som gillar afghankuk. I Kil så var det en kvinna som mördades av sin unga afghan och arbogakvinnan Johanna Möller älskade Afghankuk med och använde de till mycket mer än knulla med.

Ja, det är ett mycket märkligt beteende att hon postar en massa inlägg angående stoppa afghan-utvisningar samtidigt som hennes styvdotter är försvunnen. Man blir dock inte förvånad. Det går inte att utesluta att hon på något sätt har ett finger med i spelet. Polisen bör undersöka detta. Hon är definitivt inte mentalt stabil precis som merparten av de afghan-dyrkande batikhäxorna i #jagstårinteut.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-11-19 kl. 20:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Vad är det för dysfunktionella jävla människor.

Hur fan kan en 17-åring inte ha setts till sedan torsdag men anmäls försvunnen först på söndagen??

I nio fall av tio drabbar detta bare WT på ett eller annat sätt.

En normalt fungerande familj hade reagerat mycket tidigare.

Ja, detta har jag undrat över hela tiden.

De får ingen kontakt med henne, och hon är inaktiv på sociala medier medan pojkvännen är aktiv på sociala medier. De åker dit och han öppnar inte!?!?

Jag hade gått i taket direkt! Tjejen är 17 år!
Citera
Medlem
Får la se vad GW säger kl 21, han är väl inne på samma spår om MGM och att hon ligger i ett skogsparti eller en sjö osv osv.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Nu är det rätt ovanligt att mördaren styckar sitt offer, så statistiken säger någonting annat. Senaste styckmordet var väl Jonna H sommaren -15 typ om jag har rätt

Inte alls särskilt ovanligt om ett mord begås i en bostad och man är helt ensam att hantera kroppen, en död människa blir väldigt tung och otymplig att bära själv, om man inte har en stor väska ex vis.
Du får nog läsa på lite om styckmord, det har hänt betydligt fler ggr efter år-15

Självklart hoppas jag så inte är fallet och även att hon är oskadd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in