Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 20:33
Medlem
Titianas avatar
skäligen anhållen för mord
vet inte om detta var nytt men han var väl bara gripen tidigare?
Citera
2019-11-19, 20:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/gt/krim/fam...r-svartsjuk-1/
En man, flickans pojkvän, är anhållen misstänkt för mord.
Hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat.

Tillägg: [i]Flera klasskamrater från gymnasiet ger bilden av en lugn och trevlig kille, men en barndomskompis berättar att han såg den bilden försvinna efter gymnasiet.
Han har alltid varit extremt svartsjuk.[/I]

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Där är nog motivet.

Konstigt att hon fick ha många andra manliga utländska vänner på Facebook då. Om det nu stämmer att hon hade det.
Citera
2019-11-19, 20:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du har tittat för mycket på amerikansk film. I Sverige behövs det inte någon "husransakansorder" från en åklagare.
En undersökning som görs för att söka efter föremål som kan ha betydelse som bevis, eller för att söka efter någon som ska gripas, anhållas eller häktas. Beslut om husrannsakan fattas av förundersökningsledaren, dvs. av åklagare eller av polis, eller av domstolen.
Sluta tjata nu. Jag vet vad jag pratar om.
Citera
2019-11-19, 20:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Inte alls särskilt ovanligt om ett mord begås i en bostad och man är helt ensam att hantera kroppen, en död människa blir väldigt tung och otymplig att bära själv, om man inte har en stor väska ex vis.
Du får nog läsa på lite om styckmord, det har hänt betydligt fler ggr efter år-15

Självklart hoppas jag så inte är fallet och även att hon är oskadd..
Kan ha missat något fall, vilka fler har du efter Jonna H?
Citera
2019-11-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du har tittat för mycket på amerikansk film. I Sverige behövs det inte någon "husransakansorder" från en åklagare.
Åklagare eller förundersökningsledaren.

"Beslut om husrannsakan fattas av åklagaren/tullåklagaren, förundersökningsledare inom polisen/tullen eller av enskild polisman/tulltjänsteman om det är akut (fara i dröjsmål). En vanlig missuppfattning är att polisen måste ha ett skrivet dokument att visa upp; så är inte fallet. "

https://sv.wikipedia.org/wiki/Husrannsakan
Citera
2019-11-19, 20:38
Medlem
https://www.babysits.se/barnvakt/uddevalla/1272317/
Citera
2019-11-19, 20:39
Medlem
kaktjuvens avatar
Skulle vilja veta hur pojkvännen rörde sig dagen efter hennes försvinnande. Dvs den 13/14.
Var han i skolan/arbetet som vanligt eller hemma med dåligt samvete?
Mobilpejling? Lera på skorna?
Sms/telefon kontakt med flickvännen osv osv..

Tragiskt att våldet sjunker i åldrarna och tyvärr har verkligheten blivit rätt så bisarr nuförtiden.
Citera
2019-11-19, 20:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Märk väl att vi är i inledning av utredningen så motiv kommer säkert

Just precis.

Eftersom jag vet av erfarenhet att många som läser inte har koll på det här så är det värt att påminna om att det inte krävs särskilt omfattande bevisning för att anhålla en person och delge honom misstanke. Det är nästan så att det i ett fall som det här kan räcka med att ett misstänkt offer som är kvinna är försvunnen, att personen som anhålls har eller har haft en kärleksrelation med henne och att det finns åtminstone hyfsat troliga indikationer på att han varit våldsam och/eller hotfull mot henne vid tidigare tillfällen.

Alltså är alla slutsatser om att polisen vet ditten eller datten eller gjort fynd som på något vis kopplar honom till misstänkt brott mycket svaga. Vi kan egentligen inte veta något i nuläget om vad polisen vet i detalj.
Citera
Medlem
Det kommer fram mer och mer skit om pojkvännen... sjukligt svartsjuk och han hade sagt att dom hade tjafsat till sin pappa

Från Expressen

"Flickans pojkvän är anhållen misstänkt för mord – hans pappa kan inte tro att sonen är skyldig:

– Han sa att de hade tjafsat."

Känns mer och mer som hon är död och att han har dödat henne, bara en tidsfråga innan hon hittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, detta har jag undrat över hela tiden.

De får ingen kontakt med henne, och hon är inaktiv på sociala medier medan pojkvännen är aktiv på sociala medier. De åker dit och han öppnar inte!?!?

Jag hade gått i taket direkt! Tjejen är 17 år!

Är väl bara en full dag de inte hade kontakt med henne? Fredagen. Anmäldes det inte på lördagen? Är inte så märkligt. De hörs på torsdagen, hör inget på fredagen och börjar bli lite misstänksamma men hon är 17 så de avvaktar, på lördagen blir de oroliga.

I en perfekt värld hörs man varje dag, men fanns det ingen anledning för föräldrarna att bli oroliga på en gång ser jag inte vad de kunnat göra mer.
Citera
2019-11-19, 20:41
Medlem
Pojkvännen har nog berättat var han gömde wilma
Citera
2019-11-19, 20:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Just precis.

Eftersom jag vet av erfarenhet att många som läser inte har koll på det här så är det värt att påminna om att det inte krävs särskilt omfattande bevisning för att anhålla en person och delge honom misstanke. Det är nästan så att det i ett fall som det här kan räcka med att ett misstänkt offer som är kvinna är försvunnen, att personen som anhålls har eller har haft en kärleksrelation med henne och att det finns åtminstone hyfsat troliga indikationer på att han varit våldsam och/eller hotfull mot henne vid tidigare tillfällen.

Alltså är alla slutsatser om att polisen vet ditten eller datten eller gjort fynd som på något vis kopplar honom till misstänkt brott mycket svaga. Vi kan egentligen inte veta något i nuläget om vad polisen vet i detalj.
Bra inlägg, det är precis som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in