Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfettet
Ett välkänt faktum. Dricka mycket öl = full sprutt i mage och tarmar, för mig iaf.
Ja, det är faktiskt inte helt ovanligt att jag blir väldigt lös i magen dagen efter också. Fast det räknar jag i och för sig inte på minuskontot eftersom det är skönt att bajsa och bra för kroppen att tömma sig ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfettet
Nästan så man funderar på att lägga ner skiten.
Eller dricka varje dag så att det blir ett konstant fenomen istället för en återkommande problematik?
Citat:
Ursprungligen postat av
XX-Ambar
Jag har ölat flitigt sedan 20 års åldern, idag är jag över 40 och har gått över till att dricka mycket rödvin. Dricker över två stycken 3 liters bagnbox i veckan, men när man är ute på krogen är det alltid öl som gäller. Det ser ju trots allt jävligt bögigt ut att pimpla ur ett vinglas. Av vinet så slipper man dock fjärta sönder kalsongerna, bara ett tips.
Rödvin dricker jag också med förtjusning. Men det blir lite enahanda att bara dricka vin, tycker jag. Vilket är märkligt eftersom jag inte alls känner samma "smakmättnad" när jag dricker tre liter öl som när jag dricker en och en halv liter vin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Hur är er kost i övrigt? Tycker jag oftast käkar ganska varierat och en hel del fiber men vette fan om det gör nån skillnad.
Jag äter bra. Jag tycker om att laga mat så jag gör ofta rejäla grytor, köttpajer, köttfärsbiffar och sånt direkt från grunden. Det är inte mycket halvfabrikat i min kost. Däremot äter jag som sagt inte bröd. Jag antar att jag äter för lite fibrer och jag antar att jag rör på mig alldeles för lite för att magen ska må helt prima men sen får jag ju som sagt ränndreta av ölen så det löser sig ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Campion
Men är det ett problem? Är det inte kul när det vrålar ur röven?
Problem och problem... Det väcker frågor eftersom det kommit ganska plötsligt under de senaste åren. Men jo, det är naturligtvis riktigt roligt att släppa höga smattrande brakare som luktar självdöd grävling.
Och jag verkar ju dessutom inte vara ensam om att uppleva fenomenet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt-Syd
Kan det vara så att du är Glutenintolerant? Testa en glutenfri-öl och se om din mage mår bättre.
Jo, har funderat på det. Jag har dessutom en tes om att vi västerlänningar äter alldeles åt helvete för mycket gluten genom vår stabbiga kosthållning som till stor del består av bröd, pasta och öl. Att då vissa blir intoleranta med åren är säkert inte otänkbart.