Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 15:47
Moderator
Tystnads avatar
Det är kolsyran garanterat ...
Citera
2019-11-22, 15:52
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet
Ett välkänt faktum. Dricka mycket öl = full sprutt i mage och tarmar, för mig iaf.
Ja, det är faktiskt inte helt ovanligt att jag blir väldigt lös i magen dagen efter också. Fast det räknar jag i och för sig inte på minuskontot eftersom det är skönt att bajsa och bra för kroppen att tömma sig ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet
Nästan så man funderar på att lägga ner skiten.
Eller dricka varje dag så att det blir ett konstant fenomen istället för en återkommande problematik?

Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag har ölat flitigt sedan 20 års åldern, idag är jag över 40 och har gått över till att dricka mycket rödvin. Dricker över två stycken 3 liters bagnbox i veckan, men när man är ute på krogen är det alltid öl som gäller. Det ser ju trots allt jävligt bögigt ut att pimpla ur ett vinglas. Av vinet så slipper man dock fjärta sönder kalsongerna, bara ett tips.
Rödvin dricker jag också med förtjusning. Men det blir lite enahanda att bara dricka vin, tycker jag. Vilket är märkligt eftersom jag inte alls känner samma "smakmättnad" när jag dricker tre liter öl som när jag dricker en och en halv liter vin.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Hur är er kost i övrigt? Tycker jag oftast käkar ganska varierat och en hel del fiber men vette fan om det gör nån skillnad.
Jag äter bra. Jag tycker om att laga mat så jag gör ofta rejäla grytor, köttpajer, köttfärsbiffar och sånt direkt från grunden. Det är inte mycket halvfabrikat i min kost. Däremot äter jag som sagt inte bröd. Jag antar att jag äter för lite fibrer och jag antar att jag rör på mig alldeles för lite för att magen ska må helt prima men sen får jag ju som sagt ränndreta av ölen så det löser sig ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Men är det ett problem? Är det inte kul när det vrålar ur röven?
Problem och problem... Det väcker frågor eftersom det kommit ganska plötsligt under de senaste åren. Men jo, det är naturligtvis riktigt roligt att släppa höga smattrande brakare som luktar självdöd grävling.

Och jag verkar ju dessutom inte vara ensam om att uppleva fenomenet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Syd
Kan det vara så att du är Glutenintolerant? Testa en glutenfri-öl och se om din mage mår bättre.
Jo, har funderat på det. Jag har dessutom en tes om att vi västerlänningar äter alldeles åt helvete för mycket gluten genom vår stabbiga kosthållning som till stor del består av bröd, pasta och öl. Att då vissa blir intoleranta med åren är säkert inte otänkbart.
Citera
2019-11-22, 15:57
Medlem
Socker = öl = dåligt för magen = pruttar.
Citera
2019-11-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag har ölat flitigt sedan 20 års åldern, idag är jag över 40 och har gått över till att dricka mycket rödvin. Dricker över två stycken 3 liters bagnbox i veckan, men när man är ute på krogen är det alltid öl som gäller. Det ser ju trots allt jävligt bögigt ut att pimpla ur ett vinglas. Av vinet så slipper man dock fjärta sönder kalsongerna, bara ett tips.

1 liter vin om dagen? mår du bra?
Citera
2019-11-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Men är det ett problem? Är det inte kul när det vrålar ur röven?

Jo, det tycker jag iallafall. Min tjej tycker kanske inte samma, men tror hon (för det emsta) slutat bry sig.

Jag dricker mycket öl och har så mycket gaser att jag nog skulle kunna tjäna pengar på det.
Överväger att skippa ölen ett tag som experiment.
Citera
2019-11-22, 18:23
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Känner igen det där, dock är mitt problem att det kan smattra något förjävligt på dansgolvet efter flertalet goda öl. Detta i kombination med en passande doft har gjort att det är bäst att "dansa vidare" sådär oskyldigt efter okontrollerade utsläpp. Flertalet gånger har folk reagerat på doften, vilket är extra kul då det redan brukar lukta ganska illa på ett dassgolv... Oj förlåt, dansgolv
Citera
2019-11-22, 19:11
Medlem
Kommer ihåg en skämtteckning i Blandaren(studenttidning). Teckning med tjock ölgubbe som hade en pratbubbla i arslet där det stod "PRIPPS". Reklam som satte sig på min näthinna.
Citera
2019-11-22, 19:25
Medlem
monsterbrains avatar
Man får pröva sig fram till det sjutvå-ölet som ger minst gaser, sen köra stenhårt på det. Men akta, efter åratal av bibehållen storkonsumtion börjar väderspänningarna bli riktigt besvärande. Nästa steg efter detta är att man skiter ner sig i slutskedet av nästan varje fylla. Om man ändå fortsätter som vanligt så kommer steg tre vilket ofta innebär påse på magen.
Citera
2019-11-22, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Syd
Kan det vara så att du är Glutenintolerant? Testa en glutenfri-öl och se om din mage mår bättre.

Har inte med det att göra, inte i mitt fall åtminstone. Jag blir också uppblåst av öl, men har blivit utredd för glutenintolerans både genom blodprov och gastroskopi. Det är något annat i öl som påverkar tarmarna.
Citera
2019-11-22, 20:28
Medlem
Själv dricker jag i princip varje dag. Arboga 10.2or, Pripps blå 7.2r, Sju komma tvåan, Sofiero 7.5 m.m och känner inga problem i magen. Dricker också väldigt mycket whiskey, vodka (*) och gin, och känner inga stora konsekvenser. Ingen bakfylla i huvudet heller. Tror ni mest får anpassa er efter det ni gör.
Citera
2019-11-22, 21:27
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Ikväll dricker jag ur glas. Ska se om det ger någon förändrad effekt under natten och morgondagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
1 liter vin om dagen? mår du bra?
Nu tror jag iofs inte att han delar upp de där sex litrarna på lika många dagar utan att han kanske dricker två liter tre kvällar i veckan.

Det är inte särskilt mycket och inte stort mer än vilken festprisse som helst som stjälper i sig en sjuttis på förfesten innan utgång.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
För skojs skull tycker jag att du ska raka bort stjärtgräset. Då smattrar det ännu mer!
Haha, ja det kunde varit roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Själv dricker jag i princip varje dag. Arboga 10.2or, Pripps blå 7.2r, Sju komma tvåan, Sofiero 7.5 m.m och känner inga problem i magen. Dricker också väldigt mycket whiskey, vodka (*) och gin, och känner inga stora konsekvenser. Ingen bakfylla i huvudet heller. Tror ni mest får anpassa er efter det ni gör.
Jo, jag har bekanta som upplever samma som du. Det stöder min tes om att det nog är ganska individuellt och att det därför kan stå att finna i annat än det rena fylleriet, exempelvis i en odiagnosticerad glutenintolerans.
Citera
2019-11-23, 01:37
Medlem
Skojarns avatar
Kan mycket väl vara överväxt av jästsvamp efter att ha druckit mycket just jästsvamp kombinerat med socker.

Prova byta ut öl mot utspädd äppelcidervinäger ett par dagar, och notera hälsooeffekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in