Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 20:55
Medlem
Kulturprofilen Arnault fick två års fänglse, också han tidigare ostraffad. Han dömdes heller inte för en gruppvåldtäkt som måste ses som grövre än hans handling.

Utan att försvara Arnault, men för att sätta domen i perspektiv:
Arnault var i sexuellt förhållande med en kvinna han inte bodde ihop med. De sågs ibland, men bodde inte ihop och hon var inte beroende av honom. I samband med me2 anmälde hon honom för våldtäkt vid flera tillfällen. Hon hade blivit våldtagen men ändå velat ses flera gånger efteråt. Bland annat följde hon med honom till Paris där han våldtog henne igen. Den våldtäkten i Paris hade gått till så att hon utförde fellatio på honom och han höll fast hennes huvud, trots att hon ville dra bort det. Fasthållningen hade varat i typ 20-30 sek.

Han dömdes till 2 års fängelse. Hur hans första våldtäkt yttrade sig minns jag ej. Han dömdes för båda. (Ordet våldtäkt tycker jag är lite fel i det beskrivna fallet, men jag använder det eftersom det heter så juridiskt nu för tiden. OT. Själv tycker jag att våldtäkt ska reserveras till överfalls penetrationssex. Helt enkelt för att det är ännu värre än det nyss beskrivna som jag tycker borde kallas sexuellt ofredande/övergrepp.)

Till min poäng: Hur kan Arnault dömas för 2 års fängelse och de här dräggen bara få 3 månader? Det märkliga är ju att straffet för våldtäkt har skärpts, ändå blir det så låga straff. Gjorde pojkarna ingen överfallsvåldtäkt? Men det spelar ingen roll som jag förstår lagen. Att fingerpulla en tjej som frivilligt har lagt sig i sängen bredvid dig, men inte tydligt godkänt pullandet, ska leda till minst två års fängelse som jag förstår det. Hur kunde då domen bli så låg för gruppvåldtäkten tråden handlar om? Kan någon förklara hur domstolen resonerade?
Citera
2019-11-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Då svarar det på frågan. Men då dyker nästa fråga upp, är det "15-17åriga" afghaner så hade jag begärt åldersgranskning.

Nej de är inte minderåriga.
Citera
2019-11-22, 21:32
Medlem
submariners avatar
Hej,

Det enda som kan motivera så lindrigt straff är häktningstid, ung ålder hos GM och ett gäng andra förmildrande omständigheter - för döms du till Våldtäkt är det straffskalan för våldtäkt som gäller
Citera
2019-11-22, 21:32
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Kan någon förklara hur domstolen resonerade?

Domstolen struntade helt enkelt i lagstiftningen. Personliga kontakter och/eller någon form av betalning liger bakom.
Citera
2019-11-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Finns det något härbärge i Sandviken, för dessa apor kan väl ändå inte ha en familj som stöttar dem?

Härbärge vet jag inte men på Barrsätragatan 54 finns ett f.d. hotell som numera förefaller inhysa enbart Afghaner. Om gm kommer därifrån vet jag ej men det är nog en bra gissning.
Citera
2019-11-22, 21:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 134k1m
Härbärge vet jag inte men på Barrsätragatan 54 finns ett f.d. hotell som numera förefaller inhysa enbart Afghaner. Om gm kommer därifrån vet jag ej men det är nog en bra gissning.
Troligtvis någon av dem alla, flera är nog s.k. "mina barn"-blattar som fick flyga ut till egen lägenhet.

Trist, ska inte hotellet vara ett sorts utslussningboende, var det inte det?
Citera
2019-11-22, 21:57
Medlem
Zoncas avatar
Fest!!! Flera tiotals vittnen.
Ålder på gärningsmännen!!! Säkert 14-17 åringar. Ostraffade. Har psykiska problem sedan barndomen enligt soc kärringarna, asyl personalen och deras goda man i Sandvik.
Flickan frivillig!!! Flickan ofrivillig. Är hon svensk eller nyanländ invandrare vet vi inget om. Kanske samma hemland som våldtäktsmännen.
Fanns alkohol/droger på festen?
Var skedde våldtäkten? Inne på en asylförläggning eller ute på ett annat privat ställe.
Var gruppvåldtäkten planerad i förväg eller skedde det helt spontant på festen?
Hängde flickan med dessa våldtäktsmännen till festen eller träffades de på festen?
Känner flickan och killarna varandra?
Var alla inblandade nyktra eller onyktra? Minnesbilder...
Vilken jury höll i målet på tingsrätten?
Ord mot ord....
Hittade man spermier i flickans vagina eller annat tekniskt bevis på brottsplatsen? Vilka är flickans vittnen? Ofta räcker inte ord mot ord framför domaren/juryn.

Massa jävla frågor...

I alla fall Löfven, Morgan & Damberg borde få 30 år vardera för gruppvåldtäkt av folket i Sverige!
Senast redigerad av Zonca 2019-11-22 kl. 22:02.
Citera
2019-11-22, 22:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Enligt polisens hemsida:
"Straffet för våldtäkt är lägst två och högst sex år. Är brottet att anses som grovt är straffet lägst fyra och högst tio år."

Hur kan man då endast få 3 månader i fängelse? Kan någon juridisk kunnig komma med sina tankar.
Straffrabatt pga tid i häkte + rabatt för ålder?
Citera
2019-11-23, 00:13
Medlem
Finns det någon som kan gräva lite djupare i det här?

Tre månaders fängelse som straff när vuxna/myndiga män begår en gruppvåldtäkt på på en minderårig flicka.

Förr blev man lynchade för sånt.
Senast redigerad av gul-apelsin 2019-11-23 kl. 00:16.
Citera
2019-11-23, 00:40
Medlem
Kundalinis avatar
Ålder på de dömda?

Domslut?
Citera
2019-11-23, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Niggah, please! Är en fetmarkering det enda jag får i svar av dig? Bra jobbat! Men, det säger mig allt och att jag totalt krossat dina "argument" - tack för att du påvisade detta för mig och alla andra...

Riktat till allas våran käre rotebro-conny...

Såg först nu att du svarat på mitt inlägg. Nu vet vi ju sedan tidigare att nyanser inte är din paradgren men att du "krossade" mina argument var väl att ta i

Dessutom har jag läst domen nu och det var precis som jag trodde och som det brukar vara ett virr-varr av motstridiga uppgifter och långt i från solklart vad som hänt och vad som varit frivilligt.

Tre stycken unga tidigare ostraffade människor åker rakt in i fängelse tre månader för något dom påstår att offret varit med på och får dessutom betala ca150.000:- till tjejen.

Ut i från omständigheterna kan jag ärligt inte säga att dom skulle dömts varken hårdare eller mildare.

Det är helt hopplöst i en sådan här situation att få till en helt rättvis dom.

Men vore det min dotter skulle jag anse att hon fått nog upprättelse ut i från situationen och vad man rimligen kan begära.

Vore någon av grabbarna min son hade jag tyckt att man måste vara försiktigare och mer mån om tjejen oavsett hur hon agerat och vad som sagts så det är bara att bita ihop och ta sitt straff.

Att kasta någon eller samtliga killar i fängelse i trå år och dömma 375.000:' i skadestånd till flickan på sådana här oklara grunder som i detta fall anser jag vara totalt fel.

Jag skulle gärna vilja höra hur den som vill det argumenterar.

Summa sumarum, domstolen gjorde sitt jobb och sossarna fick i vanlig ordning massa helt obefogad skit som hade noll anknytning till verkligheten.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-11-23 kl. 06:02.
Citera
2019-11-23, 05:21
Medlem
Domen ! https://minfil.com/e9Ie28B1n4/G_vle_...2019-11-22_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här