Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 15:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Typ, men måste tyvärr revidera.

gp.se citat;

Mindre än två dagar senare, klockan 08.52 på tisdagsmorgonen, fattades det beslut om att anhålla mannen i sin frånvaro. Drygt en timme senare hittades han av polisen och han anhölls då skäligen misstänkt för mord.

Under utredningens gång har misstankarna mot mannen stärkts och han sitter alltså nu häktad på den högre misstankegraden sannolika skäl. Utöver uppgifter från bland annat förhör så bestod åklagarens bevisning under häktningsförhandlingen vad GP erfar också av uppgifter i en händelserapport från Ljungskile som upprättades vid ungefär samma tid som mannen frihetsberövades under tisdagsmorgonen.

Knyt ihop säcken, någon, vad kan det här betyda?

EDIT; Hm, vid närmare eftertanke så kan kamerateorin hålla, polisen kan ha gått igenom materialet och författat en rapport samtidigt som mannen anhålls, bevisning som sedan används vid häktningsframställningen npgea dygn därefter, det går ihop va?

Han jobbade när han greps, så han måste ha gripits i Uddevalla.

Händelserapporten i Ljungskile upprättas nästan samtidigt som MGM grips i Uddevalla. Så MGM är inte själv på plats i Ljungskile då.

Bor inte Ws föräldrar i Ljungskile?

Kan det vara ett vittne och/eller fynd som direkt kan knytas till MGM? (Lite som röstkortet från Markaryd som hittades i Norrland)......
Citera
2019-11-23, 15:09
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
Känns som att hela Västra Götaland är aktiv i sökningen på Wilma, fokusen har landat på sjöarna runt om staden och ännu inga direkta spår har hittats som leder till Wilma.

Spenderade några minuter på googlemaps för att gå igenom de teorier jag har kring försvinnandet på Wilma har jag kommit fram till att:
Om man söker på adressen Göteborgsvägen 23C (tillhör MGM) och drar med musen till Junogatan 18 (en ganska sliten båtplats lättare att se vad jag menar om man använder Satellit bild)

Så ser detta ut som ett intressant ställe för att göra sig av med "liket" det är ett mycket tyst och obelyst område efter klockan 21.00 (då Ica kvantum stängs)

Länken nedan visar vart jag menar

https://imgur.com/a/e9CYp8y

Precis där har jag också känt är tänkbart. Men det är ändå rätt så mycket ljus runt och ibland håller Romerna till i det området. Varit där och letat med hund och då var det fler som kom helt spontant som också fått samma känsla...
Citera
2019-11-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
För mig som inte orkar leta runt. Någon som orkar sammanfatta snabbt om denna brandsläckare?
Man har hittat två mindre brandplatser med brända fynd i. En bilist såg en brandsläckare i ett dike som hen påstår att den inte låg där två dygn tidigare. Det är väl allt.
Citera
2019-11-23, 15:12
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har hittat två mindre brandplatser med brända fynd i. En bilist såg en brandsläckare i ett dike som hen påstår att den inte låg där två dygn tidigare. Det är väl allt.

Ajajaj.. Har för mig Leif GW sa en gång att elda upp någon är bland det bästa sättet att ha ihjäl någon om man vill komma undan..

Tack för uppdateringen.
Citera
2019-11-23, 15:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Är min teori också. Har varit aktivitet som sagt på natten hon försvann i Ljungkile vid sjön. Har varit där och kan inte tänka mig att det kör många där mitt i natten. Finns mkt håligheter och små "grottor" i nära anslutning till vägen där. Om hon nu inte kan ha dumpats i Sjön då.

Japp.

Dynamitbackeområdet och vattnet norr och nordväst om lägenheten, samt sjön närmast öster om Ljungskile är de områden som jag finner hetast mot bakgrund av vad vi känner till.

Ljungskile förutsätter ett fordon mer än vad Dynamitbackerundan gör.
Citera
2019-11-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nja då hade nog inte sökningarna utgått från Dynamitbacken va. Och inget i Ljungskile när man upptäckte att han vilseleder i förhören. (Det sista är min teori).
Du har rätt, men jag tror att det finns flera orsaker till att polisen tycker att Ljungskile är intressant.

Jag spekulerar bara. Jag har inte en översikt över vad som händer inom dessa områden.
Citera
2019-11-23, 15:14
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Väldigt underligt att de fick medborgarskap så snabbt! Trodde det var en försvårande omständighet för att få svenskt medborgarskap att hålla sig gömd trots utv beslut? Har för mig att det krävs minst 5 års lagligt uppehälle i Sverige och att man kan försörja sig. Har inte uppdaterat mig om ämnet.

Det var väl någon landsman som var anställd på migrationsverket som mot en liten ersättning under bordet kunde bevilja medborgarskapet.

Det borde vara ett krav att det endast skall anställas etniska svenskar på migrationsverket för att undvika fiffel och felaktiga tillstånd.
Citera
2019-11-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du menar "apport"

Ruttnande kött, djur eller människa, älskar alla hundar och de söker sig till det om det finns i närheten. På livesändningen hade man med flera privathundar. En irländsk setter (stående fågelhund) och nån sorts staffe såg jag också.

Man tar nog med sin hund vare sig det är en tax eller terrier. Det viktigaste är att de har en nos med luktsinne.

Nej, jag menar 'rapport'. Då är hunden tränad för att söka efter/spåra upp en person och återvända till hundföraren för att "rapportera" om fyndet.

Ja, alla hundar har ett luktsinne som överträffar människans. Samtidigt så har de olika mentalitet och olika intressen, precis som människor. Vet inte riktigt hur en pekingnes skulle fungera under aktivt sökande efter en person, levande eller död, men det hindrar ju inte att även en sådan liten hund skulle stanna inför ovanligheter på den vanliga promenadrutinen.
Citera
2019-11-23, 15:15
Medlem
Peyzs avatar
Skulle vilja uppmana alla som vill hjälpa till men kanske bor för långt bort eller helt enkelt har för mycket som pågår i sitt liv för att ha möjlighet att leta att skänka en gåva till missing people. Finns en gåvo knappt inne på deras Facebook sida som är speciellt ämnad till wilma. .
Tyvärr tar dom bara emot paypal och kortöverföring... Dom borde ha swish.
Nåja, ville bara påminna dom som vill.

Mvh
Citera
2019-11-23, 15:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ajajaj.. Har för mig Leif GW sa en gång att elda upp någon är bland det bästa sättet att ha ihjäl någon om man vill komma undan..

Tack för uppdateringen.

Att använda en brandsläckare mot brandhärden bör väl i rimlighetens namn vara det sämsta om man vill att liket brinner upp?

Finns inget behov av en brandsläckare om planen är att elda, vad gör det om skogen brinner upp bara liket förkolnar och GM undkommer lagföring?
Citera
2019-11-23, 15:17
Medlem
Citat:

Tack för uppdateringen.
Det mesta blir ju aska å intet då.
Citera
2019-11-23, 15:17
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack!

Då måste du veta eller kunna ta reda på, om MGM har körkort??
Har inte kommit till trådslut så beklagar om du redan svarat på det.

Han har körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in