Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 19:05
Medlem
Sveppss avatar
Det skulle eventuellt hållas förhör med mgm i dag (eller kväll?) han kanske har börjat prata? Var det nån i tråden som hade sett att det var poliser vid pappans bostad? Håller de på fortfarane, nån som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att jag och sannolikt fler med mig förväntar oss information som styrker att den anhållne har en koppling till en bilverkstad, samt adress till densamma, innan tråden helt överrumplas av syradiskussioner på detaljnivå.

Är det för mycket begärt?
Ja det hade varit bra.. Frågade tidigt i tråden vad pappan jobbade med och då pratades det om hemtjänsten.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Lär behöva dränka en hel kropp för att då den att försvinna av syra, och de lär ligga i bad ett bra dag, inte bara några timmar.
Tja hur många dagar var det sedan Wilma försvann???
Citera
2019-11-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Hur kan någon ens veta hur mycket el någon annan har förbrukat. Elmätaren sitter väl inne i hans lägenhet. Ingen annan kan ju veta dagsförbrukningen av el heller, så det låter som ett påhitt med den höga förbrukningen.

Man kanske jobbar på Uddevalla Energi AB då har man nämligen tillgång till varje enskild abonnents förbrukning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kan ha varit någon som reggat ett konto i MGM:s namn på t.ex https://www.greenely.se/

För det behöver man ett mobilt bankid.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, det är inte mitt jobb. Men vad tror du om svavelsyra, citronsyra och lut t.ex. Sådant jag själv använt vid bilbyggen och bilrenoveringar.

Jättekonstigt att en verkstad använder syra...

Har dock ingen koll på just den här verkstaden, det jag reagerade på var som sagt, varför det skulle vara så märkvärdigt.

Nå, vilken är den här verkstaden, adress och den anhållnes relation till den här verkstaden.

Kan vi få en redogörelse?
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag tolkar det som att du verkar känna till familjen. Känner du till någonting om var MGM:s mamma finns (pappans ex-fru)?

Göteborg
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja det hade varit bra.. Frågade tidigt i tråden vad pappan jobbade med och då pratades det om hemtjänsten.
Nu blandar du ihop det MGM jobbar inom hemtjänsten det vad jag läst är att pappan har en bilverkstad!
Citera
2019-11-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har fulltillgång till alla syror som är frätande iom han använder dem i arbetet på olika sätt, Dags förstå lite nu känner folk som använder dyl syror vi rengöring av olika mtrl inom bilverkstaden!
Jag tror inte han har tillgång till salpetersyra ser inte användningen som bilmek. Den enda syran med restriktioner är nog svavelsyra han får köpa pga batterisyra. Saltsyra är det fritt att köpa för vem som helst.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Är det långsökt att tro att bilen som brann igår vid ställverket är den röda Forden som står på pappan? Som enligt uppgift sonen förfogat över.

Pappan upptäckte att vi fiskat fram info om den bilen, han får panik och bränner den, polisen upptäcker det och idag anhåller man honom för skyddande av brottsling?

En teori bara. Kan vara telefondata och allt möjligt annat också som ligger bakom gripandet idag.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Göteborg

Har familjen tillgång till båt där?
Citera
2019-11-24, 19:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Riskera åratal i fängelse för några hundratusen? Jag tvivlar.
Om nu fadern var så dominerande, då borde han bara ha behövt säga åt sin son att dumpa w.

Familjen till den tilltänkta bruden lär bli tyken. Och pappan med klan utskämda i hemlandet för brutet äktenskapslöfte. Kanske ingivet redan när barnen var bebisar.
Hedersgrej. Skrik och panik. Död och pina.
Jag hade en kurdisk vän i gymnasiet. Han vägrade att åka till hemlandet och gifta sig med sin tilltänkta. Då hotade hans egen familj med att döda honom.
Han försökte sen ta sitt liv. Det här är dödsallvarliga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in