Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-25, 22:34
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
$100.
Du fr tillbaks pengarna vid icke affr.

Urskta franskan, men vad i hela fridens namn r pongen med det? Knappt 1.000 kr. Pengarna tillbaka dessutom, jo jag tackar! Vill de driva upp den tappade kursen genom att visa upp antal "frbestllda" fordon eller vad r tanken.
Citera
2019-11-25, 23:00
Den pminner om en modern DeLorean.
Skulle vlja en Rivian pickis eller vnta p Teslas som ser likadan ut.
Amazon gjorde en monsterbestllning p Rivian trucks.
Senast redigerad av pe11e 2019-11-25 kl. 23:13. Anledning: Tillgg
Citera
2019-11-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Urskta franskan, men vad i hela fridens namn r pongen med det? Knappt 1.000 kr. Pengarna tillbaka dessutom, jo jag tackar! Vill de driva upp den tappade kursen genom att visa upp antal "frbestllda" fordon eller vad r tanken.

r vl terigen kassan som sinar igen...och folk r dumma nog att g p detta nnu en gng.

Nej men sjlvklart, folk fr gra vad de vill med sina pengar. Frstr bara inte vitsen med att frhandsboka fr ynka 100 dollar fr att sedan skylta att man gjort det.
Senast redigerad av Ormsaltaren 2019-11-25 kl. 23:16.
Citera
2019-11-25, 23:32
Medlem
$100 usd fr att reservera en bil och man kan f dom tillbaka sger att tesla inte r serisa med den hr bilen, vilket r tur fr tesla. Tv r lr bli fem r, om det ens kommer en tesla truck.
Citera
2019-11-26, 01:24
Medlem
shbous avatar
Man kanske kunnat gra sig en truck genom att frhandsbestlla 1.500 teslor, sluppit inflationen (?) i tre r - katching! Eller ev gjort ngot bttre med sina pengar..
Citera
2019-11-26, 02:10
Medlem
Bertil85s avatar
Lagom hftig. Utstrlar lagom.
Citera
2019-11-26, 03:03
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token

Vem kan tnkas kra det hr bket i Sverige? Skogshuggare och jgare? Det skulle vara riktigt komiskt att se den p en vanlig vg i storstan.

Skulle man kunna kpa lilla versionen fr motsvarande USD 40K i Sverige = SEK 400 000, s skulle nog mnga bli spekulanter nr den vl slpps. Bor man p landet (elndiga vgar, dlig plogning) med skogsvgar har man behov av 4-hjulsdrift. Den rostfria karossen kan bara hgtrycktvttas fr att bli av med all skit som leriga grusvgar stller till med. Och allt fler grdar p landet lgger sig till med solpaneler.

Detta oavsett om man tycker om utseendet eller inte. I stan vill man ha bilar att imponera med, p landet vill man ha praktiska bilar som r tliga, enkla att serva och hlla ordning p.
Citera
2019-11-26, 04:44
Medlem
PeterNosters avatar
Simulerat luftmotstnd:
https://ww.electrek.co/2019/11/25/te...cfd-rendering/
Citera
2019-11-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Cybertrucken kommer i borstat rostfritt. Inga frger.

En Model 3 kostar inte frn 700 tkr. Dyraste versionen av Model 3, Performance, kostar frn 699 tkr. Den billigaste r klart billigare. Runt 540 tkr tror jag.

Jag valde long range och den frg jag nskade. Blev 702 000 kr.
Citera
2019-11-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag valde long range och den frg jag nskade. Blev 702 000 kr.

Ja? Det betyder inte att den billigaste Cybertrucken kommer kosta 700 tkr.

Den billigaste Cybertrucken ska kosta $39,900 i USA. Den billigaste Model 3 (SR+) kostar $39,400 i USA. Nstan exakt samma allts. I Sverige kostar SR+ 549 900:-.

Long Range kostar $48,490. Vilket nstan r exakt detsamma som Cybertruck med fyrhjulsdrift som ska kosta $49,900. I Sverige kostar en sn Long Range frn 659 900:-. (Ingen tvingar dig att vlja rd frg)

Dr har du hgst sannolikt priserna p Cybertrucken i Sverige. Vrstingen hamnar nog runt 950 000:-.
Citera
2019-11-26, 08:52
Medlem
Ngon som vet vad cybertrucken fr fr ytbehandling? Fr visst mste den f ngra lager klarlack?

Obehandlad aluminium r ett helvete att hlla rent och ser fr jkligt nr det korroderar. Risken fr gropkorrosion r vl dessutom verhngande med vra saltade vgar.

Lgg till det faktum att aluminium r knslig fr bda sura och basiska lsningar. Applicera en vanlig alkalisk avfettning och du bryter ner oxidskiktet direkt vilket resulterar i en flammig cybertruck.

Men misstnker att detta enbart r ett stt fr Tesla att spara in pengar. Lack r dyrt men man har det av en anledning. Kunderna verkar ju ven tycka det r svinballt med en r aluminiumkaross s det r vl en win-win-situation.
Citera
2019-11-26, 10:16
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Ngon som vet vad cybertrucken fr fr ytbehandling? Fr visst mste den f ngra lager klarlack?

Obehandlad aluminium r ett helvete att hlla rent och ser fr jkligt nr det korroderar. Risken fr gropkorrosion r vl dessutom verhngande med vra saltade vgar.

Lgg till det faktum att aluminium r knslig fr bda sura och basiska lsningar. Applicera en vanlig alkalisk avfettning och du bryter ner oxidskiktet direkt vilket resulterar i en flammig cybertruck.

Men misstnker att detta enbart r ett stt fr Tesla att spara in pengar. Lack r dyrt men man har det av en anledning. Kunderna verkar ju ven tycka det r svinballt med en r aluminiumkaross s det r vl en win-win-situation.

3 mm Cold rolled stainless steel r vl karossen gjord av inte aluminium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in